Helaas weer ongesteld geworden na IUI-2. Ga ik direct weer denken. Ook deze keer (de eerste keer dus ook) Een LH-piek gevonden vóór ik pregnyl mocht spuiten. En mijn IUI 36 uur na de pegnyl en dus 50 uur na positieve ovulatie-test, dat klopt toch niet??? Wie o wie kan me helpen? Wie gebruikt alleen ovu testen? En hoelang na een positieve test is dan de IUI?? Of houdt pregnyl de eisprong ook tegen? Zaad is super, dus dat zal wel even moeten kunnen blijven leven in de bm, dus zal het niet beter zijn om te insemineren voor de eisprong??? En vooral hoe overtuig ik mijn gyn??? Ik heb aangegeven dat ik de eeste keer dacht een eisprong te hebben gehad 1 dag voor de IUI, dat was prima volgens hem Ben ik nu gek?
Ik heb 5x IUI op deze manier gehad. Bij ons in het ziekenhuis (UMC Utrecht) werken ze zo dat je in de ochtend (voor 12:00) moet bellen als je ovu-test positief is. Dan moet je diezelfde dag nog pregnyl zetten. De IUI is dan de volgende ochtend (rond een uur of 10:00). De reden dat je IUI al de volgende dag is is omdat je lichaam zelf al begonnen is met het voorbereiden van de eisprong. Je kunt dus niet 36 uur rekenen na de pregnyl. De eisprong komt waarschijnlijk eerder. Pregnyl kan alleen je eisprong 'tegenhouden' als je hem zet VOOR dat je lichaam zelf begonnen is met de LH-piek. Dit wordt ook zo gedaan bij bv IVF. In zo'n geval reken je idd 36 uur vanaf het zetten van de pregnyl. IUI een dag na je eisprong is echt te laat. Je gyn zou ook moeten weten dat een eitje maar 12 uur vruchtbaar is en dat het beter is om iets te vroeg de IUI te doen (dus voor de eisprong) dan iets te laat... Ik vind idd dat je IUI erg laat ingepland wordt en ik vraag me af of dat wel slim is. (volgens mij heb je op deze manier grote kans dat je te laat bent). Ik weet niet hoe je je gyn moet overtuigen, maar misschien moet je er een second opinion aan wagen
Thanx voor je antwoord en ik ben blij te horen dat jij pregnyl krijgt bij posi ovu test en dan de dag erna al IUI, ik krijg toevallig een 'nieuwe' gyn dus hoop dat deze het ook met mij eens is. De reden dat ik er de vorige keer mee door ben gegaan is dat anders door pinkstermaandag het niet door had kunnen gaan. dan maar een dag later dacht ik heb ik in ieder geval een kansje... Maar nu wil ik echt even goed overleg met de gyn, woensdag dus maar voor mezelf opkomen! Echt super bedankt ik kan met dit antwoord echt wat! Enne gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik gebruik geen pregnyl, maar doe het adhv ovutesten. Bij een positieve ovutest krijg ik de dag erna de IUI
Pregnyl is om er zeker van te zijn dat er een eisprong volgt. Dat is namelijk niet altijd het geval bij sommige vrouwen. Maar blijkbaar is ook op dat vlak het beleid in alle ziekenhuizen anders.