Wij willen dus voor een derde kindje gaan.Als we het er aan toe hebben en de baby komt ( mits alles vlot gaat natuurlijk) zal de oudste rond de 4 zijn en de tweede ong 3 jaar.Ze gaan dan dus zowieso beiden in de maxi-cosi rodi.De baby zit in de maxi-cosi.Zet je dan die alle drie op de achterbank ( in het midden zit een heupgordel en isofix bevestigingspunten of 2 achterin en 1 voorin.
Hier drie kids. Oudste 4, tweede bijna 3 en de jongste 4 maanden. Hier zit de oudste op een zitverhoger met driepuntsgordel, tweede in een autostoel en jongste in de maxi-cosi. past naast elkaar in een ford station. Kwebbel
In de grote auto gan ze alle 3 op de achterbank (Volkswagen Touran) en dan de maxicosi in het midden met de 3 puntsgordel en in de kleine auto gaat de maxicosi op de bijrijdersstoel want daar heb ik geen airbag. De kids zijn bijna 6, 3, en 2 maanden.
Bij ons in de kleine auto, Ilse op een zitverhoger, Leo in een kinderstoel en Thom in de maxi-cosi voorin, de airbag kan uit namelijk. Omdat Ilse inmiddels 3 is (geweest) mag ze ook met de gordel in het midden achterin, zonder zitje en dan de kinderstoel en maxi-cosi ook achterin. In de grote auto, die we vaak pakken als we met het hele gezin op stap gaan, gaat Ilse zonder zitje in het midden achterin en Leo en Thom in kinderzitje en maxi-cosi. Ik moet toegeven, het is krap, maar het lukt wel. Maar even een vraagje tussendoor, laat je het wel of niet voor een kindje gaan van een auto afhangen? (of moet je manlief nog overtuigen met goede argumenten ) Groet van Kiki
Vanaf 3 jaar geen zitje meer nodig? Volgens mij wel hoor. Kijk maar eens op http://www.autokinderzitjes.nl/meer_informatie Maar als het achter in de auto niet past met 3 kinderen naast elkaar kun je altijd de maxicosi voorin doen en dan de airbag uitzetten (als dat kan natuurlijk)
Nee hoor dat kindje komt er, daar zijn we het beiden over eens. Ik vroeg me alleen af hoe dat in hemelsnaam in de auto moet passen ( we hebben een kleine auto)
alledrie op de achterbank in echte goede autostoelen. De oudste is 6 maar ook gewoon in een echte stoel en niet op verhoger of alleen de gordel(wat wettelijk wel mag).De autostoel gaat tot 12 jaar dus de kids ook. Ik snap nooit waarom iedereen zo panisch doet met baby's en opeens als ze wat ouder zijn geen goede kinderstoel meer.Opeens niet meer belangrijk? Maar het gaat prima met 3 kinderen , af en toe , beetje puzzelen, maar geen probleem
Ik moet meerdere kinderen in de auto vervoeren. Hoe kan ik dat het veiligst doen? Zet ieder kind in een goedgekeurd autostoeltje of zittingverhoger. Als op de achterbank al twee autostoeltjes en/of zittingverhogers in gebruik zijn en er geen plaats meer is voor een derde, zet dan een derde kind (niet het jongste) in een autostoeltje op de voorbank. Zet daarbij wel de airbag uit. De plaats op de achterbank tussen de twee autostoeltjes mag gebruikt worden door een kind vanaf 3 jaar (in de gordel). Als u andermans kinderen meeneemt in uw auto, bijvoorbeeld naar een kinderfeestje of een sportwedstrijd, hoeven deze kinderen geen autostoeltje of zittingverhoger te gebruiken, als deze niet aanwezig zijn. Ze moeten dan wel de gordel dragen.
Hier gaan ze ook in de auto stoelen. Is inderdaad even hannessen om die gordels te klicken maar veiligheid boven alles.
is ze groter dan 1,35m dan? ik lees het al: Dus: ALS er geen plek meer is, als het past, is het dus verplicht.
Ok, ik heb gekeken en gevonden: Ik moet meerdere kinderen in de auto vervoeren. Hoe kan ik dat het veiligst doen? Zet ieder kind in een goedgekeurd autostoeltje of zittingverhoger. Als op de achterbank al twee autostoeltjes en/of zittingverhogers in gebruik zijn en er geen plaats meer is voor een derde, zet dan een derde kind (niet het jongste) in een autostoeltje op de voorbank. Zet daarbij wel de airbag uit. De plaats op de achterbank tussen de twee autostoeltjes mag gebruikt worden door een kind vanaf 3 jaar (in de gordel). Als u andermans kinderen meeneemt in uw auto, bijvoorbeeld naar een kinderfeestje of een sportwedstrijd, hoeven deze kinderen geen autostoeltje of zittingverhoger te gebruiken, als deze niet aanwezig zijn. Ze moeten dan wel de gordel dragen. Over het uitzetten van de airbag: dit hoeft alleen als een kind in tegengestelde richting vervoerd wordt, in bv een maxi-cosi. @Devilshase: in mijn Opel(tje) is inderdaad geen plek meer voor een 3e zitje
@devilchase.. je hebt gelijk hoor. Een kind onder de 1.35 moet in een goedgekeurd kinderbeveiligingsysteem zitten. @Kiki, dat is dan oude informatie, dit is namelijk 1 januari dit jaar veranderd.
De wet is ingegaan per 1 maart 2006, er is op het hele internet niks te vinden over een wetswijziging per 1 januari. Heb je misschien een link voor me? Groetjes van Kiki
Dit is wat de wet zegt: (Uit mn boek komt dit, RVV, regelement verkeersborden, verkeerstekens) 59.1: Bestuurders van een motorvoertuig of brommobiel en hun passagiers moeten de voor hen bestemde autogordel gebruiken. Passagiers die jonger zijn dan 18 jaar én korter zijn dan 1.35 m moeten gebruikmaken van een kinderbeveiligingsmiddel. Hieronder wordt verstaan: baby- en kinderstoeltjes en zittingverhogers. En uiteraard goedgekeurd, volgens blablabla.