Positieve ovulatietest, maar ik voel geen eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kays13, Apr 11, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kays13

Kays13 Lid

Jun 4, 2018
    35
    14
    8
    Female
    De afgelopen rondes voelde ik altijd duidelijk mijn eisprong, 1 of soms 2 dagen na mijn positieve ovulatietest. Ook merk ik het aan mijn cervixslijm. Maar nu heb ik dus eergisteren een positieve test gehad, maar tot nu toe echt niks aan mn lichaam gemerkt van een eisprong. Bijna geen cervixslijm , geen ovulatiepijn. Het enige is dat mijn bmm hoog en zacht is. Kan het zo zijn dat het gewoon een keer anders is? Of kan de eisprong misschien afgelopen nacht geweest zijn en dat ik daarom mijn ovulatiepijn gemist heb? Ik snap het even niet.

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Je hoeft niet per se ovulatiepijn te hebben. Sterker nog, het kan elke cyclus anders zijn. Wat je met name voelt is de laatste groeispurt van het eitje, niet het daadwerkelijke springen. Als je test eergisteren positief was, dan kan gisteren of vandaag je eisprong zijn (geweest), Dus nu is het afwachten.

3. Sylva

Sylva VIP lid

Jan 23, 2017
    5,695
    3,526
    113
    Female
    Midden van Nederland
    Ik heb dat hier ook! ;) De ene maand is het een waterval daar benenden en de andere maand is het maar een klein beetje waterige afscheiding wat je haast niet ziet. En dat geldt ook voor de ovulatiepijn. De ene maand kruip ik in elkaar van de pijn en de andere maand merk ik helemaal niets. Is niet gek hoor, geen enkele cyclus is exact hetzelfde.

4. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    En dan kan het ook nog zijn dat het niet lukt om te springen en dat je lichaam later nog een poging doet. Maar als je normaal een regelmatige cyclus hebt hoef je daar niet van uit te gaan. Maar het zou kunnen.

Share This Page