3 kinderen verschillende spaarcenten met 4 jaar.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tido, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik spaar ook op 1 rekening. Ik ga echt niet bijhouden wie wat krijgt, later verdeel ik het en is het prima.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier kunnen ze er niet bij. Maar ieder jaar vullen we het aan dat ze op iedere leeftijd hetzelfde hebben zo dat ze als ze 18 zijn allemaal het zelfde bedrag op hun rekening hebben

3. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben beide jongens een spaarrekening waar geld op staat dat ze gekregen hebben met de geboorte. De jongste heeft geld met de geboorte gekregen, terwijl de oudste voor hetzelfde bedrag kleding kreeg. Dat geld hebben we verdeeld. Allebei dus evenveel op dit moment.
    Verder hebben wij een spaarrekening waar wij op sparen voor evt. beugel, studie, rijbewijs... Dit is echt bedoeld voor deze doelen zullen ze niet krijgen als ze 18 zijn!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik wil wel graag dat onze kids tegen de tijd dat ze het huis uit gaan hetzelfde bedrag meekrijgen. Dus wij zullen vast tussendoor wel iets bijstellen, maar vooral dan kijken of het eerlijk is.
    Bij ons is het eerder andersom; bij de oudste kregen we veel 'goederen' die we bij de jongste weer konden gebruiken. Dus heeft hij juist meer geld gehad.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier hebben de kinderen natuurlijk ongelijke bedragen ivm leeftijdsverschillen maar ze krijgen altijd hetzelfde. Hier geen problemen dus.

De spaarbedragen zijn hier behoorlijk hoog. Het geld blijft ook van ons tot ze 18 zijn en afhankelijk van het kind (karakter ed) krijgen ze dan toegang of gaat het in een soort fonds.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier hebben we het niet gelijk getrokken en zijn we ook niet van plan om te doen
    We sparen voor beide kinderen het zelfde bedrag. Wat ze krijgen bij de geboorte of verjaardagen ect gaat naar de spaarrekening.
    Het leven is niet het zelfde dus waarom het spaargeld wel is onze mening

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    We zorgen er voor dat er, tegen de tijd dat ze 18 zijn, niet al te veel verschil in zit. Tenzij ze zelf ook sparen.

8. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Onze kindjes krijgen vanaf de geboorte maandelijks een bedrag op hun rekening, en alles wat ze krijgen voor bijvoorbeeld hun verjaardag, van oom, tante of oma gaat ook op hun rekening.
    Tuurlijk is er verschil, dochter is 5 en zoon is 2
    Maar als ik zo bekijk, hebben ze met hun verjaardagen ongeveer hetzelfde geldbedrag, en als oma geeft dan geeft ze ook beide hetzelfde

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

We hebben de spaarrekening op onze eigen naam staan. Opa geeft voor verjaardag geld en oma spaart elke maand een klein bedrag. En wij ook.
    Ze is nu 2,5 en heeft een mooi bedrag.
    Voor de 2e zal er daarom miss wel een aparte rekening komen, maar ik vind t eigenlijk wel een idee om dat samen te doen.
    Ga ik eens over nadenken.

Ik zou zorgen dat ze ongeveer hetzelfde bedrag krijgen op hun 18e.

10. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tweede is nog niet geboren maar als die minder krijgt gaan wij het ook aanvullen. Maar ik dacht misschien dat de tweede of derde juist meer geld krijgen. Omdat de visite niet weten wat ze moeten kopen.

11. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben een spaarrekening op onze naam voor onze dochter. Dit is voor haar studie etc en deels voor haar.
    Mocht er een tweede komen dan sparen we gewoon verder en als onze dochter 18 is dan is de helft voor haar (of haar studie ;) )

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier kregen de jongsten met hun 1e en 2e verjaardag juist geld (omdat wij niets wisten) terwijl de oudste toen cadeau's kreeg.
    Ene moment kreeg de oudste daarom meer, andere moment de jongsten.
    Uiteindelijk zal het verschil vast niet zo heel groot zijn.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het ook gelijk trekken. Wij sparen op 1 rekening voor beiden samen. Dus aan het einde krijgen ze hetzelfde bedrag. Ze sparen zelf in de spaarpot en wanneer ze een eigen rekening willen om op de te sparen e.d. dan openen we die dan.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Zo doet mijn schoonvader het ook. Die geeft ook aan iedereen hetzelfde bedrag aan kadootjes uit.

Deel Deze Pagina