Is het verstandig om na 2 keizersnedes nog een keer zwanger te raken Mijn dokter zei dat ik sowieso een 3 ks zou krijgen maar dat was ook alles. Verder kwam er niets zinnigs uit. Ik ben namelijk zo vreselijk bang dat ik een 3e ks niet aankan.....lichamelijk dan.
Mijn nicht is in juli bevallen van haar derde kindje, ze zijn allemaal met een ks gekomen. Zij woont wel in Amerika dus ik weet niet of dat verschil maakt.
Ik ben na 2 keizersnedes ook zwanger van mijn 3de .Dus het kan wel hoor .De gyn zei tegen mij 3 keizersnedes is de max ..
mijn gn zei ok 2 keizersnedes kan je lichaam goed genezen en verwerken bij de 3e kunnen er iets meer complicatie's optreden en adviseerd dan ook max 2 maar zijn je hormonen echt niet te koesteren dan kan 3 echt alleen als laatste
Ik ben nu zwanger van de 3e, ook na 2x ks. En het is echt per vrouw verschillend, tijdens mijn laatste ks is er wel een erg dunne baarmoederwand geconstateerd, dus ik "mag" ook alleen deze 3e nog en dan is het game over. Maar wat wil een gyn doen als je daar voor de 4e keer aanklopt met een zwangere buik? Verplicht abortus? De kans op complicaties zijn hoger. Het is een advies wat je meekrijgt, en niet meer dan dat. Net zo'n advies als dat het niet verstandig is om binnen een jaar zwanger te raken na een ks. Toen ik van de 1e was bevallen, had ik een buurvrouw in het ziekenhuis die haar 3e had gekregen. Ze vroeg ook of er nog een 4e kon/mocht, de gyn zei toen dat het wel kon, maar dat hij niet kon garanderen dat hetzelfde litteken gebruikt zou worden. Groet van Kiki
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik vind het alleen een beetje raar dat mijn vk, huisarts en gyn daar bijna niets over wisten.
o als het alleen om het zelfde litteken gaat dan kunnen we wel voor de 10 nee grapje maar ik merk wel dat ze toch allemaal 3 als het matje zien. Ik vraag me af als een gyn zegt na de 3e word het toch wel te risicovol waarom zou je dan voor een 4e gaan?
Mijn vriendin heeft drie zoons gekregen met de keizersnede. Inderdaad is het dan the limit. Toch heeft een echtpaar van onze kerk vier kids gekregen met keizersnede. De eerste drie was geen probleem, maar toen ze nog graag een vierde wilde, waren de artsen niet blij. Ze moest een soort brief /document ondertekenen bij het ziekenhuis waar het kind zou geboren worden, dat ze zelf helemaal verantwoordelijk was voor de gebeurtenissen die komen zouden. Ze is zelf verpleegster in dat ziekenhuis dus ze kon goede afspraken maken. Ze moest tijdens de zwangerschap zelf elke dag haar buikwand controleren en zelf bellen als ze dacht dat het niet meer zou lukken. Na bijna 37 weken is de keizersnede gedaan. Gelukkig voor haar is het goed gegaan. Maar ik zou zelf persoonlijk dat risico niet willen lopen...
Ik hoop dan de volgende keer geen keizersnede te hoeven ondergaan, zodat ik bij een eventuele derde zwangerschap nog keuze heb... Snap de risico's ook wel!
Waarom mag een KS maar 3x eigenlijk? Als er langere periodes tussen zitten heeft je lichaam toch zat tijd om te herstellen? Ja ik heb misschien makkelijk praten hoor, zelf ook een KS gehad en vond het echt een peulenschil (vond mijn eerste gaterige kies laten vullen van de week 10x erger)
Ik mag van mn gyn zeker nog een derde... waarschijnlijk ook een vierde. Volgens mn gyn hangt het af van hoe snel je herstelt en hoe je je voelt. Ik heb 2ks gehad zonder problemen, daarbij ben ik nog jong en ging het herstel elke keer vlotjes en zonder complicaties. Ik zou toch graag 4 kids hebben dus die komen er denk ik ook... en dus ook 4 ks. We zijn op de helft nu. is denk ik per persoon verschillend.
Ik ben ook weer zwanger na 2 keer een kz te hebben gehad. Volgens de gyn was het geen probleem een 3de zwangerschap. Ze bekijken het per persoon en per keer. Hij zei dat ze geen standaard max konden noemen omdat het van verschillende factoren af hangt waaronder de dikte van de baarmoederwand. De mijne was de laatste keer nog dik genoeg en daarom was een 3de zwangerschap geen probleem. En ja zoals eerder gezegd, wie verbied het je en wat kunnen ze er tegen doen? Tuurlijk is de kans op complicties aanwezig, maar die zijn er bij elke bevalling wel. Ik ga zelfs een poging doen om te vragen of een natuurlijke bevalling een optie is. Ws niet, maar wie niet vraagt ...
Heb gehoord dat als je je lichaam goed laat genezen dat je zelfs meer dan 3 x een ks mag . Heb iemand gesproken, en die lag bij iemand op zaal en die vrouw in kwestie had voor de 12de! keer een KS. Gemiddeld zat er zo een 1,5 tot 2 jaar tussen elke bevalling... Pff 12 keer? 1 keer was voor mij genoeg