Wat trekken jullie je kindje Nu aan in bed.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Matirini, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik twijfel erg op het moment nu met het wat warmere weer is het snel 22 graden op zijn kamer. Ligt nu in een dunne pyama zonder romper en de pluizige slaapzak van puckababy. Mij lijkt dit best warm maar weet niet hoe ik hem dan het beste weg kan leggen.

Omdat het snachts toch nog behoorlijk af kan koelen.
    Hoe leggen jullie je kindjes in bed?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hetzelfde.
    Ik had haar dunner aangedaan maar ze werd telkens wakker.
    Ze heeft na 2 weken bijna constant koorts nu vaker ondertemperatuur.

3. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier romper lange mouw en pyama broek en een dunne slaapzak zonder mouwen. Als ik denk dat hij het koud heeft doe ik er savonds nog een dun dekentje overheen. Tot nu toe voelt hij wel altijd lekker warm aan.

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier een romper korte of lange mouw, afhankelijk wat ze die dag aan heeft, een pyama broek en ook de pluizige slaapzak van the bag. Maar hier heeft ze nog wel een deken overheen, al schopt ze die in de nacht vaak wel af. Maar op haar kamertje is het vooral in de nacht nog wel wat kouder.

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 21 graden in haar kamer en ze slaapt in een romper korte mouw met een winterslaapzak, lakentje tot haar middel (alleen voor een beetje geborgenheid) Het is hier nooit koud in huis, paar weken terug 20 graden dus om haar gelijk in een zomerslaapzak te doen vond ik wat vlug. In diepe slaap daalt lichaamstemperatuur dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden...

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hier 's nachts een korte romper winter slaapzak met mouw en een enkele Koeka deken.
    Overdag doe ik het zelfde maar dan met een zomer slaapzak zonder mouw.

7. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Hier afgelopen dagen lange mouwen romper en zomerslaapzak. Daarover een dekbedje. Vandaag was het weer wat kouwer. Dus dan korte mouwen romper met lange mouwen shirt. Hij heeft het gauw warm. smorgens vaak zweevoetjes :$ ;)

8. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Romper lange mouw, zomerslaapzak, laken en deken. Dochter is 6 maanden

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Romper korte mouw, pyama en winterslaapzak :)

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    romper korte mouw, longsleeve, dunne broek met een ruime maillot.
    ze is 2,5 en sinds de geboorte mag er NIETS in bed liggen, geen deken, geen knuffel... heel zielig ziet haar bedje er uit. alleen kaal matras... maarja zo slaapt ze graag... tja... slaapzak is een ramp omdat ze gewoon te slim word en alles eraan doet om eruit te kruipen. meestal vind ik haar zonder maillot en broek weer terug (trekt ze smorgens zsm uit)

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Romper korte mouw, pyjama met lange mouw, slaapzak dunne met mouwen omdat ze het koud had en anders een dikke zonder mouwen en een dekentje

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier romper korte mouw winterslaapzakje met mouw en dekentje. Dekentje wil hij echt anders slaapt hij niet. Hij voekt goed kamertje is 18-20 ik ga hem vandaag of morgen wel met romper in zomerslaapzak doen met mouwen. Maar dan romper lange mouw denk ik..

13. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Romper korte mouw, pyama, en zomer slaapzak zonder mouw

Zat ook te twijfelen. Maar ze is elke ochtend nog lekker warm.

14. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Onze dochter ligt in een slaappakje met een dikke slaapzak.

15. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Grappig om te lezen dat ieder kindje op een andere manier slaapt.

16. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Romper lang mouw, pyjama en winterslaapzak

Temperatuur is 21 graden in zijn kamer , minder moet ik hem voorlopig niet aandoen dan slaapt hij niet.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb 2 soorten dikke slaapzakken; nu de iets minder dikke in gebruik met een badstof pyjama en romper korte mouw. Dit wordt dan als het nog warmer wordt een katoenen pyjama met uiteindelijk een dunne slaapzak. Maar wij liggen ook nog onder het dikke dekbed.

18. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Welk merk dikke slaapzak heb jij? Ik zoek iets tussen een dikke en zomerslaapzak in maar dat is moeilijk.

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.015
    113
    Boven is het nu overdag 15/16 graden, snachts koelt het nog 2-3 graden af.
    Zoontje van 6 maand draagt romper korte mouw en katoenen pyjama en sokjes in een winterslaapzak met mouwen.
    Tussen 18-21 graden gaan de mouwen eraf, in ieder geval overdag.
    Morgen en overmorgen wordt het meer dan 20 graden, dan is het boven direct warm (slaapkamers direct onder het dak) dus dan wordt het boven de 20 graden of alleen romper in de winterslaapzak of met pyjama en dan zomerslaapzak.

Dochter van bijna 3 draagt hetzelfde, alleen geen sokken en ligt onder 4 seizoenen dekbed. Als het echt warm wordt van de week wordt het dubbele dekbed een enkele.

20. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van de week ook lopen twijfelen. Dl is altijd aan de warme kant, maar 's nachts toch snel koud. Inslapen als ze te dik aangekleed is lukt haar niet, maar met minder aan wordt ze toch wel eens wakker.

Laatste dagen gaat het goed met: romper lange mouw, pyamabroek en zomerslaapzak.

Vanavond was het nog 22 graden op haar kamer, dus inslapen was een drama. Maar zonder broek is ook niks, want dan kan ik die vannacht weer aandoen (op dit moment is het 18 graden op haar kamer, snel gegaan dus!).

Ze is trouwens 16 maanden. Zl is 3 maanden en die slaapt in een romper lange mouw, broekje met een lakentje en dekentje eroverheen. Hij is ook altijd aan de warme kant, en sokjes trapt hij altijd uit dus die doe ik niet meer aan in bed.

Deel Deze Pagina