3 kids in 3 jaar

Discussion in 'Zwangerschap' started by januari2010, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Hier ook een dochter in aug 2010, een zoon in sept 2011 maar ik zou het nog niet zien zitten. Het kriebelt heel erg, maar ik geniet nog even de rust die bij ons terug keert ;)

2. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier over een paar weken 3 kindjes in 3 jaar en 3 maanden.
    Merk vooral lichamelijk dat mijn lichaam deze zwangerschap niet zo goed trekt. Alhoewel het nu wel weer gaat nu ik verlof heb. Maar een vierde zie ik alleen om die reden niet meer zitten.
    Het zal nog een tandje drukker worden hier, maar maak me er niet zon zorgen over. We zien wel hoe het gaat en genieten gewoon zoveel we kunnnen. Vind het wel erg leuk om te zien dat mijn dochters nu al echt met elkaar gaan spelen en gek doen. Ongeveer evenveel als dat ze elkaar de tent uitvechten...haha

3. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hier 3 kids net (6 weken) binnen de 3 jaar.
    Nou moet ik zeggen dat ik goed slapers hebt, de oudste 2 sliepen vanc 6 maanden eigenlijk (op korte periodes na) goed door, de jongste al vanf 4 maanden.
    Zwangerschappen heb ik wel als zwaar ervaren, maar vooral om de eerste 16 weken alleen maar kunnen kotsen en slapen. Gelukkig veel vrienden en famile die dus de kids wilden en konden opvangen.

Het eerste jaar was heerlijk, lekker rustig de dag opstarten, want nog geen 1 kind naar school. Wel heb ik altijd 80% gewerkt, maar vooral avonden en slaapdiensten (zorg). Verder hebben we altijd een gastouder aan huis gehad, dus geen gesleep met de meiden.

Ik heb dus 3 meiden redelijk kort op elkaar en gelukkig kunnen ze het alle 3 goed met elkaar vinden.
    Er wordt veel samen gespeeld, maar ze hebben ook geen moeite met een vriendje of vriendinnetje (dus niet teveel op elkaar gericht).

Nu hier dus een nr. 4 als de jongste al 4 is, dus dat gaan we nu eens ervaren. Lijkt me suf rustig. Hele dag de tijd voor 1 kind.

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

in 26 maanden tijd had ik ineens 3 kinderen. Om een heel eerlijk antwoord te geven, als ik jou was zou ik nog even lekker wachten! ;)
    Het is echt vreselijk druk.
    Mijn tweeling is nu 3 en de jongste is 10 maanden. Het kan erg gezellig zijn hoor...maar het is gewoon heel erg zwaar!

Ik ben heel blij met mijn kindjes en zou ze voor geen goud willen missen. Maar 4 jaar er tussen had beter geweest... :p

5. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Wat een verschillende reacties allemaal! Tussen onze eerste en tweede zit 13 maanden dus dat was al druk al vond en vind ik het prima te doen. Vind het heel fijn dat ze nog samen slapen :)

Mocht ik snel zwanger zijn is de jongste al twee en dus ook weer wat zelfstandiger. Ook gaat hij dan 2 keer naar de peuterspeelzaal waardoor ik 2 ochtenden alleen met de baby zal hebben...

Denk dat alles wel zijn voor en nadelen heeft. Omdat de eerste en tweede al zo dicht op elkaar zitten vind ik het ook niet leuk als een derde er echt heel laat achteraan komt....

6. januari2010

Vind je het erg druk, Lisa? Ik weet dat we samen schreven in het buikentopic en dat wij in exact zelfde situatie zitten :) een meisje en een jongen van zelfde mnd en jaartal.

Jullie dus voorlopig nog geen derde? Willen jullie nog wel een derde?

7. januari2010

Beetje zelfde als bij ons dan :) ben benieuwd hoe je het straks vind!!

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    hier straks 3 kids in 4,5 jaar

9. januari2010

Dan gaat er gelukkig al 1 naar school! Dat lijkt me aan de ene kant een voordeel want je hebt meer tijd voor de andere twee maar aan de andere kant moet je wel iedere ochtend 'haasten'.

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    ja en de ander zit op de peuterspeelzaal en als 3de smurf 1 jaar wordt gaat de middelste ook naar de basisschool

en haasten doe ik niet sta gewoon op tijd op hihi
    hier gaat om half 7 de wekker
    zorg dat ik mezelf al aangekleed heb dan komen de kinderen uit bed en kleed ik de kids aan, broodjes smeren, onder het broodje eten doe ik me dochter haar haren
    dan hebben ze nog 15 minuutjes om tv te kijken en dan is het schoenen aan en jassen aan
    1 voordeel ze kunnen alle 2 zich zelf aankleden en jassen aan doen

11. giraf

giraf Niet meer actief

Dat lijkt me juist niet fijn :)
    Moet je alle kinderen meesjouwen naar school.... Het lijkt mij juist fijn dat (in ons geval dan) ik ze straks nog een jaar lang alle 3 thuis heb. Lijkt me een stuk minder gestress dan dat je per se ergens op tijd moet zijn.

12. Leliana

Leliana Niet meer actief

Nou, heb dat wandelingetje er graag voor over.. om de oudste twee naar school te mogen brengen. :D
    Als dat betekent dat ik daarna rustig aan kan doen met de jongste.. heerlijk!

Maar het is gewoon heel persoonlijk. Het geeft mij in ieder geval veel rust als ik ze straks niet meer allemaal tegelijk thuis heb zitten. Juist minder gestress! Haha..
    Leuk wel hoe iedereen dat anders ervaart! :)

13. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    mij lijkt het leuk voor de kids als ze veel aan elkaar hebben maar voor de papa en mama en de relatie tussen hun erg slopend..
    maargoed, ik spreek niet uit ervaring dus ik zou het niet weten!

14. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Hier straks 3 kinderen in ongeveer 3 jaar en 5 maanden :) ben benieuwd. Denk dat het eerste jaar redelijk slopend zal zijn en dan wordt het steeds makkelijker, aangezien ze steeds meer zelfstandig kunnen. Lees hier geen gesleep, maar moet wel naar de peuterspeelzaal (is maar twee keer in de week, maar toch). Succes met je keuze!

15. giraf

giraf Niet meer actief

Haha, ik heb makkelijk praten nu hoor, ben nog zwanger dus misschien geef ik je over een jaar wel gelijk :D
    Maar een vriendin van mij heeft er ook 3 kort op elkaar en de oudste gaat naar de bs en de middelste naar de psz, en als ik haar soms hoor praten dan lijkt het wel alsof ze nergens anders mee bezig is dan brengen en halen van school, dan word ik al moe als ik er aan denk...

@denise23
    even voor mezelf sprekend: ik denk dat je ook moet zorgen dat je als man en vrouw gewoon tijd voor elkaar maakt.... De eerste jaren zijn soms best pittig, wij slapen bijvoorbeeld al 2,5 jaar geen enkele nacht door. Maar we zorgen ervoor dat de kleintjes sowieso voor 19:00 op bed liggen, dus alle avonden hebben we al voor onszelf. En af en toe een date met je eigen man doet wonderen :p

16. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Hoewel ik er absoluut ook de voordelen van inzie, lijkt het mij persoonlijk niks :) om de kids zo vlug op elkaar te krijgen... Ze zullen veel aan elkaar hebben als ze wat dichter op elkaar geboren worden, maar het lijkt mij gewoon heel leuk om eerst dit kindje goed te leren kennen en groter te helpen groeien voordat ik aan de tweede begin... En gewoon heel praktisch... Dan kan de tweede tegen die tijd gebruik maken van de spullen die we nu voor de eerste hebben ( wagen, bedje, commode etc. ).

Kennissen krijgen nu geloof ik de vierde in bijna vier jaar tijd... Een gezelligheid van jewelste... IK vind het echt heel leuk hoe zij dat zo gedaan hebben, petje af! Maar ik gok dat ik voorlopig nog even wacht ( max 3 jaar ofzo ).

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    ligt er denk ik aan hoe je relatie is
    ik en manlief plannen nog genoeg samen en regelen dan oppas
    en dat zal straks niks anders zijn
    ze slapen ook eens in de zoveel tijd een weekend bij me moeder omdat de oudste echt wil logeren en de broer dan gezellig mee gaat
    en ook dat zal straks gebeuren
    ook met de 3de
    ben nog maar 25 ben ook nog zelf lovelymom en me man is ook nog gewoon zichzelf
    hij doet genoeg met zijn vrienden en ik met mijn vriendinnen en we doen genoeg samen

18. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik daar in het begin wel schrik voor had, iedereen zei mij dat het érg druk ging worden en lastig. De eerste 3 maanden vond ik dat ook wel (mede door problemen met bv) maar nu vind ik het heerlijk!
    De oudste is een fantastische grote zus die voortdurend voor haar kleine broer wil zorgen (maar dat laat hij dan weer niet toe). En de jongste die kan niet meer zonder zijn grote zus!

Maar hier inderdaad nog even geen derde, we spreken er wel vaak over. Maar de jongste moet minstens 2,5jaar-3jaar zijn voor ik beval van een volgend kindje.
    Maar er komt zeker nog een derde en als het van mij afhangt nog een vierde ook:D

19. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    J. Was ff ruim 3 toen ik zwanger bleek. In eerste instantie heel waarsch zelfs een drieling, maar met 7 weken bloedverlies en 1 vruchtje afgestorven.

Nu heb ik een zoon van bijna 6 en dus een tweeling van net 2 en moet zeggen.. Vind t heftig hoor, maar soms heb je het niet voor t 'kiezen' hè!? Ik vind het heel fijn dat de oudste naar school gaat, hoewel ik idd het heen en weer lopen behoorlijk belastend vind af en toe.

Share This Page