3 kids, 2 banen, 0 opa's en oma's.. Wie?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cowgirl80, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij werken allebei 4 dagen en hebben 3 kinderen. Ik ben redelijk flexibel met mijn werktijden, waardoor ze maar 2 dagen naar de BSO hoeven (jongste gaat wel 3 dagen naar het kdv).

Mijn ouders passen niet voor vast op, omdat ze met pensioen zijn en hun vrijheid wilden houden. En ze zijn zo vaak op vakantie, dat ik ook niet vaak een beroep op ze kan doen. Als ze er zijn willen ze best eens oppassen, maar ze passen hun eigen plannen er niet voor aan. Mijn schoonouders wonen te ver weg om iets te kunnen betekenen.

Wel gaan de kinderen in de vakantie soms logeren bij de verweg-opa en oma en af en toe een nachtje in het weekend bij mijn ouders. 1x per 3 maanden of zo.

We hebben 2 vaste oppasmeisjes voor de momenten dat we buiten de normale tijden oppas nodig hebben. Meestal redden we het daar wel mee. Opvang tijdens ons werk is in elk geval goed geregeld en dat is het belangrijkste. Prive is het niet zo'n ramp als je eens iets niet kunt doen omdat je geen oppas kunt vinden, vind ik.

Sport en zo dat kan alleen op dagen dat een van ons niet werkt. Daarom zitten ze helaas ook niet op voetbal, want die trainingen zijn gewoon niet haalbaar met onze werktijden.
    Muziekles volgen ze hier vanuit school, wel na schooltijd, maar dan kunnen ze daarna zelf door naar de BSO, dus dat is ideaal.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Kun je dat sporten niet met andere ouders regelen eventueel? Oudste zit op voetbal. Op maandag gaat hij vaak met een vriendje mee en op woensdag gaat dat vriendje met ons mee naar.training.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb drie kinderen. Eentje is bijna 8, eentje van bijna 6 en eentje van bijna 2,5. Ik woon in het Midden Oosten. Het ene grootouderpaar woont in Nederland en het andere in Azie. Ik werk 30 uur en mijn man 50+. Ik werk elke dag tot 14.00. Mijn oudste komt om 15.00 uit school en de jongste gaat elke dag tot 15.00 naar de creche. Mijn middelste komt om 13.45 naar huis en wacht tot ik thuis ben. Ik heb twee keer per week schoonmakers. Koken, wassen en strijken doe ik zelf. Dan is het nog naar het sporten wegbtengen en ik heb helaas een chronische ziekte.
    Ik sta elke dag om 06.15 op en ga om 21.30 slapen want dan ben ik helemaal op. Mijn man gaat ook vaak voor zijn werk op reis.
    Het enige waar ik echt een hekel aan beb is aan boodschappen doen en koken.
    Mijn ouders komen 1x per jaar iig langs.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113
    Ik werk niet zoveel (3 dagdelen) maar hier ook. Wij lossen het op met Kdv voor de jongste, Bso voor de oudste 2 en verder gewoon veel op en neer rijden :)
    Oh en we hebben wel bewust zwemles op zaterdag. Er gaat er 1 mee, de ander blijft thuis met de andere 2. Maar door de weeks voor de sporten rij ik op en neer met 3 kids. En ophalen/brengen naar school gaat de jongste ook gewoon mee uiteraard. Is te doen hoor. :)

5. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier ongeveer dezelfde situatie. Onze ouders zijn niet hulpbehoevend, maar werken te ver weg om structureel op te passen.

Wij hebben 3 dagen opvang (werken beide 4 dagen). Verder een hele leuke oppas voor momenten tussendoor of 's avonds. Zij kan eigenlijk heel vaak.
    En anders bij vrienden. Verder hebben we dit jaar beide ouderschapsverlof opgenomen, omdat de jongste veel zorg nodig had. Verder loopt het meestal prima.

6. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Overigens is de oudste 5 en zou zwemles eigenlijk deze maand beginnen, maar vanwege omstandigheden hebben we dat uitgesteld. Dus geen idee hoe dat gaat met clubjes.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Een collega heeft 5 kinderen, hij en zijn vrouw werken beide. Ze hebben een 'oppas aan huis' die ook wat huishoudelijk werk doet en op bepaalde dagen kookt zodat ze meteen aan tafel kunnen als ze thuis zijn. Ik hoor regelmatig dat ze het druk hebben maar gaan ook vaak leuke dingen doen.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gastouder aan huis lijkt me met meerdere kinderen heerlijk. Iemand die ook een boodschap kan doen, opruimen of eten koken.

Ik heb overigens pas 1 kind, onze twee pubers tel ik niet mee, die zijn zo zelfstandig. Maar mijn moeder had een vaste oppasdag. Heerlijk voor haar én voor mijn zoontje. Helaas is mijn vader nu ernstig ziek en moet mijn moeder bij hem blijven...

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Geen ervaring maar ik denk als je het al druk hebt met 2 jullie die derde er ook wel bij kunnen hebben:)

10. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Nou...ik vond het nogal een verschil hoor...2 of 3!
    Zeker als je weinig mensen hebt om op terug te vallen, die krijg je steeds vaker nodig, zeker als de kids ouder worden en meer activiteiten krijgen...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mee eens, je komt ook gewoon handen en ogen tekort op een bepaald punt (nu worden de oudste 2 steeds zelfstandiger en wordt het weer wat beter).

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja wij :)
    Kids zijn 8,6 en 1.
    Ik werk 25 uur en man 40 uur en doet daarbij een universitaire thuis studie . We doen het zonder opa's en oma's of andere familie die wonen allemaal heel ver . Wij doen het zelfs zonder oppas of kdv. Baby blijft nog 1 jaartje thuis daarna gaan we haar s'ochtends wel naar een crèche brengen van ma tot vrij 3 uur in de ochtend .
    Hoe we het doen ? Wij werken beiden in wisseldiensten .
    Dus we lossen elkaar thuis af , de een komt thuis de ander vertrekt .
    Het is zwaar en maar wel te doen .
    We hebben een strak schema en moeten menu's en boodschappen
    Goed organizeren . Oudste kids sporten iedere dag na school maar direct vanuit school.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Precies de reden dat ik gestopt ben met werken :) was met 2 al bijna niet te doen, en straks met een derde erbij al helemaal niet meer. En we hadden zelfs wel opa's en oma's die oppasten. Dit geeft veel meer rust zo.

14. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Yep! Wij! :D
    Man werkt 40 uur, ik werk 32 uur.
    Daarnaast volg ik een hbo studie en geef ik 1x in de week sportlessen in de avond.
    Kindjes zijn 3, 5 en 6.
    Zwemlessen zijn op woensdagmiddag om 16:00, expres zo gepland zodat ze altijd eerst nog uit school kunnen afspreken met hun vriendjes.
    Ik werk soms vanuit huis, dan blijft de jongste gewoon thuis bij mij. Andere dagen als ik werk op kantoor gaat de jongste naar het KDV en de oudste twee naar de bso.
    Sporten hebben ze nog niet omdat ze eerst hun zwemdiploma moeten halen van ons.
    Opa's en oma's zijn bij ons niet inzetbaar, omdat ze alle 4 nog zelf veel werken, en voor mij hoeven ze ook niet op te passen, structureel bedoel ik dan.. Laat ze maar lekker genieten van hun vrije tijd..
    Druk? Zeker! Maar ik geniet! Ben toch niet zo'n stilzitter gelukkig haha!
    Soms moet mijn man een aantal weken naar het buitenland voor zijn werk en dan "moet" ik het gezin alleen draaiende houden, dat vind ik een heel stuk pittiger eerlijk gezegd... Daarom ook alle lof voor alleenstaande ouders! :)

Deel Deze Pagina