Dat is bizar! Ik ben nu zwanger van de 5e en onze kinderen zijn allemaal even oud!!! 11,8,5(over een week) en 3. Dat is toch wel heel veel toeval! Hier ook niet echt nakomertje dus maar het leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste is natuurlijk groot. Gaat hier allemaal vanzelf, alle kinderen vinden het fantastisch en leven allemaal heel erg mee.
Ik heb 4 broers. De jongste is 7 jaar ouder. Enigst meisje. Ik heb het nooit leuk gevonden. Miste echt een broertje of zusje van mijn leeftijd. Iedereen zal dit natuurlijk anders ervaren.
Mijn oudste wordt volgende maand 7, mijn jongste is dan 5,5 en hopelijk mag ik deze week of volgende week bevallen van mijn derde. Een vierde zit wel in de planning met minder leeftijdsverschil. Maar ja dat kunnen we natuurlijk nooit voorspellen. Ze vinden het geweldig dat ze er een broertje bij krijgen en maken voor het grootste deel alles bewust mee. Zelf heb ik 2 oudere zussen en we schelen 7 en 11 jaar. Helaas heb ik met de oudste geen contact. Maar aan mijn andere zus heb ik gelukkig wel weer heel veel.
Mijn oudste is 13 en de andere 2 zijn bijna 11 als deze geboren wordt. Het is ook een extra cadeautje, ze zijn er hier erg blij mee.
mijn dochter is 19, bijna 20 mijn zoon is 15 En de jongste 4 maaanden beide kids zijn dol op hun broertje
Oudste is 8. Jongste 10 maanden. Vind het erg leuk dat verschil. Alles bewust mee maken en helpen. Ze doet alles met d'r zusje.
Hier een van 8 en een van bijna 5 als de derde geboren word. Persoonlijk vind ik het ideaal de een is al wat onafhankelijker dus heb je meer tijd voor de baby. De kinderen zelf vinden het volgens mij ook niet erg ze spelen leuk samen en nu er een baby komt zijn ze beide op hun manier er heel erg mee bezig zo leuk
Ik heb 3 kinderen mijn oudste 15 middelste 13 en jongste 10 als dit kindje geboren word. Alle kinderen zijn van de zelfde partner
Ik vraag me af, voor de vrouwen/gezinnen die veel tijdsverschil tussen de kindjes hebben zitten. Zijn jullie dan ook al vrij jong begonnen met de eerste? Anders ben je toch al gauw behoorlijk op leeftijd voordat er een 15jaar verschil tussen kan zitten van oudste op jongste. Mijn man heeft het liefste de kinderen (wij hopen uiteindelijk op 2) zo dicht mogelijk op elkaar, maar ik zie dat niet zo zitten en wil het liefste er een jaar of 3 tussen hebben. Liever niet twee tegelijk in de luier eigenlijk, gelukkig laat ml het ook vooral aan mij over wanneer we toe zijn aan een tweede.
Ik was zelf 15 toen mijn broertje geboren werd. Ik vond het geweldig! Nu is mijn broertje 10 en oom! Ook dat vindt hij geweldig!
Ik heb een zusje die 13 jaar jonger is. Tussen ons zitten verder geen broertjes of zusjes. Ik vind het persoonlijk helemaal niks. Toen ik 13 was vond ik het wel leuk, meer het verzorgen en moedertje spelen. Maar toen ik ouder werd en meer ging puberen werd mijn zusje vooral een blok aan mijn been haha... Moest ik oppassen etc en zij keek heel erg op tegen mij en wilde constant bij mij zijn super irritant. En die irritatie heb ik eigenlijk dus nog steeds een beetje bij haar, dat zit er denk ik nu eenmaal in van vroeger. Maar toch hou ik wel van dr hoor
Tussen mij en mijn zus zit 6 jaar maar het licht er maar net aan hoe je er als ouder mee omgaat. Wij kennen periodes dat het goed klikt maar het gros van de tijd is het gewoon een zus die ik toevallig heb niet meer en niet minder. Mijn ouders zeiden vroeger altijd tegen haar dat ze een goed voorbeeld moest zijn voor mij, waardoor mijn zus mij ontzettend bemoederd (ja zelfs nu nog ook al ben ik 40) En tegen mij zeiden ze altijd (of het was eerder verzuchten) dat ik wat meer op mijn zus moest lijken waardoor ik dus altijd het gevoel heb tegen haar op te moeten kijken (dit laatste is nu een stuk minder omdat ik wel degelijk zie dat mijn zus niet perfect is)
Ja ik was 19 met de eerste ben nu 34 Dit 4e kindke was overigens niet gepland maar Door dat ik niks van anticonceptie heb en condooms zo nu en dan vergeten werden wisten we dat dit kon gebeuren het is daarom ook meer dan welkom. mijn man heeft er iets meer moeite mee gehad met de test hihi nu helemaal bij gedraait
Mijn zoon is 10, en ik ben over 4 weken uitgerekend. Mijn vriend heeft 2 oudere broers en 1 zus. De oudste is daar 61, 59, 43 en dan hij.. Enige wat hij vervelend vond dat ze zijn oudste broer aanzagen als z'n vader en z'n vader werd daardoor automatisch z'n opa..
Hier ook de derde dame onderweg met twee zussen van 5 en 7. Ik vind het super, vooral hoe zij dit ook mee beleven.
Hoi, Ons 1e kind is 7 (wordt in dec. 8)(meisje) 2e kind is net 6 (was nog 5 toen de baby werd geboren)(jongen) En ons 3e kind is bijna 3 maanden (ook jongen) De oudste was in eerste instantie not amused toen we vertelden dat er nog een broertje of zusje zou komen. De 2e vond het wel prima. Nu hun broertje er is zijn ze beide echt stapelgek op hem! Ze gaan 's ochtends direct kijken waar hij is en of hij wakker is. Ik vind het zelf heerlijk omdat ik erg jong was bij de eerste 2..(19 en 20) en ik nu zelf een stuk ouder, ervarener etc ben. En tussen de eerste 2 zat maar 21 maanden en nu gaan de beide oudste naar school en kan ik heerlijk overdag rondlummelen met baby die helemaal voor mezelf is Ik ben toevallig zelf ook het 3e kind en mijn broers zijn 6 en 8 jaar ouder..ik heb me zelf wel vaak eenzaam gevoeld. Mijn broers scheelden ook nog geen 2 jaar met elkaar en waren 2 handen op 1 buik en toen kwam ik als meisje.
Ik heb 2 oudere broers. 1 is 5 jaar ouder als mij en de ander 10. Dan heb ik nog een (half) broertje die 18 jaar jonger is als mij. Nu vind ik het geen probleem, mijn oudere broers en ik.zitten in dezelfde levensfase. Vanaf dat ik een jaar of 16 was trok dat verschil met de oudste ook weg. Mijn dochter zal 6 jaar en 1 maand zijn als haar zusje wordt geboren. De baby zal ook nog een (half) broer van 4,5 en een van 11 jaar hebben. Maar goed, het is ons eerste kind samen!
mijn oudste is net 14 geworden, mijn jongste is 8,5 en de baby word begin maart geboren.. dus daar zit best wat leeftijdsverschil tussen, maar ik zou niet anders willen, (of aankunnen denk ik)