Onze dochter is nu ruim 2 maanden; 5450 gram en 57cm. Vd week heeft ze haar prikjes gehad, en omdat ze toen om 22:30 zo lekker lag te slapen hebben we haar laten liggen tot ze zichzelf zou melden voor die fles. Dat deed ze dus pas om 05:15! Heb haar toen een nachtfles aangeboden van 90 water met 2 schepjes.. Dit vond ze prima en haar eerste dagfles van 160+5 kreeg ze toen om 08:00. Nu is mijn vraag, wat zouden jullie voortaan doen? Laten liggen en die late fles niet geven? Of alleen als ze zichzelf meld? Of? Ik wil sowieso tussen 00:00 en 06:00 geen grote flessen geven... Plus dat ze dan natuurlijk maar 4x150 + 1x60 krijgt wat me nogal weinig lijkt.
Wij hebben het hier ook gehad dat hij om 20.15 laatste fles had en toen doorsliep tot 05.00 uur! De volgende dag probeerde ik het weer. Kwam ie twee keer Dus hier was het toeval. Je kunt het gewoon proberen toch? Ik doe het wel omdat ik liever heb dat hij één keer rond 3-4 komt dan twee keer.
Laten liggen! ik was mijn zoon ook iedere avond aan het wakker maken, toen mijn moeder mij vroeg hoezo ik dat deed...uhh omdat cb dat zegt?! maar als hij honger heeft wordt hij wakker. Gelijk mee gestopt en idd.. hij sliep heerlijk! In het begin nog om 4 uur wakker.. maar nu al om 7 uur (2/3 weken later) Ik gaf hem dan wel een volle fles als hij wakker werd..zo 5 voedingen op een dag en rond een uurtje of 8 de laatste. Probeer het, ik ben ook altijd bang oh straks krijgt hij te weinig etc.. maar als hij honger heeft komt hij echt wel!
Onze dochter heeft sinds ze 2 maanden is al een strak schema van 8-12-16-20-24 uur, 5x 180/6 en daar liet ze altijd wel wat van staan dus zat ze totaal op 900. Wij moesten haar altijd wakker maken voor de laatste fles maar deden dat wel omdat ze anders s nachts kwam. Rond 3 maanden begon ze soms te huilen als we haar wakker maakte, we haalde haar echt uit diepe slaap. CB zei: als ze de laatste fles nog leeg drinkt dan heeft ze em nog nodig dus kan je em nog niet weg laten. Zo'n 3 weken terug werd onze dochter ziek, 39 graden koorts... Toen hebben we haar s avonds maar laten slapen zodat ze een beetje uit kon zieken. Ze had dus de laatste fles om 20:00 uur gehad. Ze werd s nachts 2x wakker maar het speentje was voldoende Dagen erna zo gelaten en het ging prima! Ze drinkt nu 4x 180/6 maar drinkt ze wel allemaal leeg dus zit ze op 800. Nou zakt ze qua hoeveelheid dan iets naar beneden en ze wordt s nachts wel even wakker... Dus nu geven we haar rond 22:00 uur een klein flesje van 90/3 en dat slaapt mevrouw netjes door van 22:00 tot 8:00. Dit flesje gaan we wel afbouwen zodra ze dalijk een groente/fruithapje gaat krijgen, dan heeft ze em ook niet meer nodig Het is gewoon even uitproberen en kijken wat voor jullie het beste werkt. Wij maakten haar liever wakker dan dat ze voor een nachtfles kwam omdat ze niet gelijk wil slapen Uiteindelijk gaf ze het zelf aan dat ze niet meer gewekt wilde worden!
Wij maken de kleine wel wakker als we zelf naar bed gaan. Hij krijgt rond 18.00 een fles en gaat rond 19.00 dan naar bed. We maken hem dna wakker tussen 22.00 en 23.00 en daarna slaapt hij, de laatste tijd, tot 7 uur door. Als we hem laten slapen dan ben ik bang dat hij 2 keer per nacht komt, en daar heb ik eerlijk gezegd geen trek in. Dit bevalt ons prima.
Laten slapen en kijken wat er gebeurd... Wij hebben dat met onze dochter ook gedaan toen ze bijna 3 maanden was en sliep door van 20.00 tot 07.00uur... Daarna hebben we haar nooit meer gehoord voor een fles om 23.00uur , even uitproberen,het ene kindje is het ander niet,succes