3 kindjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kwabbernoot, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Hier ook 3 kindjes vrij rap op elkaar. En ik vind het heerlijk buiten die irritante sprongen om. Ik ben nogal van een vast dagritme voor alle meiden en dat maakt alles gewoon overzichtelijk. Wij starten de dag tegen 8.30 en om 19.00 ligt het hele spul er weer in. De jongste tegen 21.30 nog even voeden en hoppa die schuif ik er dan ook zo weer in. Ik vind het mooi om te zien hoe druk ze met elkaar zijn en hoe de oudste 2 ook al rekening met elkaar houden. Bijv. als ze een snoepje krijgen vragen ze ook altijd voor de ander. En de jongste slaapt bijv. weer onrustiger als de 2 oudste van huis zijn, alsof die stemmetje toch een gevoel van rust geeft.
    Qua finacieen, maakt het niet zoveel verschil vinden wij. Wel hebben we een nieuwe auto moeten kopen en een kamertje erbij moeten maken (mijn oude inloop/kleding kamer). En wat later komt, komt later. Wel sparen we voor hun, maar ik heb bijv. voor mijn hbo opleiding ook een lening moeten afsluiten en ben daar ook niet minder van geworden.
    We willen nog wel graag voor een 4e gaan, maar pas als het hele spul op school zit. Lijkt me heerlijk om dan nog helemaal van zijn kleintje te kunnen genieten. Maar goed dat duurt nog heeeeel lang.

2. Bellis

Bellis Lid

23 feb 2009
    36
    0
    0
    Bij mij gaat het met de derde erbij eigenlijk verassend makkelijk allemaal. Tis wel iets meer geregel nu mijn oudste sinds kort ook naar school gaat, maar dat geeft tegelijker tijd ook meer rust in huis. Mijn kindjes zijn net 4, 2,5 en 9 weken.

Ik merk dat ik nu als mama door de wol geverfd ben en me niet meer zo makkelijk laat gek maken als bij de eerste twee. Tis nu echt puur genieten met 3 kleintjes om me heen. Heb ook wel het geluk dat mijn jongens helemaal gek zijn op hun kleine zusje, geen jaloerze buien oid.

Mijn twee oudste schelen maar 18 maanden en die kunnen niet met en niet zonder elkaar. Ze zijn stapel gek op elkaar, maar hebben ook dagelijks ruzie over wie welk speelgoed mag. Maar dat hoort er ook wel een beetje bij denk ik.

Het grootste struikelblok is hier tot nu toe de auto, er zijn njiet veel auto's waar 3 autostoeltjes naast elkaar kunnen en die mijn partner ziet zitten, haha.

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Was dit voor mij bedoelt?;)
    Het is best druk hoor, haha, maar mijn man helpt ook veel.
    Financieel is het wel zwaarder natuurlijk.
    W.b.t oppas, ik werk niet, dus dat scheelt;)
    En nu het de afgelopen periode zo druk was met de ziekeboeg, sprongen mijn ouders en schoonmoeder heel veel bij, zodat ik niet steeds alle kids mee hoefde te sjouwen.
    De oudste twee kunnen niet met en niet zonder elkaar, die zitten elkaar best wel eens in de haren. De middelste bij sinds kort heel erg van zich af dus dat is even wennen voor de oudste;).

Ik neem even een abbo, ik kreeg geen reactie's nl;)
    Gr MB2005.

4. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik koop ook nieuwe kleding hoor, alleen wat goed en mooi is gaat toch echt door;) maar nieuwe kleding blijft leuk, maar we reserveren daar een kleiner bedrag voor dan voor bv de oudste;).

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zo was dit topic bijna vergeten!! Maar heel erg bedankt voor alle reacties!

Het is zo dat ik wel graag een derde wil maar manlief niet echt. Hij heeft een of ander schrikbeeld, het wil ook niet echt helpen dat onze jongste echt een maand heeft gehuild(tot de medicatie, verborgen reflux) en een ramp is met slapen buiten de deur en prikkels, dus we kunnen bijna niet weg. Nouja, hij heeft een of ander doemscenario voor zich. En ik niet want alle kindjes zijn anders, dus die derde kan ook heerlijk tevreden zijn, je weet het gewoon niet. Al zou het weer zo'n driftkikker zijn, die eerste maandjes zijn zo om joh. Maargoed, ik heb nu bewijs dat het best meevalt!

En financieel is het wel duurder maar voor ons wel haalbaar als ik dit zo lees. Dus ik zal het even op een A4tje zetten en aan manlief presenteren:D Dank dames!!!!!

6. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hallo

Hier ook 3 kindjes redelijk dicht op elkaar
    Een dochter van 6 , zoon van 5 en een zoon van bijna 3
    Ik vond het vrij pittig.
    Maar nu gaat alles lekker zn gangetje ;)
    De 2 oudsten zijn nu naar school. Zo heb ik wat meer 1 op 1 tijd voor de jongste.
    De 2 oudsten kunnen leuk samen spelen. Samen mens erger je niet , treinbanen maken of WII.
    De jongste wil er graag bij horen maar is er nog nét niet.. Al kan hij met de oudste bv wel weer leuk een boekje lezen.
    Finacieel gezien merk ik niet zo dat het duurder is met een 3e.
    Scheelt dat ik sommige kleertjes van Len voor de jongste kan gebruiken en dat wij heel goedkoop luierbroekjes kopen.
    Ik rijd in een Renault clio , niet bepaald de grootste maar ze passen er nog alledrie in.
    2 jongsten in een stoeltje bij het raam en de oudste in het midden op de bank in een buikgordel
    Als er wat financiele ruimte is gaan we wel zeker een ruimere auto kopen.
    Oppas hebben we wel. Maken we niet zoveel gebruik van. Het scheelt dat mijn partner meest s avonds werkt. Dus overdag is er altijd iemand thuis.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu het laatse 1,5 meer bewust alles mee krijg. De eerste jaren werd ik vooral veel geleefd. Heb zeker genoten , absoluut.
    Maar nu zijn ze wat ouder en wordt het ook makkelijker.
    Ze kunnen meer zelf. Snappen meer.

Heb er nooit een seconde spijt van gehad en ben dol op ze alledrie!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #27 Kwabbernoot, 31 jan 2012
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
    Manlief is gerustgesteld! Heel fijn!! Want..

..Zie hier, frumpie nr. 3, een hele mooie sterke hartslag met 6 weken en 6 dagen(dus vandaag!):D:D:D:D

Was een grote verassing maar o zo welkom!

P.S. Sorry voor de slechte kwaliteit, is met de mobiele telefoon gemaakt! Fotopapier was op!!

Heb dit niet eerder gepost omdat ik weet dat er bekenden van mijn op zp zitten en ik graag -voor het bekend zou worden- eerst wat meer zekerheid wilde!! Maar manlief was echt van de leg en is nu weer wat beter aanspreekbaar, jullie hebben hem echt geholpen!! En mij dus ook, dankdankdank!!!

8. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wat leuk zeg!:D
    Gefeliciteerd en geniet ervan:D
    Gr MB2005.

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd!! :D

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Leuk hoor!!! Gefeliciteerd!!

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dank jullie wel!!!!!!!! :D:D

12. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Van harte gefeliciteerd!!!:D

Hier heb ik ook nog twijfels over een derde. Manlief wil het niet. Met name vanwege de finacien. En ik zie daar ook wel struikelblok in, maar die wens voor een derde is er toch echt nog wel. De jongste is nu ong. 5,5 maand dus heb nog wel ff. Maar ja zolang manlief niet wil blijft het lastig......

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hihi nou hier wilde hij ook niet hoor! Is gewoon gebeurt(blijkbaar condoom gescheurd)!! En we hebben voor de tweede echt ruim een jaar geklust!! Miskraam gehad, allerlei hulpmiddelen zoals ovulatietesten, half uur met de billen omhoog, hihi je snapt het denk ik wel. En nu zo ineens bingo!

Dus ach, hihi misschien "overkomt" het jou ook wel!

14. adi

adi Niet meer actief

Proficiaat meid!!!

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dankjewel:D

Edit: Adi dat is wel heel erg leuk. Ik heb straks bijna 10 jaar gedaan over drie kindjes, en jij hebt ze allemaal in een keer! Draagt niet echt bij maar bedacht het me zo. Wat grappig:)

Deel Deze Pagina