Zus en baby hoofd gestoten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaOktober13, 22 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Misschien een beetje een rare titel, maar zojuist komt mijn peuter na tig keer te hebben gewaarschuwd dat ze rustig aan moet doen bij haar 5 weken oude broertje met haar hoofd tegen het hoofd van mijn zoontje (tijdens het voeden) hij begon meteen te huilen gelukkig en heb mijn dochter straf gegeven en uit gelegd dat ze echt heel voorzichtig moet zijn bij haar broertje en uit gelegd dat z'n hoofd heel teer is en niet zo veel kan hebben (hopelijk begrijpt en pikt ze er wat van op).

Maar jeejtje wat voelt dit naar zeg :(. Zou die kopstoot heel erg zijn? Ik ben zo ontzettend voorzichtig met hem, maak me wel wat zorgen

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik Snap dat je je hier vervelend over voelt maar volgens mij kan het niet heel veel kwaad

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan geen kwaad.
    Ook weleens iets soortgelijks meegemaakt maar dan dat ze met haar hoofd hard op mijn schouder kwam.
    Ik schrok er ook van maar ze had er gelukkig niets van.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    als je bedenkt wat een hoofdje te voorduren krijgt bij een natuurlijke bevalling.... zal het wel meevallen. maar zal vast wel zeer gedaan hebben.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee joh, kan geen kwaad hoor.

6. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Bedankt dames het zal wel loslopen en mijn eigen gevoel zijn, hij moest alleen zo hard huilen :)

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dat gebeurd nu eenmaal... Maar ik zou je oudste daar geen straf voor geven hoor.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Huilen zal wel van de schrik zijn. Ik had hier geen straf voor gegeven

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Had er idd geen straf voor gegeven... Al snap ik als je 10 X zegt doe voorzichtig kijk uit en dan gebeurt er wat dat je dit uit schik doet zeg maar....

Maar geen zorgen hier zijn we (dochter , zoon zelf en ik) alle 3 behoorlijk lomp en zijn dit aoort dingen wil vaker gebeurd haha.

10. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee joh een baby kan wel wat hebben.
    Mijn twee oudste kinderen zijn soms echt wilt met hun babyzus. Ookal waarschuw ik vaak. Inmiddels moet babyzus veel lachen om dat wilde gedoe, dus dat helpt niet mee om de grote sussen te laten stoppen

11. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Straf is misschien niet helemaal het juiste woord en misschien verwacht ik wel te veel vann mijn 2,5 jarige? dat mag natuurlijk gezegd worden. Maar ik vind na meerdere keren per dag waarschuwen dat ze rustig aan moet doen ze wel even streng toe gesproken mag worden op de gang waar we een gesprekje hadden en daarna een dikke kus en knuffel en een sorry voor broer.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je peuter is nog heel jong, je kan wel keer op keer herhalen "Doe maar lief bij de baby, doe maar zachtjes, geef maar een kusje en een aai" maar je jongste loopt daar niets van op hoor! Zowiezo kan een tweede kind wat meer hebben als een eerste, zeg maar. Ze zullen wel wat vaker deuken oplopen!

13. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ze vraagt geen oordeel over de "straf" maar of de kopstoot kwaad kan.
    Heeft de kleine lekker geslapen en is er niets te zien? Dan kan het absoluut geen kwaad!

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Opvoeden heet dat toch?
    Lijkt mij prima hoor. Hier krijg je het ook naar je hoofd als je niet opvoed.

Baby's schijnen Tot 2 jaar maar stoten op hun hoofd te kunnen verdragen. Ze vallen natuurlijk ook wel eens. Dat heeft de natuur mooi geregeld!
    Begrijp dat je geschrokken bent! Zou ik ook zijn! Valt vast mee!

15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk dat het wel los zal lopen. Je jongste zal vast nog heel wat kopstoten en valpartijen op naam van grote zus te verduren krijgen en naarmate de jongste groter wordt, de oudste ook. Mn jongste heeft ook wel eens een kopstootje gekregen en deelt ze nu geregeld zelf uit aan haar zus.

16. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Gelukkig geen schade aan over gehouden;);). En inderdaad er zullen vast nog meer ongelukjes gebeuren met broer en zus.

17. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ja inderdaad! Voelde me al een verschrikkelijke strenge moeder:).;) gelukkig niks aan de hand en mijn peuter is wat rustiger in de buurt van haar broertje

Deel Deze Pagina