Hoe voelt indalen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minyaweth, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tja, misschien een stomme vraag hoor, maar hoe voelt indalen?:)
    Vigo was nooit ingedaald, dus ik zou het ook niet weten.
    Ik heb sinds vanmorgen enorme last van mijn liezen. Vanmorgen voelde het als enorme spierpijn, maar nu zitten er af en toe ook felle steken bij die gewoon echt pijnlijk zijn.
    Komt dit door het indalen of is het wat anders? Komt iemand dit bekend voor?

2. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,
    volgens mij kan het heel verschillend zijn, bij de eerste heb ik het ook niet zo gemerkt, bij de tweede dacht ik dat de bevalling begon! 's Nachts uit bed, allemaal gerommel en gedoe, dat bleek dus achteraf het indalen te zijn. Ik vond het vergelijkbaar met beginnende weeen.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij mij voelde het echt als flinke steken in mijn vagina. Niet zo lekker...

4. Esma

Esma Bekend lid

Zou ik ook wel willen weten. Ben bijna alles vergeten van de eerste zwangerschap (3 jaar geleden).
    Weet ook niet meer of je vruchtwater blijft stromen als de vliezen gebroken zijn, of komt het in een keer eruit en blijft het weg???

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Van wat ik heb begrepen kan je in ene een hele vloedgolf verliezen en ben je er dus in 1x vanaf, maar je kunt je vruchtwater ook druppelsgewijs zeg maar verliezen. In dat geval is het dus wel raadzaam om iets van een kraamverband in te doen...

6. Esma

Esma Bekend lid

Dus dat verschilt.
    Ik zie dat jij er bijna bent. Sterkte :)

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oke, dus die pijn in de liezen is waarschijnlijk wat anders dan?
    Pijn 'in' mijn vagina heb ik nog niet gehad... ja, misschien een wat broos gevoel ofzo.

Ben erg benieuwd naar meerdere ervaringen.

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    ik heb altijd gedacht dat mijn kleintje in stuit lag en opeens zeiden ze ja je kleine is nu al mooi gedraaid en ingedaalt. en heb er niks van gemerkt.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb bij alicia lichte weeen gehad en flinke steken. dag erop leek net of ze met der kopje tussen me benen zat zo laag. dat was niet het geval gelukkig maar zo leek het wel. had ook flinke pijn in de vagina trouwens

wat betreft het vruchtwater. bij mijn dochter verloor ik echt een vloedgolf maar bij elke beweging bleven er wel golven uitkomen. kon toen echt niet zonder kraamverband

bij mijn zoontje brak het water en heb zo 1 week doorgelopen met een druppelende vagina. toen ik ineens wat meer verloor tijdens het gaan zitten op een stoel vond ik het verdacht en belde de verloskundige. (was net naar de wc geweest dus urine kon het niet zijn) toen bleek dus me vruchtwater te zijn gebroken en liep zo dus al 1 week door. was toen 33wk zwanger. meteen naar het ziekenhuis en ben niet meer uit me bed geweest tot 37 weken

10. serena1

serena1 Lid

27 jun 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me ook af hoe het indalen precies voelt...
    Vorige week was het nog niet ingedaald, maar had gisteravond ook pijn in mijn onderbuik...dus dacht wie weet.
    Maar nou hoorde ik dat het ook oefenweeen kunnen zijn. Toch een vreemd idee dat er zoveel in je eigen lichaam gebeurd en je niet eens echt weet wat precies!
    Maandag weer naar verloskundige, ben benieuwd of het indalen was...

11. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik had ineens vanuit het niets een paar dagen last van buikpijn. Na de buikpijn voelde het van onder zwaarder. Een paar dagen later kreeg ik van de vk de bevestiging dat de kleine al was ingedaald. Dit was met bijna 35 weken.

12. patty1989

patty1989 Lid

8 okt 2009
    55
    0
    0
    verzorgende
    Omgeving Helmond
    Bij mij voelde het als flinke steken in mijn vagina.. Echt heel pijnlijk af en toe.

13. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik heb het ook net als jou Minyaweth.
    Last van trekkende liezen, beetje als bandenpijn van het begin maar dan erger.
    Dat in combi met harde buiken.
    Heb ook het idee dat de kleine wat zakt, aan mijn buik te zien.
    Alhoewel...vandaag zit het koppie weer vrij hoog tegen mijn ribben aan.
    Moet regelmatig even strekken om plaats te maken.

Ligt die van jou ook nog in stuit?

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn buik hangt inderdaad wat lager, en het lijtk wat zwaarder te voelen. Maar, dat had ik bij Vigo ook wel, maar hij was toch niet ingedaald. Voor 1,5 week terug heb ik een echo gehad, en toen lag de kleine goed. Echter, eergister was de baby 3 kwartier non-stop bezig en heb zo het idee dat hij weer in stuit is gaan liggen. Maar dit weet ik dus niet zeker.
    Heb ook wel wat harde buiken erbij, maar die heb ik al een aantal weken. Moeilijk te pijlen dus hahaha...

Het is inderdaad erg irritant dat je van alles voelt in je lijf en er maar niet achter kunt komen soms wát er dan precies allemaal aan de gang is :p
    Volgende week heb ik gelukkig weer een afspraak staan bij de VK. Zal het denk ik maar even af moeten wachten.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb nooit wat van indalen gemerkt, ook niet dat de bewegingen lager zaten ofzo. Zelfs nu, nu de kleine deze week nog dieper is gaan liggen merk ik het niet

16. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik weet dat ik de kleine tussen mn bekken voelde als ik op mn zij lag.

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik voelde rond de 34 weken steeds een pijnlijk gevoel in mn bekken en schaambot, een drukkend gevoel zeg maar. Met lichte rugweeën en trekkende liezen.
    Toen zei de gynaecoloog al dat ze bezig was met indalen, maar dat ik niet zo breed ben, (HA! die man had vast zn bril niet op :p) dus dat de 'voorbereidingen' voor het indalen nu al waren begonnen en nog wel even konden duren.
    Afgelopen maandag, dus twee weken later lag ze al ingedaald, en dat heb ik daadwerkelijk gevoeld door flinke steken in mn vagina en een pijnlijk schaambot (ze ligt nog niet vast).

Waardoor ik het naast de krampen heel erg merkte, is dat de bewegingen van de baby lager waren (rond maag hoogte ipv in je ribben) en dat ik meer lucht kon halen. En uiteraard hangt mn buik nu een stuk lager, bovenin voel ik alleen nog vruchtwater :)

18. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb niks gevoeld, maar het ging ook heel geleidelijk geloof ik. Hij lag al een poosje voor de bekkeningang, toen een poosje iets dieper, maar nog niet vast. Pas met 37 weken was hij helemaal ingedaald. Mijn buik hing steeds iets lager, dat was het enige signaal.

En over het vruchtwater: ik verloor steeds kleine beetjes, met een kraamverband redde ik het wel een paar uur.

19. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het indalen zelf heb ik niet echt gevoeld, maar met iets meer dan 29 weken was ze al ingedaald. Met 33 weken bij de vk lag ze ook al vast. Ik heb wel vaak het gevoel dat ik anders moet gaan zitten omdat het lijkt alsof ik ergens op zit. Soms voel ik ook heel duidelijk een hand onderin bewegen, lijkt dan net alsof er al een hand uit wil komen ofzo, haha. Ik heb wel best veel harde buiken gehad en zo'n raar gevoel bij het schaambot, maar weet niet of dat met het indalen te maken heeft of met de BI..
    En je kunt ook wel heel duidelijk aan mijn buik zien dat ze is ingedaald, m'n buik is best laag.

Deel Deze Pagina