Hallo Adrienne en Ilja, Ik heb 3 vraagjes: 1. Tot hoe lang is het van belang kleertjes eerst te wassen voordat ze gebruikt worden zonder wasverzachter etc? 2. Mijn dochtertje van 5,5 week spuugt vandaag veel, en wil niet graag slapen en juist veel drinken. Kan dit te maken hebben met een regeldag? Of hoort spugen daar niet bij? 3. Wanneer mag ik met haar naar buiten zonder kinderwagen? Dus bijv. als het lekker weer is buiten (in de schaduw) voeden. Alvast bedankt voor de reactie! Groeten, Barbara
Hoi, Wat betreft het kleding wassen: eigenlijk is dit een persoonlijke keus die je maakt. Hier is geen richtlijn voor. Vaak is het advies om geen wasverzachter te gebruiken omdat de huid van een baby gevoelig is. Maar tegenwoordig heb je ook meerdere hypo-allergene wasverzachters die veelal gebruikt worden. Spugen staat los van regeldagen. Bij regeldagen zie je over het algemeen meer drinken, hangerig, ander ritme van slapen, veel bij mama willen zijn. Even in de gaten houden of het spugen minder gaat worden. Als je uit de wind zit mag je rustig buiten de kleine de borst geven. Ilja