Wij hadden een passat station niet nieuwste model maar model ervoor, daar paste 3 stoeltjes naast elkaar ook in, maar de middelste plek had alleen een enkele gordel. Nu hebben we een andere auto gekocht, mercedes, en daar passen ook makkenlijk 3 stoeltjes in. Onze oudste heeft een recaro. de jongste zit nu nog in een maxicosi maar gaat binnekort naar een groter stoeltje, en de beeb dan in de maxicosi, maar ook 2 gewone stoeltjes en de recaro passen met zijn 3e op de achterbank geen probleem!
om deze reden hebben wij dus idd ook een mpv aan geschaft want t past wel in onze astra maar dat was dan zo proppen en stukken handen (baby is er nog niet maar hadden toen wel al gepast) echt vreselijk gedoe en kost heel veel tijd om t allemaal knap in d eauto te krijgen. en wil dat ze gewoon in een verhoger met bescherming zitten zeker als we de snelweg ogaan en op vakantie
wij hadden een audi a6 daarin paste het makkelijk. we hebben nu nog een audi a4 en daarin past het ook. het is een beetje krapjes maar alle drie zitten ze in een maxi cosi priori. word straks alleen een probleem met de 4e erbij. maar gelukkig hebben we ook nog een vw polo dus de 2 jongens bij papa in de auto en mn dochtertje en de baby(word over 19 weken geboren als het goed is) bij mij in de audi. dan past het wel het verst wat we moeten rijden is kwartier dus dat kan dan wel met 2 auto's. dus flink sparen en dan 7 persoons auto
Kijk, daar heb ik wat aan! Wij hebben ook een Focus station. Als wij ooit voor een derde gaan zit Tes al lang en breed in een stoelverhoger, ze is nu al 13 kg. Liz zal dan in de stoel tot 15 kg zitten. Dan nog een maxicosi erbij zal dus moeilijk worden? Dan wordt het bij ons ook een andere auto denk ik. Want in mijn Matizje gaat het al helemaal niet lukken vrees ik... Ach ja, we hebben nog even tijd om te sparen want zover is het ook nog lang niet!
Hier hetzelfde probleem. Wij hebben een kleine auto. Ford Fiesta 3 deurs.. Straks hebben wij 1 baby, 1 kleine van 21 maanden en 11 kilo (ongeveer) en 1 kleine van bijna 4.. Als wij aan 1 kant de maxi-cosi neerzetten en aan de andere kant de priori dan past er in het midden geen stoelverhoger meer. Het KAN wel, maar dan staan beide autostoelen scheef door de achterbank die aan de zijkanten iets omhoog komt. Ik heb werkelijk geen idee hoe we dit moeten oplossen. Een andere auto is absoluut geen optie! Het scheelt dat de oudste alleen om het weekend komt, maar dan maken we wel de lange afstanden (familiebezoekjes). Nou heeft mijn moeder een nieuwe priori gekocht en wij hebben er 1 die een paar jaar oud is. Die nieuwe van mijn moeder lijkt een stuk smaller dan diegene die wij hebben, kan dat???? Mijn dochter is erg smal van zichzelf dus een smallere stoel voor haar zou perfect zijn. De autostoel voor de baby hebben wij van titanium baby, deze is smaller dan de maxi-cosi. Scheelt ook al iets, maar we bereiken hiermee nog niet het gewenste resultaat. Als mijn dochter nou al 15 kilo was geweest dan was het makkelijk geweest. Die zou namelijk in een stoelverhoger met rugsteun veel beter passen. Wie oh wie heeft tips hoe ik dit kan oplossen..