Wat moet ik nou?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellieee, 29 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat een lang verhaal worden, alvast mijn excuses daar voor :p

Ik zit met mijn handen in het haar. Mijn zoontje is nu 4 weken oud. Al vanaf zn geboorte erg onrustig. De eerste avonden thuis al veel huilen. Dit werden door mijn kraamhulp huiluurtjes genoemd. Dat kon zo 3 uur achter elkaar ontroostbaar huilen zijn. In de weken die daarop volgden werd het huilen niet minder. Weinig slapen en veel huilen. Toen kregen we te horen dat het een oververmoeide en overprikkelde baby was. Advies van cb: laat maar huilen, hij huilt zichzelf wel in slaap. Tegen mijn gevoel in geprobeerd, want ik dacht zij zullen het wel weten. Maar heb dit niet lang volgehouden. Je hebt huilen en je hebt huilen. Dit was krijsen, zweten, verslikken.. Overstuur dus! Lekker bij me gehouden, maarja ik heb ook nog een dochter van 3 die ook een kleeeiiin beetje aandacht nodig heeft dus kan niet dag en nacht met een baby op schoot zitten. Soms was hij zo moe dat ie "out" ging en zo een paar uur achter elkaar sliep, wakker werd voor een voeding en daarna weer verder sliep. Dit is niet veel voorgekomen, en kreeg er veel valse hoop van, want zou het nou eindelijk weer goed zijn? Nu bleek dus een paar dagen geleden dat ie verborgen reflux heeft, nou goed, medicijnen gehad. En geen pijn meer! Helemaal top! Nu dus het volgende probleem.. Hij kan niet in slaap komen. Valt in slaap tijdens de fles en zodra ie leeg is gaan die ogen weer wijd open. Nu is het zo dat ik zijn signalen heel goed herken dus als ik iets zie wat lijkt op moe worden gaat ie meteen zn bed in. Dit ging een paar keer goed. Even jammeren en uiteindelijk zelf in slaap vallen. Tot nu. Een super onrustige en oververmoeide baby die niet in slaap komt. Even laten huilen word weer krijsen. Speen wordt ie rustig van maar hij pakt hem niet goed, dus na 5 minuten floept ie eruit en zijn we weer terug bij af. Inbakeren doe ik nu met een hydrofiel luier (puckababy is onderweg ;)) en lijkt hem tot nu toe alleen nog maar kwaaier te maken. Wie herkent dit? Wie heeft de gouden tip? Wat moet ik in godsnaam doen? Mn vriend en ik wisselen af maar dit breekt ons op, zeker met onze dochter er nog bij. We hebben helemaal geen tijd meer voor ons zelf. Nu wil ik er wel bij zeggen dat het ondanks dit alles heel goed gaat met ons en we zijn elkaar nog niet in de haren gevlogen haha. Nu wil ik dit ook graag zo houden ;) nogmaals excuses voor mijn enorme verhaal, maar moest het kwijt, en hoop nog steeds dat er een manier is om mijn ventje de rust te geven die ie nodig heeft!

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Kan ie niet in een draagdoek? Of lekker in slaap wiegen?
    Ik word echt steeds bozer van die slechte adviezen van het CB. Een baby van die leeftijd laten huilen bah, :x (niet tegenover jou TS, ik snap dat je t opvolgt!). Maar het is echt niet te geloven hoe veel ouders dat te horen krijgen terwijl het volledig tegen je gevoel in gaat ..

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik denk dat je dit misschien wel niet graag wilt horen, maar het gedrag van je baby is volkomen normaal. Ondanks wat de boekjes en het cb je soms kunnen vertellen hoef je dit gedrag niet per se om te buigen of af te leren, want het gaat weer voorbij. De eerste tijd/maanden/jaren moet dat kleine koppie zo ontzettend snel leren en groeien en soms worden ze daar erg onrustig van. Vooral als babys nog zo klein zijn, je niet altijd begrijpt wat er is en ze je niet woordelijk kunnen vertellen wat er is kan dat heel lastig zijn. Herkenbaar iig ;)
    Maar dan. Je bent op, moe en gefrustreerd en je wilt dit anders. De weg die je gaat bewandelen is ook jezelf als moeder leren kennen. Je schreef al dat het laten huilen je niet goed is bevallen. Voor mij was dat op een gegeven moment ook een conclusie: "Ik weet niet wat ik moet doen, maar laten huilen is geen optie".
    Mijn ervaring is dat je investeert in hoe je het vol kunt houden. Dat kan in kleine dingen zitten zoals goed eten, het huishouden iets minder perfect willen doen, soms een uurtje oppas regelen, of je man even het uit laten zoeken met de kids en jezelf een half uurtje opsluiten in de badkamer. Dat soort dingen maken je hoofd leeg en dan kun je het weer beter aan.
    Voor je het weet komt je kindje weer in een rustige fase. Echt waar!

Wat mij ook erg geholpen heeft is het accepteren dat mijn zoon het liefst bij me wilde zijn en slapen. Ik heb vele weken rrr geprobeerd, maar het lukte me niet hem langer dan 10 minuten in zijn bedje te laten slapen. En inderdaad als het niet je eerste kindje is, kun je niet altijd rustig met hem in je armen op de bank ploffen.
    Een (ergonomische) drager of draagdoek is imo een onmisbaar iets. Er ging een wereld voor me open. De hond kwam weer verder dan het veldje voor de deur, ik liep meteen door naar de supermarkt en soms had ik nog de tijd om het avondeten wat voorbereiden. En ondertussen sliep het mannetje op mijn buik.

En ja, het ging vanzelf elke keer beter. En nu zegt hij: "Mama, die. Die!" en wurmt hij zich uit mijn armen omdat ie wil dat ik hem in bed leg.

Een mooi artikel om te lezen: Mamahonger

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dit dus. Ik denk dat meer mensen dit kenbaar moeten maken aan het cb. Omdat de 'het ene oor in, het andere oor uit'-sfeer hangt rondom het cb blijft dit imo ook in stand gehouden. Ik heb het aangegeven op een rustige manier (na een jaar) en daar werd respectvol op gereageerd.

5. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Je verhaal doet me erg aan mijn zoontje denken.
    Bij ons ging het de eerste weken precies zo.
    Bij hem werd ook verborgen reflux vastgesteld.
    Kreeg ook medicijnen, en had geen maagzuur meer, maar het huilen bleef (en spugen en krampen).
    Uiteindelijk bleek bij de kinderarts dat hij koemelkallergie heeft!
    Ik ben hem toen Nutramigen gaan geven en het werd een totaal ander kind.
    Zó rustig! En eerder was hij zóveel wakker, nu sliep hij opeens uren!
    Het hoeft bij jullie natuurlijk niet zo te zijn, maar ik wilde dit toch even met je delen.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind t voor 4w geen raar gedrag. Mijn zoontje heeft dat maanden gehad. Draagdoek was een uitkomst en samen slapen.

7. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken dit helemaal niet van mijn dochter, die was ( en is) zo makkelijk. Maarja elk kindje is anders dat blijkt wel! Nu is het zo dat als ik hem bij me neem, met de bedoeling hem lekker bij mij in slaap te laten vallen, dan is ie het na een paar minuten zat en begint het gehuil. Dus er is gewoon geen manier om hem rustig te krijgen

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ken en volg je de leefregels?

9. mammavanS

mammavanS Lid

7 jan 2015
    24
    0
    1
    mijn grootste bezigheid is mijn zoontje
    Hoi,
    mijn zoontje was ook erg onrustig in het begin en herken het ook wel wat je allemaal schrijft. Maar heb geduld en het word beter en idd een draagzak hielp bij mij wel beter of even lekker lopen. Je moet maar zo denken elk slaapje is meegenomen. Ik hield me kleine ook bij me als ik dacht dacht dat hij moe was en huilde ook bij mij dat ik mezelf afvroeg of ik wat verkeerds deed.
    Heb zelfs ook inbakeren geprobeerd maar daar was meneer nniet van gediend en ikzelf stond er ook niet zo achter dus heb de doeken ergens in de kast gegooid en gewoon me gevoel achterna gegaan. En zo rond 10 11 weken geoefend met slapen en op een begeve moment had hij het door en kon ik hem vaak vrijwel zo weg leggen, soms met wat gemopper maar soms lukte het ook niet en nu slaap hij prima. Dus heb geduld en probeer een draagdoek/zak en ga lekker een stukje lopen enneuh zoals vele zullen zeggen het komt echt wel goed!

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik herken dit exact als het gedrag van mijn zoontje. Draagdoek was hier de oplossing! Uiteindelijk ging het voorbij.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Onze uk had ook reflux en wat voor hem heel belangrijk was waren de leefregels en goede flessen (dr brown). Verder heel veel bij me gedragen.

12. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Onze oudste zoon had verborgen reflux en sliep overdag weinig en huilde veel. Na 6 weken kwamen we hier achter , met 2-3 dagen een ander kind wat wel lekker kon slapen en duidelijk zich beter voelde. Toen onze 2e geboren werd dezelfde onrust. Niet willen slapen en huilen, huilen ,huilen. Toen hij een week oud was is hij op medicatie gegaan tegen reflux, we vonden wel dat het wat hielp. Echter de onrust , krijsen, niet slapen, niet te troosten werd steeds erger. Ons ventje huilde soms uren nat van het zweet. Mij man heeft steeds gezegd dat het ventje iets mankeerde, dat het niet normaal was als een baby zo huildde. Ik wilde daar in het begin niet erg aan al zei mijn gevoel dat het ook niet normaal was zoals hij tekeer ging ,maar iedere baby huilt weleens....Na 8 weken was de maat vol. Na al enkele dagen een dagboek bijgehouden te hebben naar de huisarts. Hij bleek KMA te hebben. Huilde dus idd niet voor niks. Wij hebben hem overigens nooit alleen in zijn bed laten huilen, al moest ik ook weleens de oudste in bad doen oid, dan lag hij weleens 5 min alleen. Hij liet zich ook bij ons niet troosten maar liep dan wat rond met hem op de arm (ik heb nooit geen draagdoek gehad). Hou anders eens een paar dagen een dagboek bij zodat je kunt zien wanneer en hoe vaak hij huilt en wanneer hij slaapt ed. Hier kun je desnoods mee naar een huisarts.
    Misschien is het helemaal geen kma hoor maar volg je gevoel. Als je denkt dat er iets aan de hand is laat hem dan nakijken

13. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal heel goed. Mijn dochter had KMA.... ik vind het erg dat mensen zeggen dat dit gedrag normaal is bij een baby. Dat is echt niet normaal. Een baby hoort zich fijn en tevreden te voelen nadat zijn behoeften zijn voldaan. Tuurlijk zal hij weleens een slechte dag hebben, maar voortdurende onrust is nooit goed! Volg je gevoel en ga ermee door KMA wordt niet snel erkent door artsen. Ik spreek hierbij uit eigen ervaring! Reflux is vaak een reactie op KMA, nadat je op een KMA vrij dieet bent is de reflux vaak weg!

14. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hier ook heel herkenbaar.
    Mijn dochtertje is 4 weken en vanaf 2 weken begon het gedonder.
    Niet willen slapen en huilen zodra het in bed werd gelegd.
    Nu is het inmiddels zo ver dat ze ook niet meer op de arm wilt slapen en ik zie ook dat ze veel slikt en vieze gezichten trek, haar speentje wilt ze dan ook niet. Ook steekt ze ontzettend veel haar tong uit. Inbakeren ook al geprobeerd maar dat pikt madame ook niet. Ons meisje was ook erg klein bjj de geboorte 2285 gram en zit sinds van de week op 80 cc maar omdat k zie dat ze veel slikt en vieze gezichten trek na haar voeding weer terug gegaan op 70 cc.
    Spugen doet ze niet maar het slikken dr afgelopen dagen valt echt op. Zodra ze plat ligt begint ze gewoon te huilen.
    We moeten morgen op controle bij de kinderarts en zal dit dan ook aangeven. Wat ook kenmerkend is dat ze het eerst heerlijk met me vond op de bank liggen maar dat ze dat nu niet meer fijn vind.
    Bedje hebben we ook hoger gezet maar madam is zo beweeglijk en hoe strak we de dekens ook doen ze krijgt het voor elkaar de dekens van haar af te trappen en met bedje hoger ligt madam overdwars in bed dus dit doen we liever niet meer..
    Ik ben inmiddels ook ten einde raad... :(

15. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18

Ben het met je eens. Volkomen normaal. Zwaar voor de ouders, maar, normaal. Een paarmaanden doorbijten. Lijkt me trouwens dat bijna geen iuouders van zon kleintje tijdhebben voor zichzelf, laat staan mer twee kids

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

leefregels reflux en ruik goed aan zijn mondje want het kan zijn dat hij misschien toch nog last heeft en andere medicijnen nodig heeft. Of kma.

meerdere uren huilen is Niet! Normaal.
    even huilen dan mopperen dat kan wel maar echt huilen nee.

osteopaat kan je ook nog proberen.

17. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Hier ook een mannetje dat hetzelfde had. En ik vind dat echt NIET normaal zoals sommigen hier beweren. Uiteindelijk bij 7 weken naar de ha geweest en die stuurde ons door naar de ka waar we de volgende dag al terecht konden. Hij bleek KMA te hebben :( we zijn diezelfde dag nog overgestapt op Nutramigen en binnen 3 dagen merkten we al verschil. Hij werd rustiger en sliep veel beter. Na een week hadden we een compleet ander kind. Tevreden, vrolijk en geen onrust meer.
    Natuurlijk is ieder kind anders, maar ik zou het toch zeker willen weten of het geen KMA is. Als je bv geeft kun je dat testen door zelf een melkvrij dieet te volgen. Bij kv zou ik proberen of Nutramigen werkt. En sowieso ff contact opnemen met de ha!
    Sterkte!

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hopelijk is de reflux met de medicatie voorbij en speelt er medisch verder niets!

Ik ben op het hoogtepunt van de onrust bij mijn zoontje (korte slaapjes, niet tevreden, huilend wakker worden -geen pijn overigens-) baby in een droomritme gaan volgen en tijdelijk infacol en probiotica gaan geven ivm krampjes. Na een maandje alleen nog baby in een droomritme. Het heeft veel rust gegeven voor mijn zoontje en voor mij! Nu 3 slaapjes en tussendoor 2 uur wakker.

Edit: de huidige situatie vind ik trouwens normaal. Uren huilen niet.

19. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Morgen wordt ie nog een keer onderzocht door de kinderarts. Ik denk dat er verder niks met hem aan de hand is, want het lijkt om de dag te zijn dat ie zo onrustig is.. Heel vreemd, afgelopen zondag naar mn schoonouders geweest. Had er niet een heel goed gevoel bij want ik dacht dat word heel de dag huilen.. Maar nee hoor, lekker slapen in de auto, vanuit de maxicosi in de kinderwagen (lekker buiten in de schaduw), later wakker voor een voeding en weer slapen. Terugweg ging ook perfect. Eenmaal thuis weer even huilen, maar logisch.. Hij zal de dag op die manier wel moeten verwerken of zoiets. Gisteren daarentegen was het weer een drama. Tussen half 8 s ochtends en 9 uur savonds maar 3 uurtjes geslapen. Dus het is wisselend.. Maar s nachts gaat het tot nu toe bijna altijd goed, dus dan kan ik zelf ook even wat uurtjes slapen

Deel Deze Pagina