Hallo allemaal, Advies gevraagd! Mijn vriend en ik hebben allebei een voornaam met de M. Nu ben ik 22 weken zwanger van een jongen en we vinden Mees een hele leuke naam. Maar dan krijg je wel 3 keer een M. Kan dat wel? En, Sebastiaan vinden we een hele leuke tweede naam. Maar dan zouden zijn initialen M.S. worden (+achternaam H). Kan dat? Wat vinden jullie? Ben erg benieuwd. Alvast bedankt.
Hee Mimi! Juist leuk joh, al die m-en, doen! Vind Mees een leuke naam en ik denk dat die initialen ook geen probleem zijn hoor! Succes! liefs
mijn man heeft dezelfde voorletter als zijn moeder erg leuk maar hij zou het nooit doen omdat de post altijd aan 1 voorletter gericht was dus zijn moeder maakte alles open dat is als je ouder bent wel vervelend denk ik, dus dan zou ik zijn 2de letter ook gebruiken als je je ergens opgeeft, maar leuke naam mees
Wij hebben ook 2 voorletters M in het gezin. Ikzelf en Milan natuurlijk. Ik heb 1 voorletter en we hebben er destijds bewust voor gekozen om Milan een tweede naam te geven, om verwarring bij de post te voorkomen. Een ding weten we al bij een eventueel broertje of zusje: er komt in ieder geval geen naam met een M. Persoonlijk zou ik het dus niet doen. Maar als jullie het een mooie naam vinden en geen probleem zien, dan zou ik het gewoon doen. Daar gaat het toch om?
Vrienden van ons hebben hun 3 kinderen ook een naam gegeven met een M omdat ze zelf ook een naam hebben met een M. Ze hebben alledrie wel een tweede naam om verwarring te voorkomen. Zo zie je, het kan wel ! Groetjes Monique
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Dat zijn helemaal veel M'en in 1 gezin! We zijn inmiddels wel overtuigd dat een voornaam met de M wel kan. Wij willen ons zoontje ook een tweede naam geven, om verwarring met post e.d. te voorkomen. Mijn vriend heeft M.A. als voorletters,dus een tweede naam met een A zal het niet worden. Bij Mees zal dat dan M.S. worden. Mees Sebastiaan. Maar.....M.S is ook een ziekte.... Kan dat wel? Twijfel,twijfel,twijfel! Bedankt alvast!
hoihoi ik kom zelf uit een gezin met allemaal m'en...ik heet marieke mn broer martijn en mn zus miranda... nooit problemen gehad...laat bij de bank bijv. niet alleen de voorletter pakken op de post maar gewoon de hele naam... en als je 2 namen hebt is t makkelijker natuurlijk dan kan je aan de 2e letter zien wie wie is... maar dat hadden wij dus niet... ik heb vrienden waar t hele gezin met een p begint. zowel vader moeder als de 2 kinderen...dus t kan heel goed hoor liefs marieke
De naam van mijn zus begint met een I. Ze heeft een 2e naam. Mijn moeders voorletters zijn heel anders, maar haar roepnaam is wel met een I. Toch kwam er vaak post met alleen I (achternaam) erop. En dat bleek soms wel lastig. Met een 2e naam vang je officiele poststukken wel op, omdat daar je 2e voorletter bijstaat. Maar minder formele brieven kunnen toch kleine irritaties geven. Persoonlijk zou ik het niet doen, hoewel ik ook niet denk dat het tot heel grote problemen zal leiden.
Mijn moeder heeft voorletter M, net als 2 van mijn zussen. Kan wel eens lastig zijn, vooral als er (zoals bij mijn moeder en zussen) geen tweede namen zijn waaruit je onderscheid kan maken (vooral met post toen we nog thuis woonden ). Maar ik zou me er niet door laten weerhouden mijn zoon Mees te noemen als ik dat zo'n mooie naam zou vinden hoor
Wij hebben hier 3 keer de J (Jason, Janelle & Juliën) geen probleem dus! ga voor de naam die jullie mooi vinden
M.S. vind ik wel kunnen. Ik zie liever geen S.M. of S.S., daar heb ik eerder associaties mee dan M.S.