Hoi dames, Ik ben bezig met overstappen van borst naar fles. Ze krijgt nu alleen nog de ochtend voeding borst en savonds borst Gister kreeg ze 90/3 maar ze bleef zoeken speen wou ze niet. Dus heb de voeding verhoogd naar 120 cc zoals dat in het cb boekje staat voor baby's van 3 weken . Maar daar staat dus in 6 voedingen van 120 dus om de 4 uur per 24 uur. Maar vannacht kwam ze te snel en het is niet zo dat ze dan jammert maar ze is echt aan t huilen en schreeuwen omdat ze honger heeft. Vannacht was: 00.15 120 cc helemaal op 03.45 120 cc heeft ze bijna 50 cc van laten staan. 06.15 borstvoeding 07.30 borstvoeding Is dit niet wat te snel? Ook komt haar eten omhoog en is ze heel onrustig krampjes? Wij gebruiken al infacol en de dr brown fles.
Je geeft teveel lijkt mij. Ze kan voeding niet kwijt daardoor komt het omhoog. Geef vaker maar minder of meer maar niet zo vaak dus. Et bv combi is lastiger plus het duurt nog wel even dat ze van borst afwent. Geef haar flesjes volgens schema(borstvoeding dus is al 1flesje zeg maar). En als ze blijft zoeken en huilen is niet echt voor eten maar meer voor borst/troost. Daar moet je gewoon even doorzetten doorheen
Dus gewoon 90/3 aanhouden bedoel je. Moet wel zeggen dat ze als ze de borst heeft gehad ook onrustig is. Ze is trouwens 4 kilo nu.
De richtlijn is 150cc voeding per kg per 24 uur. Bij 4 kg mag je dus 600cc voeding geven. Die 600cc deel je door het aantal voedingsmomenten en dat kan je geven. Met 3 weken zal 90/3 helemaal niet gek zijn. Hoe lang duurt een voedingsmoment?
De borstvoeding is natuurlijk onbeperkt, waardoor je nog lekker veel speling hebt.. Dat je kindje met borstvoeding zo snel komt maakt dus helemaal niet uit en dat was hier ook Nu geef ik ook flesvoeding, maar je moet wel zorgen dat het drinken zelf minimaal 20 minuten duurt, dit om goed verzadigd te raken Je zal waarschijnlijk een fase 1 speen hebben nu? Probeer eens een prematuren speen, dat was de enige die hier werkte dat hij niet zo snel de fles leeg had. En 100 cc is niet vreemd met 3 weken, maar 120 ook niet... Kijk dus gewoon even wat goed gaat
Ik merk dat ze met 120 verzadigd is en dan laat ze er ook 3.5/4 uur tussen met 90/3 komt ze heel snel weer of even na de voeding gaat ze zoeken speen of pink werkt dan echt niet. Weet iemand of de etos een prematuren speen heeft van dr brown?
Dan geef je toch gewoon lekker 120 Zolang het kwa hoeveelheden niet de spuigaten uit loopt valt het allemaal wel mee... wbt de speen, volgens mij is die alleen op internet te bestellen...? Of misschien bij de prenatal oid.
Ik heb hem net bij bol.com besteld. Ik heb haar net een flesje gegeven van 110 120 aangemaakt en rest weggegooid ze heeft er krappe 15 minuutjes over gedaan maar ze ziet er wel verzadigd uit.