Welk wipstoeltje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mausi, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Welk wipstoeltje hebben jullie en bevalt deze goed? Vanaf hoeveel weken/ maanden kunnen baby's in een wipstoelje? Ik heb namelijk nu al het idee dat onze kleine meid er niks aan vindt om steeds te liggen... zou het nu (ze is bijna 3 weken oud) al kunnen?

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij hebben net babybjorn gekocht - onze dochter kan er nu nog in en ik heb van andere mama's gehoord dat kindjes zichzelf erin kunnen wippen wat heel fijn voor ze is :)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nijntje wipper vind ik echt bagger, ze liggen er te krom in (vind ik hoor). En ik heb ze gebruikt vanaf een week of 3.

4. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Wij gaan voor de Babybjorn. Vanaf dag 1 kunnen ze hier in. Ik vind de kleuren wel jammer maar tot nu toe toch echt de beste van allemaal vind ik.

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    We hebben er een van koelstra.. geen idee of het wat is..

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wij hebben een Fisher Price wipstoel van Precious Planet met trilfunctie en speelboog. Helemaal tevreden over doordat hij veel harder wipt dan de meeste andere stoeltjes.

7. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mij lijkt de NUNA LEAF erg prettig, maar ik heb geen idee... Ik lees even mee, wij moeten ook nog 1tje aanschaffen.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik had ook die fisherprice met trilfunctie en bij mn moeder stond er 1 van prenatal, zonder trilfunctie.

Bij een eventueel volgend kindje komt er 1tje met schommelfunctie. Mijn zoon werd daar zo rustig van (kwamen we op het kdv achter).

9. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Bij onze zoon hadden we er een van mac laren en nu wil ik de
    Swing van Titaniumbaby, deze is net als de kinderstoel van bloom in een eivorm en kan helemaal plat dus wel prettig voor de eerste weken.

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    bij onze oudste hadden we een hauck stoeltje....NU, 5 jaar later een wipper van FP met trilfunctie, maar ook een swing van FP, die is pas echt ideaal....zal hem straks ook echt gaan missen als Mika er niet meer in mag qua gewicht....maar zover is het nog niet!

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Heb er 1 gekregen van chicco, had er vroeger voor me dochter ook 1 van chicco. Die beviel me toen wel.

12. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben er gewoon eentje van het eigen merk van Prenatal. Bevalt prima! Als onze zoon wil zitten, zit hij hier prima in. Hij wiebelt wat heen en weer en het stoeltje schommelt met hem mee. Volgens mij zat hij ook vanaf een week of 3 hierin.
    Succes met kiezen!

13. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ze zitten er maar zo kort in. Zodra ze wat gaan draaien of naar voren komen kunnen ze er al niet meer in. Wij gebruikten de wipstoel om een hapje te geven en ze nog niet in de kinderstoel kon. Daarna opgeruimd. Ik had er trouwens eentje geleend.

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Wij hebben de EGG Relax van Torck, bevalt héél goed! Is superleuk omdat ze zowel zijwaart als van voor naar achter kunnen schommelen, omdat je ook de poten simpel kan verstellen zodat hij NIET schommelt , omdat je 3 verschillende lig/zit-standen hebt én omdat je je kindje er heel veilig in kan vastzetten!!

zo ziet hij eruit;

Bekijk bijlage 129235

15. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Wij hebben de Doomoo. Een soort zitzak waar je ook een schommelonderstuk je op kan zetten waardoor het een wip/schommelstoeltje wordt.

Heb echt geen idee of het iets is maar vond het er zo leuk uitzien.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de Babybjorn gehad; ziet er aardig uit en ligt fijn voor de kindjes.
    Volgens mij kon je die alleen pas vanaf 6 weken gebruiken, daarvoor was het nog niet goed voor het rugje, dacht ik.

Ze hebben er zeker 6 maanden in gelegen (en broerlief ging er met z'n ruim 2 jaar ook ineens weer in; maar dat paste nét niet meer :D).
    Ik vond het een fijn ding, en heb hem nu doorgegeven aan m'n nichtje.

17. esseltje

esseltje Actief lid

12 nov 2009
    134
    0
    0
    zuid-holland
    wij hebben een wipstoeltje van lief!
    ze zeggen dat je kindje er gelijk in kan?!
    die van mij kan ook in lig stand

liefs esseltje

18. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Deze hebben wij ook, ik wist helemaal niet dat er een schommelfunctie opzat... nog happyer dan dat ik al was haha.

19. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Wij hebben ook een baby bjorn...
    Zitten de kindje veel beter in als die goedkopere stoeltjes..
    De ruggetje worden niet gevormd, maar vormt zichzelf door de zachte stof...
    Op het kdv worden ze ook aangeraden, als je hem prijzig vind kun je hem altijd 2e hands kopen, evt. een eigen hoesje kopen. Of een nieuwe kopen en die straks verkopen, brengt nog genoeg op!

20. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben er een van Zipp. Tweede handsje van mp. Op zich prima, ware het niet dat mijn zoontje er beslist niet in wilde zitten. Die wil ruimte en vrijheid dus lag liever in de box of op een speelkleed.

Deel Deze Pagina