3 kinderen op een rij, zonder miskramen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Konijn87, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Mijn moeder heeft 5 kinderen gekregen zonder een miskraam gehad te hebben. :)

2. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    #22 Givenchy, 31 jan 2016
    Laatst bewerkt: 31 jan 2016
    Ik heb 4 kids, voor de eerste een miskraam gehad..
    Dus daarna 3x zonder miskraam..
    Hoop ook dat het goed blijft gaan..

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb eerst 2 kinderen gekregen zonder miskramen en daarna 3 (vroege) in 1 jaar achter elkaar. Maar mijn man is drager van een chromosoomafwijking waardoor ons miskraampercentage in het eerste trimester 50/50 is. Dus dan valt het me nog mee.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook 3 kinderen en ook nooit een miskraam gehad.
    Ik was er vooral bij de oudste wel huiverig voor omdat ik toen veel bloedverlies had maar was iedere keer loos alarm.
    Hij is nu 12 jaar dus ruimschoots goed gekomen.
    Ik ken best wat meiden die een miskraam hebben gehad maar nog veel meer die nooit een miskraam hebben gehad.
    Het is zo'n beetje hetzelfde als dat de één al zwanger raakt wanneer je naar ze kijkt maar bij de ander duurt het eindeloos lang met veel trajecten of wordt de wens nooit vervuld.
    Deze meiden ken ik ook om me heen maar ik ken er veel bij wie het gewoon makkelijk ging en vlot zwanger raakten.
    Zo gaat het in wezen met alles.
    De negatieve dingen hoor je vaker en sneller dan de positieve dingen.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik ben zwanger van de 3e en heb gidzijdank nooit een miskraam gehad...
    Ik ben hier ook erg dankbaar voor. Maar ik was ook vooral de 1e 12 weken bang voor een miskraam..vooral bij de 1e. En je blijft altijd allert..het kan altijd gebeuren...je hebt het niet voor het zeggen..,,nu maak ik me niet meer druk...gewoon omdat het geen nut heeft...en omdat ik het te druk heb met 2 kids...dus ben ook constant bezig....bij de 1e was het alleen maar Google-en...op fora lezen...en daar zitten ook droevige verhalen bij...andere zwangeren die zich druk of zorgen maken...
    Maar het is zo zonde van je tijd..als het fout gaat gaat het fout...het kan altijd...zelfs bij de bevalling....maar ik denk daar niet meer aan...zonde fan de tijd

6. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Wat een herkenbare angst.
    Ook hier al 2 kindjes en nu 4 weken zwanger van nummer 3. ook ik heb gelukkig nog nooit een miskraam gehad en ben er nu extreem bang voor. ook ik denk dat iedere vrouw dat een keer gaat meemaken en het nu dit keer na 2 gezonde zwangerschappen ons lot zal zijn...

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hier nu zwanger van de derde en tot nu toe gaat alles goed. Wel altijd veel onzekerheid in het begin met bloedingen enzo dus zelfs de derde keer is niet onbezorgd... Het gaat gelukkig veel meer goed dan fout (zelfs nu door hogere leeftijd de kans op een miskraam en afwijkingen gestegen was)

8. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Bedankt voor alle reacties!

Heel fijn te lezen dat de angst herkenbaar is en het gewoon echt kan! Ik weet wel dat andere verhalen niets over deze zwangerschap zegt maar ik ben toch wat geruster na de positieve verhalen!

Ik hoop dat bij jullie ook alles goed blijft gaan!! Fijn trouwens, zoveel mama's met drie of meer kids!

9. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Dat heb ik dus ook Nan87.

Heb het er met mijn schoonzus over gehad (heeft trouwens 3 prachtige jongens op de wereld gezet, zonder problemen) en die zij ook, zo een forum is groot en hier wordt veel gepraat, mensen willen hun ei kwijt, dus dan zul je zulke dingen regelmatig tegenkomen. Je moet het dan in perspectief zien, maar is niet altijd makkelijk :).

10. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Hier voel ik mij precies het zelfde als jou. Dit wordt ons 3e kindje en 3e zwangerschap en tot nu toe gaat ook weer alles wonderbaarlijk goed.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, natuurlijk kan dat :) Gelukkig wel! Hier was dat helaas niet zo, ik heb gelukkig 3 gezonde kinderen op de wereld mogen zetten, maar wel 6 *, helaas.

Maar dat zegt uiteraard niets over jou!

12. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gehoord dat 1 op de 4 vrouwen in haar leven 1 of meerdere miskramen mee maakt. De andere 3/4 (75%) van de vrouwen dus nooit. De negatieve verhalen vallen altijd meer op. Hier 1 gezond kindje, toen 1 miskraam (de eerste in de familie) en nu alweer 15 weken zwanger. Het voelt voor mij ook alsof iedereen wel een miskraam heeft gehad. Zeker als je aan mensen verteld dat je een miskraam hebt. Dan heeft ineens iedereen hetzelfde meegemaakt.

Bij de eerste maakte ik mij nooit druk en nu bij de tweede en derde weet ik helaas veel meer. Toen ik een miskraam had voelde het bij mij een paar dagen dat ik positief had getest niet goed. Ik durfde het nauwelijks aan mensen te vertellen en kreeg toen idd een miskraam. Nu heb ik mij ook heel druk gemaakt. Omdat je dan die angst hebt. Was steeds misselijk en dan weer een paar dagen niet en dan weer wel. Pas nu ik de kleine regelmatig voel weet ik dat het goed zit. Ik kan nu echt genieten.

13. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Hier straks, als alles goed blijft gaan, 6 kinderen zonder miskramen en met zorgeloze zwangerschappen.
    Ik kan alleen maar zeggen dat wij gezegend zijn. Als ik hier op t forum lees zijn kan er zoveel verdriet zijn....

14. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Vrolijklente, bedankt, die 75% klinkt heel hoopvol, daar hou ik me aan vast!

Ondertussen ben ik toch al tot aan de 6 weken geraakt en morgen resultaat van tweede bloedname om te kijken of de HCG mooi gestegen is.

Mamabri, wat fijn dat je drie gezonde kids hebt, maar ik schrik wel van je 6 miskramen. Wat moet dat heftig voor je geweest zijn?

Wel een opluchting dat nog dames zo'n angst hebben, en dat het niet altijd een voorteken hoeft te zijn maar ook gewoon goed kan gaan! ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, leuk is anders natuurlijk, al zit er verschil in qua lengte van zwangerschap. Van een hele vroege miskraam (3 in totaal) tot 8, 10 en bijna 14 weken. Die van 14 weken was uiteraard het meest heftig omdat je dan "gewoon" moet bevallen van een kindje.

Deel Deze Pagina