3 kids in 3 jaar tijd ...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sepherine, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

Hoi dames
    Ik heb een meid van feb 2011 , een zoon van juni 2012 , en uitgereknd in oktober .
    3 kids in 3 jaar tijd dus ;)
    In begin bij nummer 1 en 2 wat moeilijkheden ehad door gezondheid zoontje , hij is geopereerd op 2, 5 maand , maar oooh wat is het heeerlijk , soms best pittig maar zou het nit anders willen .
    De oudste mag in september naar school , peuterklasje , geeft me dan ook wat meer tijd mzt zoonlief en ons derde wondertje , maar ik ga der echt wel missen haha .
    Er zijn hier vast nog meiden met hetzelfde als ik 3kids in 3 jaar tijd dus .
    Hoe ervaren jullie dit ? Ik wet dat het heus wel goed komt , het zal soms best zwaar zij maar ik hou van de drukte en het drukke moederleven dus dat zal ht probleem nit worden .
    Ik heb er eerlijk gezegd echt wel zin in , vervelen zal ik me niet doen ;)

Liefs

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Lees ik goed dat je een tweeling kreeg waarvan er 1 is overleden? Sorry als ik het mis heb :)

Ik heb geen ervaring maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Ze zeggen altijd: een moeder krijgt niet meer op haar bordje dan dat ze aankan :p

3. sepherine

Nee dat klopt hoor , het was een tweeling maar eentje heeft het niet gered

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    geen ervaring, ik heb er 2, in van jan 2011 en de jongste is van sept 2012. de jongste is een erg druk mannetje waardoor ik het soms pittig vind, en daardoor ook niet voor een 3e meer gaan.

mijn zus heeft 3 kinderen in 2 en half jaar tijd. erg druk!! de kinderen zijn nu 6, 5 en ruim 3 jaar. het blijft druk (of misschien nog wel drukker) door school, zwemles, schoolvriendjes.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

O wat erg, gecondoleerd :( Hopelijk kun je (nog steeds) van je zwangerschap genieten!

Een ex-schoonzus heeft 4 kinderen in 7 jaar tijd gehad. Best druk want zij was (is) van zichzelf druk en haar kinderen dus ook. Het is dus best wel ns een gekkenhuis geweest. Om de beurt het bad vullen (met z'n 2en tegelijk) of om de dag per 2 in bad. Daarna allemaal haren kammen, pyjama aan, voorlezen, nog ff tv kijken, etc.
    Met eten was er altijd wel 1 die zei: dat lust ik niet!! Dus hup, wat anders klaarmaken, ik wil friet met de mayonaise links, ik wil een frikadel zonder de schil (....) ik wil mijn kroket rechts op het bord (en zo niet dan was het gillen!!)
    Pfff.... oppassen vond ik prima, geen 4 van mezelf in zo'n korte tijd :D

6. Storm

Storm Niet meer actief

Hier net drie in drie jaar tijd ;).
    Ik vond het vooral lastig tot de jongste weer een beetje in een ritme kwam. Toen werd het weer een stuk makkelijker. Ik heb best makkelijke slapers, dus dat scheelt wel met de nachten.
    De oudste heeft ASS en we hebben daar een hele moeilijke tijd mee gehad. Het begint nu met hulp en inmiddels plaatsing op het MKD weer wat rustiger te worden rondom hem, maar het lukt ons prima met die andere twee belhamels erbij.
    Het is alleen soms wel even pezen en ja, ik doe dingen waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou doen (even snel de hond uitlaten terwijl de kids op bed liggen, de babyfoon bij de overburen brengen en de oudste naar de psz brengen of ophalen).
    Het is soms chaos en daar moet je je aan over kunnen geven. De ene dag kan ik dat wat beter dan de andere dag.
    Eigenlijk valt het qua drukte nu nog wel mee. Ze hoeven nog niks, geen zwemles, geen sporten, geen hele dagen school en tig keer halen en brengen. En tegen de tijd dat het wel zo is, is de jongste ook al een jaar geweest en dan zitten ze toch al in een iets makkelijker ritme dan wanneer je met een baby ernaast andere kinderen van en naar school moet zien te krijgen, vervolgens nog naar zwemles moet (of evtueel sport).

7. sepherine

Leuk die verhalen lezen . Ik ben zelf vrij rustig en kan uitzonderlijk goed tegen drukte dat scheelt ook .
    Ik weet dat het soms pittig zal zijn maar lijkt me ook heerlijk die kleintjes allemaal haha . De oudste gaat naar school voor ik beval en de nu nog jongste kan ook lopen scheelr ook
    Heb een duo wandelwagen maar de oudste wil er niet in ze loopt overal heen of het nu ver of dichtbij is
    Ze stapt gewoon een hele dag mee als het moet . Denk dat dat ook scheelt

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn kennisje heeft 6 kids in 5,5 jaar tijd.. (een tweeling er ook bij)

Ik zou echt niet weten hoe ik het moeste hebben. ik ben nogal precies..

Kijk dat lawaai daar groei je wel in maar hoe je alles op tijd de deur uit krijgt??

succes!

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Geen ervaring maar oei lijkt me pittig en ik heb er nog maar 1 haha

10. KimMo

KimMo Niet meer actief

hoi,

ik heb 4 kinderen gekregen binnen 4 jaar tijd. Tussen de eerste 2 zitten 14 maanden, tussen de 2e en de 3e 14 maanden en tussen de 3e en de 4e 18 maanden.
    Na de geboorte van mijn tweede vond ik het nog allemaal redelijk makkelijk gaan, als de kinderen sliepen ging ik ook even slapen. Er waren momenten dat het spitsuur was. ik vond het ontzettend leuk om die twee kleintjes zo te zien. Helaas heeft mijn derde kindje maar 7 maanden geleefd, maar om die drie kleintjes zo samen te zien was ook zo heerlijk en mijn oudste sliep ook nog tussen de middag dus dat gaf ook wel wat rust.
    Nu heb ik dus 3 kindjes thuis en het is druk, weer met de momenten op de dag dat het spitsuur is zeg maar. Maar ze zijn gek op elkaar en groeien echt met elkaar op.
    Wel moet ik eerlijk zeggen dat 4 zwangerschappen ( en bevallingen) in 4 jaar tijd wel een aanslag op mijn lichaam is geweest. Ik heb, behalve na mijn eerste bevalling, geen rust gehad om normaal te herstellen en dat merk ik nu wel aan mijn lichaam. Ik moest altijd gelijk (2 uur na de bevalling) veel zelf weer doen. Nu merk ik dat wel aan mijn lichaam en ben blij dat ik nu even niet zwanger ben.. Mijn man zei laatst tegen mij: je bent de afgelopen jaren alleen maar zwanger geweest of je gaf borstvoeding, hahaha.
    Maar als ik het over moest doen, zou ik zo weer doen. Wat een genot die kleintjes...

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier zullen we 3 kindjes krijgen in 3 jaar tijd.

De oudste zal 3jr en 8mnd zijn en de tweede 16mnd als nummer 3 word geboren.

Hier nog geen ervaring dus met drie kleintjes, dus ook ik ben benieuwd.

12. soeza

soeza Niet meer actief

Hier ook een mama met 3 onder de 3 :) tenminste, bij de geboorte van de 3e was onze oudste nog 2. Tussen de 1e en 2e zit 14 maanden en tussen de 2e en 3e zit 21 maanden.

Ik kan je nog niet vertellen hoe het is om 3 kindjes zo kort op elkaar te krijgen, want de jongste is pas net 5 weekjes. Tot nu toe gaat het eigenlijk allemaal als vanzelf, ze moeten af en toe gewoon even wachten als ik met 1 van de kindjes bezig ben, heb namelijk maar 2 handen :D

Ik heb het voordeel dat ik ze nog een jaar lang allemaal thuis heb, dus hoef me niet druk te maken over op tijd op school moeten zijn, sportclubjes of wat dan ook, al zitten ze om 11:00 nog allemaal in hun pyama, dan is dat geen enkel probleem.
    2x in de week gaat de oudste naar de PSZ, maar die start pas om 8:30, dus dat is makkelijk te redden qua aankleden, eten, enz.

Wel ben ik heeeeeel erg blij dat onze oudste tegenwoordig ook doorslaapt *afkloppen* die heeft tot ruim 2,5 jaar lopen spoken in de nachten, pfff, dat was een pittige tijd, moest echt 10x op een nacht naar haar kamer toe om te troosten. Nu slaapt de jongste natuurlijk bij lange na nog niet door, maar ik hoop dat zij wel eerd klokje rond gaat slapen dan haar zus :p

13. Storm

Storm Niet meer actief

#13 Storm, 17 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2013
    Wij hebben inderdaad ook een duowagen. Ideaal. De oudste wil er ook nog wel in. Tussen de oudste twee zitten 20 maanden en de jongste 2 14.
    Soms is het best irri hoor, als je aan de wandel bent en de ene gaat naar links, de ander wil naar rechts en je moet rechtdoor. En daar staat straks nog 1 bij te hupsen. En als ik de hond dan ook nog mee heb, is het helemaal lachwekkend af en toe. Achteraf dan vooral, op het moment zelf natuurlijk niet.

Je wordt wel een stuk makkelijker. Ze moeten zichzelf ook sneller redden en moeten ook op hun beurt wachten, want zoals al gezegd werd, ook ik heb maar 1 paar handen.

Dan geef je de oudste een standje, dat bijten niet mag (ofzo ;)) gaat de tweede duwen of slaan. Speelgoed afpakken en vooral heel hard gillen als jij daar het slachtoffer van bent. Onderhandelen wat er op tv komt (het helpt om visueel te maken wie die dag aan de beurt is om het naar bed gaan filmpje te kiezen. Vooral om de oudste af te remmen in het zijn zin doordrijven.
    En het eten is best hectisch. :D De oudste twee eten dan wel zelf, maar opscheppen en alles zijn ze hulp bij nodig. De jongste is overal nog hulp bij nodig. Brood smeren vertikt de oudste, en ze hebben natuurlijk altijd hun brood tegelijk op en dan moet het voor de oudste ook nog precies zo gesneden worden *pfff* soms. En daar ergens tussendoor moet je zelf ook nog eten.
    Douchen is lopende band werk. En toch lukt het vaak wel om ze allemaal voor half acht op bed te hebben.
    Het is vooral gewoon heel leuk. Een gezellige drukte.

14. sepherine

Hier hebben we het eigenlijk heel bizar goed gedaan haha
    Tussen 1 en 2 zit 16 maand en tussen 2 en 3 straks ook 16 maand .
    Beide slapen nu door op dezelfde uren
    Als de oudste naar school gaat is het om 8:30 pas beginnen dus op tijd de deur uit geraken we wel .
    En ik draag heeeel graag dus indien nodig kan de kleinste straks in de doek en de oudste twee in de wandelwagen .
    Het moeilijkste lijkt me om het ritme van de oudste twee in de jongste te krijgen na verloop van tijd .
    Ik ben heel geduldig en ge krijs kan ik ook wel goed verdragen . Ze je gelen of krijsen hier ook wel eens hoor heb maar twee handen inderdaad maar ik ben er wel heel realistisch in dat het beat zwaar word al vind ik het nu enorm meevallen
    Ik vraag dan ook alleen maar jullie ervaring omdat ik dat wel fijn vind om eens te lezen
    Ik vond de zwangerschap van de tweede trouwens zwaarder ondanks dat ik nu bekkeninstabiliteit heb . Het moeilijkste gaat zijn die 3 dagen ziekenhuis ( België is dit standaard minimum ) en mij. Ander twee kids dan achterlaten . Al is dat wel goed voor de band met de derde en de bv start

Deel Deze Pagina