3 liter water per dag

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Pfoe. Ik dwing mezelf al om 1.5 liter water te drinken en ik moet nu al elke 2uur heeeel nodig plassen...

2. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen moeite mee. Nu het koud is drink ik gemiddeld 2 liter groene thee en en een liter water. In de zomer drink ik eigenlijk alleen maar water en haal dan met gemak de 3 liter. Ik drink trouwens niets anders. Of het wat doet voor je huid...nog niet gemerkt! En met veel plassen valt het bij mij wel mee, denk een keer of 6 per dag....

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik wou het net zeggen.. Dat heet nou Photoshop :D

4. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe in 1,5liter waterflessen een beetje aanmaak limo. En sleep deze mee naar boven en weer na beneden waar ik heenga. En op aanrecht staat er standaard zo n grote fles water met glas. (6-pack vd lidl).

Ik drink ook vaak "thee": glas heet water mengen met koud water en lepel honing erin en citroen sap of gemberwortel eerst in heet water raspen dan koud erbij en lepel honing. Maar ik houd niet bij hoeveel in totaal ik drink. Denk meer dan 2.

Ps. Of het wat met me huid doet geen idee! Moet gewoon veel drinken nu. Slechte drinker geweest altijd.

5. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Met 3 liter water per dag kun je net zo goed op de wc blijven zitten! Ik heb dat al erg met 1.5 a 2 liter pfff

6. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik lag vorig jaar in het ziekenhuis en moest om de ontsteking onder de knie te krijgen continue letterlijk doorgespoeld worden, aan het infuus merk je er niet zo heel erg veel van behalve dat je vaak moet plassen, maar toen ik naar huis ging moest ik nog 10 dagen lang minimaal 4 liter vocht per dag binnen krijgen waarvan 3,5 liter puur water, was hartje winter wat een drama was dat zeg.
    Flesjes continue meeslepen, glazen bij de kraan maar stond op een bepaald moment gewoon te kaken bij het drinken. Het is wel echt heel erg veel.

7. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik vind water echt niet lekker. Een glaasje gaat nog wel. Heb eens geprobeerd een flesje mee te nemen en meer te drinken. Word er misselijk van op m'n maag.

8. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik drink ongeveer 2,5 liter per dag... met gemak haha! ik heb een Bobble fles met waterfilter. Nu ben ik geen moeilijke waterdrinker maar dit zuivert je water en maakt het nog wat lekkerder :)

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik ben al blij als ik er 1 kopje water in krijg, laat staan 3 liter :$ ik heb iedere x flesjes bij me voor op de fiets (thuiszorg). Maar dan vergeet ik m'n tas mee te nemen, de rest zit nl in mijn jaszak en broekzak. Dan denk ik: oh ja morgen dan maar. En zo verdwijnen er een hele hoop flesjes die stinken in de prullenbak.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier in Roosendaal erg lekker water moet ik zeggen :) Mijn ouders woonden in Belgie en dat water vond ik echt niet lekker.

Ik kom denk ik wel vaak aan de 3 liter water/groene thee per dag. Drink 's ochtends altijd ongeveer 300ml (groot glas, om m'n pillen in te nemen) en als ik tijd heb ook thee (250ml). Op mijn werk tussen de 4 en 6 kopjes thee (ong. 150ml) en 2 keer een halve liter fles water. Bij het avondeten nog een glas met 200ml water en 's avonds 2 grote koppen thee (ong. 400ml per kop).
    Plassen valt wel mee. Op mijn werk 2 of 3 keer en 's avonds voor ik naar bed ga (en heel veel als ik 's ochtends opsta ;))
    Als ik sport drink ik minstens een halve liter extra.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hebt trouwens ook apps die bijhouden hoeveel water je drinkt en je krijgt dan ook een reminder op je telefoon :)

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik drink 3a4 liter thee per dag, ik maak Smorgens een thermoskan thee en schenk elke keer mijn glas vol, geen gewoon thee glas maar een extra grote, s'avonds is hij meestal leeg en dan maak ik weer een thermoskan die drink ik ook altijd helemaal leeg!

Ik de zomer maak ik 2 kannen limonade en die gaat in de koelkast, 1 voor mij en 1 voor de kinderen.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Geef mij gelijk dan maar een plas zak er bij...

14. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eigenlijk is het heel makkelijk controleren of je voldoende drinkt: houd je urine in het oog! Die moet lichtgeel tot goudgeel zijn. Donkerder moet je meer drinken, is het kleurloos moet je minder drinken. Teveel drinken is inderdaad net zo goed niet gezond, maar je kan zo niet stellen hoeveel iemand moet drinken, is voor iedereen en onder alle omstandigheden verschillend.

15. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik drink altijd veel water, is een gewoonte geworden en heb er nu ook behoefte aan. Mijn urine is smiddags al bijna kleurloos.
    Handig is het niet, moet altijd en overal plassen en als ik een dagje wegga moet ik de middag er voor al beginnen met minder drinken, anders loop ik de hele ochtend van wc naar wc. En lust eigenlijk niet veel meer dan water, alles is snel te zoet, dat wordt vaak als ongezellig gezien.
    Weet waar je aan begint ;).

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    3 liter water drinken lijkt mij eerlijk gezegd overdreven.
    Maar ik merk wel dat als ik meer water drink,en dit combineer met gezond eten,mijn huid idd beter uit ziet.
    Maar of dat nu door water,gezonder eten of combinatie van beide komt,dat weet ik niet.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

3 liter water! :$
    Misschien minder rimpeltjes op de huid
    Maar wel verschrompelde nieren

Doe mij dan toch maar andersom :p

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik neem smorgens al een glas water voor ik weg ga. Neem een liter water mee welke op moet voor de 12 uur pauze. Daarna vul ik hem weer met een liter en die moet op voor ik thuis kom. Thuis drink ik nog minimaal 4 glazen. Dus opzich.. Lukt het hier wel, maar meer om mijn honger gevoel te stillen en ik anders onwijze hoofdpijn krijg..

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    3liter is echt mega ongezond voor je lichaam en je nieren raken overbelast met alle gevolgen van dien.
    Is echt een doorgeslagen hype van afgelopen jaren
    1,5 liter is meer dan genoeg.

20. misa

misa Niet meer actief

Veel op een dag drinken is belangrijk. Maar 3 liter, dat hoeft echt niet naast je kopje koffie thee ranja cola hoor. Volgens mij is 2/3 liter genoeg.

Ik kom er hier in de winter ook altijd slecht aan. Ik gebruik vaak een dopper (flesje) om een beetje bij te houden hoeveel ik drink. Als ik daar nou 1 (a 1,5 liter) uit drink dan kan de rest met andere drankjes aangevuld worden. Vind ik oke.
    Daarnaast plas ik me zo al een ongeluk, laat staan met 3 liter.....!

Deel Deze Pagina