Nutrilon pepti met Johannesbroodpitmeel, veel lucht en ontlasting!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Noa86, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa86

Noa86 Actief lid

22 mei 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn mannetje van 10 weken nu al 2 weken nutrilon pepti met een schepje johannesbroodpitmeel. Hij laat enorm veel stinkende scheetjes en poept wel 4 keer per dag (stinkt ook erg)
    Ik weet nu niet of dit van de pepti is of van het Johannesbroodpitmeel?
    Hij slaapt, doordat hij zoveel scheetjes moet laten (krampjes), erg slecht overdag. Hij is dan heel moe maar kan niet slapen heel vervelend.
    Hij krijgt Johannesbroodpitmeel vanwege verborgen reflux.
    Iemand ervaring of tips??

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe maak je de fles klaar en welke fles heb je?
    Bij Johannesbroodpitmeel is het het makkelijkste om de Johannesbroodpitmeel door de melkpoeder te roeren en dan de fles klaar te maken. De fles niet schudden maar roeren. Sowieso is roeren beter, maar Johannesbroodpitmeel houd de luchtbellen 'vast'. Deze luchtbellen zie je vaak niet, of wel als je hard geboeg schud zodat er een schuimkraag opzit, maar komen wel terecht in de maag van je zoontje. Dit zorgt voor krampen.
    Ik vind zelf de dr browns fles heel fijn.
    Ook is de manier van flesgeven heel belangrijk.

Geef je nutriton of pure Johannesbroodpitmeel?
    Bij gebruik van nutriton kun je overstappen naar pure Johannesbroodpitmeel. In nutriton zit maar 30% Johannesbroodpitmeel, de rest zijn toevoegingen en zijn vaak de veroorzaker van krampen.

Wat is de reden van pepti? Ik snap dat het ivm (vermoeden van) kea is, maar welke klachten horen bij je zoontje?
    Vaak is pepti voldoende, maar niet altijd.

Dat zijn de eerste dingen waar ik aan denk.

3. Noa86

Noa86 Actief lid

22 mei 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi bedankt voor je reactie. We geven de voeding met een dr brown fles, maar wel met de 123 speen van avent (vanwege de dikkere voeding)
    De tip van het roeren zal ik gaan gebruiken, wij schudden de fles altijd. Ik heb inderdaad de nutriton, ik wist niet dat hier zoveel toevoegingen inzaten. Is die van kruidvat eigen merk wel goed? En wat bedoel je met de manier van voeden is ook belangrijk?
    Reden van de pepti is inderdaad vermoeden kma, klachten zijn: onrust, veel huilen, met vlagen lichte uitslag, krampjes en overstrekken. Ik zelf denk na 2 weken pepti niet echt dat het kma is, want merk niet veel verschil en ik vermoed dat zijn klachten voornamelijk door de verborgen reflux komen. (Krijgt ie omeprazol voor een gaat wat beter) Wil misschien gaan afbouwen naar een andere voeding, maar twijfel tussen de nutrilon omneo en de gewone ha. Is de omneo niet meer voor kindjes met obstipatie? Want dat heeft ie niet. Als ik dan zou merken dat het toch erger wordt kan ik altijd weer terug naar de pepti.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Haal bij de natuurwinkel eens pure Johannesbroodpitmeel dat is zonder toevoegingen

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #5 Averlhach, 25 mei 2014
    Laatst bewerkt: 25 mei 2014
    Zorg dat de voeding met de 123 speen niet te snel gaat. Zeker bij reflux kindjes is het echt belangrijk dat de voeding lang genoeg duurt, 20 minuten of langer.

Nutriton bevat echt maar 30% Johannesbroodpitmeel, de kruidvat versie is vrijwel gelijk hieraan. In een natuurwinkel of via internet kun je pure Johannesbroodpitmeel kopen van het merk Tammi. Dit is 100% Johannesbroodpitmeel.

De manier van voeden, hiermee bedoel ik hoe je de fles vasthoud en hoe je je kindje vasthoud. Het beste is om je kindje zo veel mogelijk in 'zithouding' (wel volledig ondersteund) zit waarbij de fles zo horizontaal mogelijk gehouden wordt, maar in de speen mag geen lucht zitten.

Of het wel of geen kea is kunnen wij niet voor je beoordelen, dat zal je zelf het beste kunnen.
    Wat je doet of wat je kiest, bedenk dat je alles even 2 weken de tijd geeft.
    Welke voeding beter is weet ik niet. Dit is kind afhankelijk.

Doet de medicatie voldoende zijn werk?

Toevoeging;
    Ingredientenlijst nutriton (even iets naar onderen scrollen);
    Aantal calorieën (kcal) Nutrilon Nutriton bij spugen (Nutricia) per 100 gr. - EAN: 8712400505482

2 goede houdingen voor flesvoeding;
    http://www.umcutrecht.nl/NR/rdonlyres/9B931253-6899-4A7B-B1FE-8A18FA62AF82/5910/plaatje7.jpg
    http://www.umcutrecht.nl/NR/rdonlyres/9B931253-6899-4A7B-B1FE-8A18FA62AF82/5911/plaatje9.jpg

Tammi (let op, je hebt hier veel minder van nodig!);
    Johannesbroodpitmeel - Bak ingrediënten - Zelf bakken - Glutenvrijemarkt.com
    (Gewoon zodat je weet hoe het er uit ziet, weet niet waar het het goedkoopst is)

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nutriton en kma gaan niet sanen omdat Nutriton lactose bevat en is niet geschikt in melkvrije voeding.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bijna alle kindjes met 'kma' (het is geen KoeMelkAllergie) reageren op het koemelkeiwit. Daarom zijn in voedingen als pepti de eiwitdeeltjes in kleinere stukjes geknipt in de hoop dat het lichaam het niet herkent als koemelkeiwit.

De juiste benaming is daarom kea, KoemelkEiwitAllergie.

Pepti is ook geen koemelkvrije voeding, dat is alleen neocate en nutramigen AA.

Nutriton is overigens vrij van koemelkeiwit en koemelklactose. Zie mijn link over ingredienten of Nutrilon Nutriton | Babyvoeding | Nutricia voor jou

8. Polletjepiek

Koemelkeiwitten en lactose zijn haast niet van elkaar te scheiden. Daarom is Bariton niet geschikt bij de behandeling van een(vermoedelijke) kma .

Mijn zoon is heel erg allergisch dus weet et best het één en ander vanaf.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Baritan? :(

Mijn oudste had bewezen kea. Mijn jongste heeft vermoedelijke kea.
    Ik weet er dus ook wat van ;)

Nutriton is koemelk vrij! Geen lactose en geen koemelkeiwit! Zie mijn 2 links.

Heel veel kindjes reageren op nutriton, ook kindjes zonder kea. Kindjes met kea zijn gevoeliger, maar wil niet zeggen dat het sowieso niet samen kan.
    Sommige kindjes kunnen zelfs niet tegen pure Johannesbroodpitmeel, zoals mijn jongste. (Ging projectiel spugen ervan)

10. Polletjepiek

Ik bedoel natuurlijk Nutriton. (Daar maakt mijn mobiel Baritan van)

Mijn zoon heeft ook een koemelkeiwit allergie. Uiteraard weet ik het verschil tussen kea en lactose-intolerantie.

De dietiste waar we bij onder behandling zijn heeft aangegeven dat Nutriton niet geschikt is vanwege de aanwezigheid weldegelijk Lactose, al is het weinig. Koemelk eiwitten en lactose zijn nl moeilijk van elkaar te scheiden, aldus haar. Ze zal er wel verstand van hebben aangezien kinderen met complexe voedselallergien haar speicialiteit zijn.

Kijk maar op het pak bij de samenstelling:

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vreemd. Ik heb zelf geen Johannesbroodpitmeel thuis, dus kan niet op een pak kijken. Als je in mijn 2 links kijkt zegt de ene wat er in zit en de andere, van nutricia, zegt dat het volledig koemelk vrij is. Vrij van lactose en koemelkeiwit.
    Vandaar mijn stelligheid erin.

Dit zou je moeten terugkoppelen naar nutricia of andere instantie. Je mag nl niet beweren dat iets koemelk vrij is, als dat niet zo is.

Deel Deze Pagina