Met de hond lopen en kinderen op bed??

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel1984, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik vroeg me af hoe en of jullie dat doen. De hond uitlaten terwijl je kind(eren) op bed ligt. Ik neem altijd mijn dochter mee met het uitlaten ook 's avonds maar als straks ( duurt nog wel even maar toch) de tweeling er is dan kan dat gewoon niet meer. Overdags zou het wel kunnen maar 's avonds laat dan kan ik niet 3 kinderen mee sleuren om de honden uit te laten. Ik dacht dan als ik de laatste ronde loop met de honden neem ik de babyfoon mee en loop snel een blokje om zodat ze hun behoefde hebben gedaan. Hoe doen jullie dat??/

2. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Voordat wij aan een 2e kind zijn begonnen hebben we het erover gehad hoe ik dat dan moest doen met de hond.
    Ik weet niet wat voor hond jij hebt, maar wij hebben een behoorlijke grote hond en die moet toch echt wel minimaar een uur uit worden gelaten.
    Toen zijn we tot de conclusie gekomen dat het alleen kon als mijn man de hond mee kon nemen naar zijn werk, of als dat 1 van ons bij de kinderen is (als het om de avond wandeling gaat) en de ander even de tijd neemt om de hond uit te laten.
    De hond uitlaten is erg belangrijk, want dat is het enige moment wat het dier heeft om even lekker te lopen, rond te snuffelen en even goed zijn poten te strekken.
    Dus even snel zijn behoefte laten doen, is denk ik niet echt eerlijk tegenover de hond.

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

3. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik heb 2 jackrussels. Mijn vriend kan ze niet meenemen naar het werk en hij is ook veel van huis vaak wel 1 week en het komt eraan dat het 2 weken achter elkaar kan worden dus is het geen optie.

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Op welke tijd laat je ze dan uit. Ik vind bijv. Om 21 uur anders dan om 00 uur, ivm wakkere buren e.d.

5. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    joh meid, in principe, als je ze s'ochtends en s'middags gewoon goed uitlaat dan is het in de avond een wat korter rondje idd niet slecht hoor.
    En het zijn kleine hondjes en die kunnen dat vaak beter hebben dan grote honden.
    Maar heb je dan wel genoeg bereik waar je ze uitlaat en waar je woont met de babyfoon?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn hond krijgt slecht een heel kort rondje 's avonds. Ff naar veld (10 meter), ff snuffelen, ff plassen en kakken en weer naar binnen.

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier ook 's avonds meestal alleen even snel. Meestal met 2 minuutjes terug. Ook als een van ons werken/weg is, laat de ander de hond even snel de behoeften doen, maar dan zo, zodat we vanaf het grasveldje de voordeur kunnen blijven zien.
    Overdag krijgt de hond meer dan genoeg beweging, dus dan moet zo'n kort rondje 's avonds kunnen vind ik.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik loop ook altijd even met de babyfoon een blokje om als mijn vriend niet thuis is.
    Heb van het rondje om het grootste gedeelte bereik. Klein stukje niet dus dan loop ik even door :)

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met de honden te gaan wandelen terwijl de kleine op bed ligt alleen...
    Hier gaan de honden de tuin in s avonds als we alleen zijn...
    Heel jammer voor ze maar juist om die reden hebben wij voor een huis met grote tuin gekozen toen we gingen verhuizen...

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met een siemens huistelefoon op ruimtebewaking op mobiel doorgeschakeld konden wij even een rondje maken (5 min) , nu we hier wonen kon ze zichzelf s avonds uitlaten en hoefden we alleen maar in de deur te staan. Mini dorp en als een na laatste op een doodlopende weg.

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik heb het nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen..
    ( kids zijn nu 4.5 en 3.5)

als het dus voorkomt dat ik savonds alleen ben moet de hond genoegen nemen met alleen even een plasje buiten doen..
    dan lopen we overdag gewoon wat meer..

ik laat de kids nooit alleen liggen!

12. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik loop een klein eindje savonds met de hond. Meestal wat korter dan als 1 van ons thuis is. Ik neem de babyfoon mee en kan ons huis het hele loopje in de gaten houden. Maar het scheelt dat als mijn zoonrje slaapt wordt hij zelden wakker, dat geeft me wat rust. :)

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier nemen we de babyfoon mee, of ik breng het even naar de buren en gaan we zelf even een uurtje samen met ze wandelen!

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wij werken met de honden dus meestal heeft de baas ze mee.
    En wij werken avond/nacht.

Nu is onze meid loops dus thuis maar de laatste wandeling is gewoon op grasveld voor deur. Poep ruim ik op en plas tja ff pech.
    Laat kleine niet alleen.

:D

15. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Goh het lijkt mijn situatie wel hihi.

Ik heb ook 2 jack russels, een dochter en zwanger van een tweeling!!

Mijn man is meestal wel thuis s`avonds gelukkig, maar als ik jou was zou ik ze ook gewoon even snel een plasje laten doen.
    Wat vroeger op de avond even goed uit laten en dan gaat het goed hoor, dat doen wij hier ook!!

Om een uur of 20.00 gaan ze voor een grote ronde naar buiten en dan om 23.00 uur alleen even plassen.

Liefs

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier is het ook plassen voor de deur. Maar als ik ook alleen ben eb verder met hem baar buiten loop gaat die zelf terug of die wil zeggen 'ja je laat der toch niet alleen liggen?' We hebben een border collie dus die moeten we overdag al flink uitdagen anders vreet die de meubels op ;)

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja ik ga een blokje om met ons hondje als de kleinste (bijna 5 mnd.) op bed ligt. Het park ligt vrijwel direct ons huis.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wij zitten hier ook mee, maar dan voornamelijk overdag.
    's Avonds laat zijn we in principe altijd samen.
    We hebben een Bondolino gekocht om de baby overdag in te dragen als de hond wordt uitgelaten.
    Zie mezelf niet telkens met kinderwagen en hond stuntelen...En hond moet ( zoveel mogelijk) dezelfde behandeling krijgen als vóór de baby.
    Dus fatsoenlijk uitlaten.:)

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Als je niemand hebt die bijvoorbeeld even de babyfoon in de gaten kan houden(buren) of iemand die voor jou de honden uit kan laten, dan wordt het een kort rondje in de buurt van je huis.
    En dan inderdaad vroeg in de avond een langer rondje en dan tegen bedtijd even snel een plasje.

Wij hebben al een wat oudere hond, dus die wil ook niet meer zo ver, dus dat scheelt heel veel.
    Dus wij lopen altijd even naar het veldje hier naast het huis en dat is het dan. Hond blij en wij blij, omdat we in de buurt van ons huis kunnen blijven.

20. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zal ze 's avonds een klein blokje doen... Babyfoon mee of op een veldje voor het huis! (en ja ik zal het opruimen :p)..

Deel Deze Pagina