Melatonine

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sablovesgeof, Nov 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sablovesgeof

Sablovesgeof Actief lid

Jun 4, 2007
    141
    0
    0
    Hallo

Ik heb een dochtertje van 2 jaar oud.
    Doordat zei slecht slaapt heb ik van de dokter melatonine voorgeschreven gekregen, ze mag voor het slapen gaan 1 mg.
    Nou vroeg ik mij af of er mensen op dit forum zijn die ook ervaring hiermee hebben en of het heeft geholpen bij hun.

Groetjes Sabrina

Deze vraag heb ik ook gesteld bij baby/dreumes maar omdat mijn dochtertje 2 jaar is weet ik nie zo goed waar ik hem het beste kan plaatsen.

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Mijn stiefbroertje van 6 jaar heeft die tabletjes al jaren (zover ik weet vanaf 2,5 jaar. Toen ook voorgeschreven door een arts). Zijn hele kleine tabletjes. Ik weet wel dat hij niet meer zonder kan slapen, of hij er ooit vanaf komt betwijfel ik dus!

Maar als hij die tabletjes inneemt (slikt er ondertussen al 6), een half uur daarna kiept hij om van de moeheid.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou er persoonlijk niet aan durven te beginnen.
    Mijn zoontje slaapt ook al 2jaar bagger slecht, maar nee zou liever iets van een hompeotaat doen ofzo. Wij hebben nu de hoop op dat het aan zijn neusamandelen lag, en die zijn nu verwijderd en hij heeft buisjes gekregen

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou het niet te vaak geven, wie weet gaat je dochter op een gegeven moment zelf inslapen zonder tabletjes.
    weet niet of je er ooit anders van af komt als ze het heel lang zou gebruiken.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Heftig hoor...is feitelijk slaapmedicatie voor een klein kindje.

Hoe slecht slaapt ze eigenlijk? Neem toch aan dat dat echt dramatisch moet zijn wil een arts dit voorschrijven...

6. love22

love22 Lid

Apr 18, 2007
    44
    2
    8
    Nog geen ervaring mee,maar hier ook een erg slechte slaper. Dus ik ga binnekort eens naar de HA om info. Tsja wat is nu slecht, chronisch slaaptekort (voor zowel ouders als kind) of melatonine.....

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland

Ik vind dit best wel heftig eigenlijk ... zo jong en dan dus eigenlijk al afhankelijk (verslaafd dus) aan slaapmedicatie. Om deze reden zou ik er zelf niet aan durven beginnen, maar dat is niet de vraag van de TO ;)

Ik neem aan dat je verder al vanalles hebt geprobeerd: homeopaat, rust/regelmaat, osteopaat? En wat is precies het slechte slapen? Misschien zijn wel briljante andere tips ;)

8. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Lijkt me idd best heftig om al zo jong iets te geven..
    zou het idd op homeopatisch gebied gaan zoeken..anders proberen heel donker te maken in de kamer, dat er gewoon heel weinig licht binnen komt?

@minimuisje, jee al jaren!!!!:$ Zou het een idee zijn om eens een placebo te geven, mischien zit het wel tussen de oren..weet het niet hoor, maar mischien komt hij er zo mischien wel vanaf??

sterkte in ieder geval...

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Mijn arts wou het ook voorschrijven voor mijn dochtertje maar ik heb het toen niet gedaan , er zaten mij teveel bijwerkingen aan maar toen hij het voor wou schrijven was ze nog maar 9 maanden .. maar dat was je vraag niet , ik ken wel iemand waarvan het zoontje deze medicatie heeft gekregen en ze zijn ermee gestopt want het kind had er overdag ook best last van , dus vaak heel moe enz ...

off/topic: is er ook een oorzaak waardoor je dochtertje zo slecht slaapt , en hoevaak word ze wakker per nacht ? Mijn dochtertje heeft een slaapstoornis en is tot haar 2.5 ongeveer iedere nacht zo'n 5 tot 15 keer wakker geworden dus ik weet hoe vermoeiend dit kan zijn en niet alleen voor de ouders maar ook voor de kids .. het is zo sneu als ze s'morgens wakker worden maar totaal niet uitgerust zijn :( Nu gaat het gelukkig s'nachts wel beter , behalve als ze ziek is of veel te veel indrukken heeft opgedaan .. maar de avonden zijn nog steeds een ramp helaas ...

10. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Melatonine is een lichaamseigen stof.
    Die de hersenen aanmaakt.
    Bij sommigie mensen en kinderen word dit te weinig aangemaakt.
    Op advies van de ha ben ik het ook gaan gebruiken voor mijn dochter nadat ze dus 2 jaar weing sliep.Ze kreeg toen 0,1 mg.

Begin deze maand via verwijzing naar de ka gegaan, deze heeft een hogere dosis voorgeschreven.( 2,5 mg)
    Het werkt niet meteen maar we zien een lichte verbetering sinds ze dit slikt.

Vraag anders een verwijzing voor de ka en laat hem of haar kijken.

succes idg.

11. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Dit wilde ik dus ook zeggen want volgens mij denken de meeste mensen dat dit echt slaaptabletten zijn. Maar het is een lichaamseigenstof die je aan maakt voor het slapen gaan. Kindjes met bijv. ADHD krijgen dit heel vaak voorgeschreven.

Mijn zoontje van 3 is tegenwoordig heel vroeg wakker. Sinds hij zonder speen moet slapen, slaapt hij veel korter. Het is nu zo erg dat hij tussen kwart voor 5 en kwart voor 6 wakker is en dat elke ochtend :(! Ik heb weleens lopen denken aan melatonine tabletjes, maar vind het dan toch weer een grote stap.

Zijn er nog meer moeders met ervaring met deze tabletjes?

12. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Het is niet goed om gezonde kinderen melatonine te geven, omdat gezonde kinderen het zelf genoeg aanmaken, tenzij anders is geconstateerd door een arts.

13. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Ja mijn dochter gebruikt het.
    ze is nog wel vroeg wakker zo rond 6 uur maar dit is de eerste 2 dagen als ze niet naar de ga gaat.
    het weekend slaapt ze meestal wel langer ze word dan tussen 7 en 8 wakker.
    daar kunnen we wel mee leven.

Share This Page