Zoontje 3,5 maand huilt erg veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn85, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Ik word er soms echt radeloos van, en ben zo moe! Ik weet gewoon echt niet wat er is. Hij huilt eigenlijk al vanaf een paar weken na de geboorte, en heeft vanaf het begin al heel veel last van krampjes.
    Ben in tussentijd bij de fysio geweest, deze zag geen beperkingen in z'n nekje. Huisarts geweest, medicijnen tegen verborgen reflux gekregen, koemelkvrije voeding geprobeerd. Niks hielp. Toen ben ik op een gegeven moment (ik denk zo'n vier weken geleden) begonnen met voeding voor hongerige baby's. Friso extra. Dit meng ik dan met de standaard 3/3 en een schepje nutriton. In het begin ging dit best goed, hij was rustiger en sliep de nachten aardig door. Ik dacht, yes! We zijn er. Maar helaas, het begint weer opnieuw. Hij huilt steeds kleine poosjes, en dat de hele dag door. 's avonds is hij erg onrustig en 's nachts spookt hij de hele nacht. Zodra ik hem in zijn bedje leg, of in de box is het huilen. Maar ook in zijn wippertje. Hij trappelt met zijn beentjes en kronkelt helemaal. Het lijkt er dus echt op dat hij pijn heeft. Maar kan hij nu nog darmkrampjes hebben? En zou dat van de friso extra kunnen komen? Want ik gebruik het nu al een paar weken, en in het begin ging het wel goed. Mijn energie begint op te raken, weet niet meer wat ik moet! Heb nog twee kinderen rondlopen die ook aandacht willen, maar het lukt me allemaal niet meer zo.. Hebben jullie tips? Adviezen? Alles is welkom!

2. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    hier in het begin erg huilige baby gehad. Bij ons was het dus een 'hongerige' baby. Ik had precies hetzelfde als jou na start nutrilon hongerige baby even rustig en dan begon ellende weer. Wat hielp was om nutrilon ongerige baby te verhogen. Ik heb nu 4 schep hongerige baby 2 schep normale nutrilon op 180 cc water. Als ene roosje slaapt ze en ze huilt bijna nooit meer. Moet zeggen dat bij haar wel eerder was! zo rond 7 week

3. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Ik heb dat inderdaad al eens gedaan voor de nacht, 4 extra en 2 standaard. Maar toen het leek het nog erger te zijn. Was ze bij jou dan ook zo aan het trappelen met de beentjes en kronkelen, dat het lijkt alsof ze pijn hebben?

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Het lijkt idd alsof hij pijn heeft zo te lezen.
    Zou dit eens bij de huisarts neerleggen en vragen om een doorverwijzing naar een kinderarts.
    Misschien wel Reflux en slaan de medicijnen niet aan?? Of kma en moet je sterkere voeding??

5. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik heb mijn zoontje ook toen een paar keer nutrilon gegeven Voor hongerige babys op advies van t cb
    Krijsen deed hij ervan
    Ben gelijk gestopt ermee.

6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Dat heb ik ook gehad met mijn zoon. Ook refluxmeds gekregen (maakte geen verschil), koemelltraject (maakte verder geen verschil) 2 keer ziekenhuisopname (niets uitgekomen), ostheopaat enz. enz. Dit heeft tot ongeveer 9 maanden geduurd. Toen werd hij ziek (griep) en kreeg hij een antibiotica kuurtje. De dag daarna (!) was het opeens (grotendeels) over...echt een heel ander kind. Volgens artsen is dit toeval geweest...zelf dacht ik dat het best mogelijk was, dat hij iets onder de leden had wat met die antibiotica over is gegaan...
    ik kan je helaas geen ander advies geven dan wat je al gedaan hebt. Laat wel eens de oortjes nakijken misschien?

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ja inderdaad, misschien zijn oortjes?
    Sterkte!

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou eens een bezoekje aan een osteopaat brengen. Zijn wij geweest nadat wij al het medische hadden uitgesloten, als laatste redmiddel zeg maar. Onze zoon was ook een hongerige baby, en zaten op volledige forte voeding. Bleef huilen en onrustig zijn. We dachten aan reflux, proefmedicatie gehad maar bleef wederom huilen. Ik was wanhopig en dacht ben op advies van iemand naar een osteopaat geweest. Slechts drie behandelingen nodig gehad en een totaal ander kind! Hij was ineens heerlijk tevreden en had eindelijk rust in z'n lijfje. Het is natuurlijk geen garantie dat het helpt, maar zeker het proberen waard! Succes ermee, ik weet hoe erg het je op kan breken!

9. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16

ja maar mijn dochter had last van krampjes. heb infacol wat ik gebruik. Werkt prima hier!

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Wat voor koemelkvrije voeding is er geprobeerd en hoe is dat verlopen? Hier beginnen met Pepti, sloeg aan, maar na tien dagen ging het weer bergafwaarts. Daarna Nutramigen LGG, minimale verbetering en nu Neocate en het lijkt weer de goede kant op te gaan. Als er met Pepti verbetering is opgetreden en het is daarna verslechterd, zou je eerst sterkere dieetvoeding moeten proberen voordat je de conclusie trekt dat het dat niet is.

11. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Hier ook goede ervaring met de osteopaat. Bij M. was het niet zó erg, maar er zat haar duidelijk iets dwars. Na 2 behandelingen veranderde ze van een baby die de hele dag jammerde naar een vrolijke meid.

Deel Deze Pagina