Ik krijg daar echt tranen van in mijn ogen... Hoe kan je überhaupt zulke jonge kinderen zo lang alleen in een auto laten. Dat vind ik al van de zotte. Maar dan ook nog met deze temperaturen! Dit zou wat mij betreft een strafrechterlijk staartje mogen krijgen.
Als mijn dochter 15 min in de auto zit met airco zit ze al te zweten in de autostoel. Echt achterlijk, kinderscherming bellen.
Ze hadden er "slechts" ongeveer 20 minuten in gezeten, dus dat lijkt me sterk. Zo snel draait de zon niet. En zelfs in de schaduw wordt het snikheet in een auto met dit soort weer. En zelfs bij 10 graden en bewolking kan je drie kinderen van die leeftijd niet alleen zonder toezicht laten - of dat nou in een auto is of ergens anders. Dit is echt op geen enkele manier goed te praten. Ik hoop dat veilig thuis dit adequaat oppakt.
Maar zou jij dan met 15 graden 3 kinderen in de auto laten om een rondje rommelmarkt te doen van 20 minuten? Ik kan het me ook echt niet voorstellen, maar blijkbaar zijn er mensen die echt niet kunnen nadenken.
En dan nog? Je laat je kind überhaupt niet in een auto achter. Zelfs een amoebe is nog slimmer dan die "ouders". En dat fokt maar raak, bah. De politie heeft een "stevig gesprek" gevoerd met ze, zucht .
Ook al zou het ”de perfekte zit in je auto weer” zijn, laat je de kinderen niet alleen in de auto wachten zodat jij Lekker de rommelmarkt kunt bezoeken of Wat dan ook
Onbegrijpelijk! Gelukkig is veilig thuis voor de kindjes ingeschakeld. Ik snap gewoon niet hoe je op een rommelmarkt kunt lopen en je kinderen in de auto laat. Ik kan er met m’n hoofd niet bij!
Wat had je dan gedacht? In de boeien slaan gaat helaas niet. Maar wat een ontzettende egoïstische en vooral domme ouders. Om even over de rommelmarkt te kunnen lopen je kinderen in de auto achter laten. En dat dan ook nog met deze warmte?!
Je laat je kinderen zowiezo niet in de auto ( oké bij ons lokale tankstationnetje auto voor het raam en even snel afrekenen durf ik wel) Man, wat een zwakzinnige ouders zeg! Echt krankzinnig ben je dan..
Een nachtje cel is het minste wat ze verdienen. Als ik iemand de hersens insla mag ik ook een nachtje zitten, vind dit in de zelfde categorie vallen. Mishandeling. En jeugdzorg oid moet ingeschakeld worden. Voor hetzelfde geld willen ze van hun kinderen af, genoeg gestoorden op deze aardbol. Echt, een stevig gesprek, mijn broek zakt ervan af. En die moeten kinderen opvoeden..
Ik ben me ook echt rot geschrokken toen ik het bericht las.. Sprakeloos, hoe kan je dit doen? En al was het 10 graden, een baby, een peuter en een kleuter alleen in een auto laten zodat je naar de markt kan gaan? En nu is éxtra gevaarlijk met de hitte, dit is heel heel heel erg fout! Ik ben voorstander van mensen een tweede kans geven, maar nu ben ik vrij resoluut. Kinderen verdienen andere volwassenen die hun veiligheid kunnen waarborgen. Ouders moet per direct uit het ouderlijk gezag worden gezet!
Ik zou het overigens in de winter nog niet doen. Wie laat zn kinderen nu in de auto om naar de markt te gaan? Ik kan er met mn kop niet bij dat zulke misbaksels gewoon DRIE kinderen hebben...
Echt bizar dat er nog mensen zijn die dit doen. Jammer dat er geen straffen op staan. In mijn ogen is het gewoon poging tot doodslag als je je kind(eren) bewust zolang in de auto laat zitten met deze temperaturen. Als ik mijn auto instap en de airco moet nog aan gaan dan stik ik al bijna van die ene minuut.
Het is heel verdrietig voor deze kinderen, maar ik hoop toch dat ze snel in een fijn pleeggezin terechtkomen bij mensen die wèl kinderen willen. Want hun biologische ouders willen dat duidelijk niet.
Afschuwelijk. En dan lees ik 'er is melding gedaan bij Veilig Thuis' en denk ik melding??? Ze zouden die ouders per direct voor altijd uit de ouderlijke macht moeten zetten! Als je zo hersenloos met je kinderen omgaat verdien je ze niet. Arme kinderen...
Politieagenten kunnen mensen niet uit de ouderlijke macht ontzetten. Daar is -gelukkig- uitspraak van een rechter voor nodig. En dat gebeurt pas na onderzoek door jeugdzorg. Watweer in gang wordt gezet ka;worden door een melding bij Veilig Thuis. Ik hoop maar dat dit goed wordt opgepakt en dat deze ‘ouders’ (als ze die titel verdienen) de komende tijd nog niet hier vanaf zijn.