Nageltjes en pukkeltjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Troetelbeertjes, Apr 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    #1 Troetelbeertjes, Apr 2, 2010
    Last edited: Apr 2, 2010
    Hoi,

Een van mijn twee jongetjes kan in zijn slaap wat wild met zijn armpjes zwaaien. Hierdoor veroorzaakt hij wel eens kleine wondjes in zijn gezicht. Niet heel veel, maar als ik het kan voorkomen door middel van knippen of vijlen, dan graag.
    Hij is nu 2 maanden en vijf dagen oud.

Mag ik al knippen of vijlen? En moet ik daarvoor iets speciaals aanschaffen? Zo ja, waar?

Het andere jongetje van mijn tweeling heeft makkelijk last van pukkeltjes, en soms op sommige plekken een wat rood huidje met schilvertjes (achter een oortje). Het is niet heel erg hoor, en jeukt niet, maar is er een zalfje goed voor het huidje? Of kan met borstvoeding smeren helpen? (Net als bij ontstoken oogjes)
    Hij krijgt overigens net als zijn broertje een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding (alleen krijgt hij Nutrilon standaard ipv Omneo).

Bedankt voor het antwoord!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vanaf 6 weken kan je met een speciaal babyknippertje/schaartje de nagels van je kleine knippen. Vijlen kan ook, maar dan ook een speciaal vijltje voor baby's gebruiken.

Je kan Bv zeker gebruiken. Daarnaast zou je ook iets van bepanthen kunnen gebruiken.
    Zorg dat na het wassen de huid goed droog gedept wordt. Bij droge huid adviseer ik altijd geen tot weinig zeep te gebruiken en niet te vaak in bad/douche.

Ilja

Share This Page