3 kinderzitjes (leeftijden 3,2,0) op de achterbank

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Myo, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

wij hebben een citroen xantia (station) gehad en hier paste het ook in.
    Moet eerlijk zeggen dat ik het wel wat lastiger vond de maxi cosi er in te zetten,omdat je zo wroeten moet tussen de stoeltjes, maar het paste wel.

We zijn na 8 maanden wel overgestapt op een 7 zitter, maar dat was omdat we een andere auto moesten, anders hadden we totdat nummer 4 zich zou aanmelden in de xantia blijven rijden.

2. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Nee dat staat er niet, er staat:

Gordelverlenger niet toegestaan bij kinderzitje
    U mag geen gordelverlenger gebruiken bij een autokinderzitje, omdat er geen zicht is op de kwaliteit ervan. Is de gordel te kort? Dan moet u een andere goedgekeurde autogordel laten monteren.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    wij hebben juist daarom de citroen berlingo gekocht. Met 3 aparte stoelen op de achterbank, als het goed is moet dat passen. Nu staan de 2 stoelen die we hebben (een zitverhoger met rugleuning, en een maxi cosi priori) wel eens naast elkaar, en er is zat ruimte over in de ene hoek. Dus het gaat waarschijnlijk prima passen.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hadden een skoda fabia stadion maar dat ging maar net en comfi was het niet. Altijd een geprop. Nu hebben we een senic en dat past zo makkelijk we hebben een mc,rodi en tobi. Je kunt de gordels aan beide kanten los maken en het zijn 3 volwaardige stoelen achterin

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar wij hebben geen extra gordel maar een opzetstuk waar je de gordel in klikt. Met kwaliteitskeurmerk.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niet hoe het in een gewone focus is...wij hebben de station versie en daarin hoef je niet te proppen hoor. kan prima bij de gordels.

7. adi

adi Niet meer actief

Bij een ongeluk ga je met 3 kinderen ook niet pielen met de gordels maar deze gewoon doorsnijden.

We hebben nu 3 maxicosi tobi stoelen op de achterbank. En ik doe ze niet telkens in en uit de gordels hoor, kinderen gaan zitten - buikgordel over de benen,.schouder stuk over het hoofd en strak trekken naar achteren - klaar.

8. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij reden in een VW polo, maar hebben nu toch gekozen voor een 7-persoons auto. We hebben nu een Opel Zafira. Het voordeel is dat je achterin de stoelen op en neer kan klappen, zo heb je of 7 zitplaatsen en weinig kofferruimte, of 6 zitplaatsten en een halve koffer of 5 zitplaatsen en een heeeeeeeele grote koffer ;) En het hoger zitten is ook geweldig, ook met eruit tillen van de kindjes, veel makkelijker voor jezelf... Wij hadden ook gekeken voor een stationwagen, maar gingen toch voor de luxe van een 7-persoons, nu kan er ook gemakkelijk een vriendin met kindje mee ;)

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Die had ik ook op mijn lijstje staan. Na een proefrit stond hij zelfs bovenaan. Tot... bleek dat er geen 3 autostoelen op de 2de zitrij mogen :(

Ziehier het antwoord op mijn vraag hierover aan Opel Customer Care:
    "Als antwoord op uw vraag aangaande de kinderveiligheidssystemen voor uw Opel Zafira Tourer, delen wij u mee dat er maar maximum 2 stuks tegelijkertijd en niet direct naast elkaar op de achterbank gemonteerd kunnen worden. Dus dat wil zeggen enkel op de buitenste zetels."

En dus werd het hier een andere 7-zitter.

10. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Wij hebben ook een Opel Zafira, hier had ik geen idee van :( ?!
    Ik moet nog passen of het lukt met onze autostoelen (pas in jan nodig), maar verwacht wel dat het met een zitverhoger in het midden, tobi en m/c langs zijkanten vlot moet gaan. En desnoods is het inderdaad mogelijk om een zetel uit de koffer uit te klappen en daar de zitverhoger op te zetten.
    Enig idee of de airbag vooraan af moet als daar de m/c geplaatst wordt? En of die überhaupt af kan gezet worden?

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ze stuurden een stukje uit de handleiding mee, daarin staat welke stoelen waar mogen. Op de voorzetel mag een Groep 0 stoel als de airbag af staat. Of je die zelf kan afzetten, weet ik niet, zal ook weil in de handleiding staan.

Ik moet zeggen dat ik het ook eerst niet kon geloven. Vandaar mijn mail naar de customer care.

Nog even toevoegen dat op de 3de zitrij gewoon 2 groep 1, 2 of 3 stoelen mogen indien met de rijrichting mee geplaatst.

12. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zit toevallig net een artikel te lezen in de beste koop voor je kind van de consumentenbond en aangezien ik vanmorgen dit topic tegen kwam wilde ik het even met jullie delen.
    Ik heb er een beetje op gegoogled, maar kon niet echt wat vinden. Misschien vinden jullie meer?

13. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
  14. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben het inderdaad net tegengekomen, bizar! :$

15. rums

rums Niet meer actief

16. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ga ik toch even de handleiding checken... Een andere wagen komt hier sowieso niet, ik vond de 7-zits al perfect voor een gezin met 3 kinderen (is er al gekomen bij de tweede trouwens).

En die 4-zits Multimac? Nooit eerder gezien, komt volgens mij hier niet voor?

17. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Mensen,

Wij hebben een BMW 3 touring en achterin nu een tobi en mc roder.
    Een maxi cosi kan er met geen mogelijkheid tussen. Achterbank is niet vlak. Iemand ervaring met de BMW 3 serie? Niet de nieuwste maar ong 9 jaar oud..

18. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Nobody.,?

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Maxi cosi is altijd het grootst en zal aaltijd aan een zijkant moeten. Het handigst over het algemeen is het grootste kind in het midden. Probeer dat eens.

Deel Deze Pagina