Ik had er 3 onder de 1,5 jaar. Tweeling kwam eerst. Ook naar monkey town, supermarkt, museum of koffietentje. Het is een kwestie van doen, en uiteraard het tijdframe op de dag uitkiezen wat voor iedereen het beste valt. Voor mij was dat altijd begin van de dag. Ik heb er nu 4 van 4,4,3 en 1 en ik ga ook in mijn eentje met ze naar de Efteling. Ze luisteren hartstikke goed en zijn niet anders gewend dan op elkaar te letten.
Niet onaardig bedoeld, maar het valt me op dat je wel voor een vierde bent gegaan. Puur uit interesse, zie je dat straks allemaal zitten? Nogmaals echt niet onaardig bedoeld, maar ik zit zelf al eens over een vierde te denken en vraag me dan af wat je dan allemaal met vier kinderen zou moeten kunnen/durven, vandaar
Haha ik zie het ook niet als een onaardige opmerking. Maar ik zie het straks wel zitten. De ochtendspits zal zeker druk zijn. Maar de oudste kan zichzelf aankleden en gaat naar school, dus wat dat betreft zie ik niet het veel verschil met de vorige keer. Toen ging de oudste nog niet naar school en moest ik er ook 3 klaarmaken en had ik 3 kinderen bij me overdag. In het weekend ondernemen we veel met de kinderen, doordeweeks minder, maar nog ga ik wel eens met ze naar de winkel. Ik zie het allemaal wel goed komen en maak me eerlijk gezegd nergens druk om
Ik had er ook drie onder de drie en later vier onder de vier Het is volgens mij gewoon een kwestie van doen. Ik ben in balorig ook vrij makkelijk moet ik zeggen. Ze komen er al sinds ze heel klein zijn en ik laat ze gewoon los in het peutergedeelte. Ga er niet naast zitten ofzo en speel ook niet de hele tijd mee. Baby in de draagdoek en als ze echt sliep legde ik haar wel in de kinderwagen en speelde ik even mee met de anderen. Verder mochten ze het zelf uitzoeken Ik vond de dierentuin altijd een handig uitje voor een ochtendje. Maar ging ook vaak koffie drinken met ze of naar de kinderboerderij. En zelfs zwemmen deed ik in m’n eentje met ze.
Oké ik begrijp het. Maar ga je dan niet dagelijks met de kinderen dingen doen zoals naar het bos, naar de speeltuin, even een boodschapje doen, naar de bieb, Naar een vriendin met kinderen,naar een koffie/kind plek, of iets dergelijks?
Niet dagelijks nee, maar wel geregeld. Ik vraag dan mijn moeder, schoonzusje of een vriendin mee. En ik durf het nu ook wel alleen aan. Maar toen de jongste nog veel kleiner was, durfde ik dat niet aan. Nou moet ik zeggen dat ik er in de winter weinig op uit trek, nu het weer mooier weer gaat worden, gaan we vaker.
Oeh zwemmen durf ik dan weer niet aan met die druktemakers van mij haha. Ik denk dat ik de oudste ook gewoon maar lekker zijn ding moet laten doen in ballorig. Kinderboerderij en speeltuin gaan we regelmatig heen ben nog een beetje op zoek naar handigheid maar dat komt vanzelf. Ik voel mij wel altijd een attractie als ik met alle 3 de kinderen op pad ben. Krijg echt altijd opmerkingen. Dat zal bij jou dan helemaal het geval wel zijn geweest met 4 onder de 4!
Jaaa super leuk topic!!! Ik ga mee lezen! Onze oudste zoon is net 2,5 Jongste zoontje net 1 jaar en halverwege van onze derde kindje! Ik ben ook steeds op zoek naar uitdagingen om lekker er op uit te gaan... alleen is hier niet zoveel in de buurt, en heb ik financieel niet veel te besteden aan uitjes. (Lees dagelijks met auto op stap etc) Daarnaast begin ik mij nu al lamlendig in het lijf te voelen door zwangerschap En al zeker niet snel op de been na bevalling denk ik. Ik ben 1 x eerder naar ballorig geweest met alleen oudste en die vond het echt super leuk! Die gaat ook lekker op eigen onderzoek. Maar hoe doe je dat met een dreumes van net 1 jaar? Waarbij t dreumes gedeelte niet afgesloten is ... Kan nu al niet wachten dat ik uitgezwangerd ben .... :/ en snel op de been en weer Mn oude ik ben/word
Nou vandaag de uitdaging aangegaan en naar ballorig geweest met alle 3. Baby heeft zich voorbeeldig gedragen en alleen maar liggen slapen in de maxi cosi. Die heb ik dus op een tafel neer gezet en ben met de 2 jongens gaan spelen. Peuter gedeelte kan mijn oudste helaas echt nog niet alleen spelen, hij is gewoonweg nog te kort om zelf op de verschillende niveaus te klimmen. Heb dus samen met hem (en andere zoontje) een paar rondjes gemaakt. Ondertussen had baby veel bekijks. Daarna wat gegeten en in het dreumesgedeelte gespeeld. Daar heb ik de jongens lekker los gelaten. Oudste is zo goed als plaszindelijk sinds een week en die kwam netjes melden dat hij moest plassen. Dus met maxi cosi en 2 jongens richting toiletten waar hij netjes een plas heeft gedaan. Daarna is jongste zoon van een loopfiets gevallen, tand door zijn lip, bloedbad.. je kent het wel. Verder is het mij echt reuze meegevallen en zeker voor herhaling vatbaar!
Wat jammer dat er niet veel in de buurt is voor de kinderen. Hier gelukkig een strandje, park en verschillende speeltuinen op loopafstand. Verder ben ik dus inderdaad echt blij met mijn auto, zou ook niet zo goed weten hoe ik het anders zou moeten aanpakken. Openbaar vervoer is nou ook niet bepaald goedkoop.
Ik denk dat heel veel dingen enorm van het soort kinderen afhangt, ik zie daar echt heel veel verschil in in mijn omgeving. Hier is nummer 3 er ook bijna en dan zie ik het wel. Ik ga het mezelf niet te moeilijk maken en de oudste zit net op school.
Ik ben zo benieuwd hoe je het zwemmen doet. Ik durf dat met 2 watervrije, niet angstige jongens dus niet aan. Alle tips zijn welkom!