Hallo, Geeft iemand Friso comfort 1? Ik gebruik nu nog Friso standaard 1, maar wil overgaan op Friso comfort, dit i.v.m. het vele spugen van mijn kindje. Ik gebruik een difrax fles, speen nr 1. Heb daarnaast ook nog avent flessen in huis, speen nr 1 en 2. Op de verpakking van Friso comfort staat dat je het beste een 3 standen speen of papspeen kunt gebruiken. Kun je die los kopen en bv ook bij kruidvat? Passen die losse spenen ook op die difrax fles of avent flessen? Hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven. Alvast bedankt! Groetjes
Ik geef de friso standaard en doe daar zelf Johannesbroodpitmeel bij. Na heel wat klungelen met flessen en spenen geef ik de voeding nu in een difrax S fles en een difrax 3 standen speen. De 3 standen speen is in het begin niet erg fijn, maar je moet er een beetje handigheid in krijgen. Ik begin op stand 1 en ga soms over na stand 2. Doe ik er rijstebloem bij (milan is al 5 maanden) dan geef ik hem op stand 3. Mijn advies is eigenlijk gewoon proberen tot je de fijnste combinatie gevonden hebt. Succes!!
Mijn ervaring is dat de 3 standen-of papspenen veel te snel gaan met de comfort. Gebruik je de kleine kersspeentjes van difrax? Dan kun je waarsschijnlijk wel af met de M speen (2), dat gat is best al groot. Mocht dat niet helemaal lukken, dan kun je het gaatje ook nog ietsjes groter maken met een (hete) naald. De avent spenen lukten hier niet, aangezien het gat niet groter wordt bij een opvolgende maat, alleen het aantal (kleine) gaatjes neemt toe..
Wat is Johannesbroodpitmeel eigenlijk? Ken die afkorting niet. Ik heb een kleine difrax fles met speen nr 1, maar dat gaat natuurlijk nooit passen, omdat ze nr 3 adviseren. Dus dan moet ik gewoon een losse speen kopen die geschikt is voor difrax flessen?
Nogmaals, 3 ging hier veeeeel te snel..Het is ook een beetje kindje afhankelijk hoor. De 1 lurkt een fles zo leeg uit speen nummertje 1, mijn dochter is dat nooit gelukt Dus ik zou in jou geval gewoon nummertje 2 halen van difrax (werken zij niet met S, M en L?), mocht dat niet snel genoeg gaan, dan kan je het gaatje altijd wat groter maken of anders nog een maat groter kopen. Ik maakte altijd liever het gaatje wat groter, dan was het tenminste echt naar mijn zin... Johannesbroodpitmeel voeg je toe aan de voeding als je kindje veel spuugt. Bij Friso comfort zit dat er al in. Je kunt eventueel nog kiezen voor de standaard voeding en dan los de Johannesbroodpitmeel, dat is goedkoper.. Johannesbroodpitmeel mag je, in tegenstelling tot bijvoorbeeld rijstebloem, al aan kleine baby's geven..
Ok dank je wel! Weet jij ook of je die difrax spenen bij Kruidvat kunt kopen? Denk dat ik dan maar voor speen nr 2 oftewel M ga. Ze adviseren nr 3 omdat die comfort voeding veel dikker is dan de standaard. Heb vanavond de nr 2 geprobeerd van een avent fles, maar dat ging inderdaad niet lukken..
Ja, difrax zullen ze ook wel bij het kruidvat hebben, is een gangbare fles. De verschillen tussen de S, M en L bij Difrax is behoorlijk groot, vandaar ook dat ik je de M advisseer. Ik heb de L geprobeert te gebruiken toen ik bambix ging geven, maar zelfs toen ging hij nog veel te snel en bambix is toch weer een stuk dikker dan Comfort voeding. Het is ook een enorm gat hoor, wat in die L speen zit
ik geef ook friso comfort, ik heb de dr brown fles en gebruik speen nr 2, eerder mat de avent gebruikte in speen 3, maar dat zijn gewoon 3 kleine gaatjes, bij de difrax is speen M gewoon een iets groter gaatje, ik denk dat die idd wel goed is voor je kindje, gewoon even proberen, de 3 standenspeen werkt niet hoor, gaat veel te snel ook al heb je 'm op de laagste stand! succes, groetjes susanne
Dus die Dr Brown fles kun je wel een beetje vergelijken met de difrax, qua grootte van de speen dan? Heb jij de comfort nog gecombineerd met de standaard? Groetjes Mariëlle
Ik gebruikte alleen de comfort. Mijn zoontje kreeg eerst borstvoeding. Met ongeveer 3 maanden ben ik overgegaan op flesvoeding. Meteen bij de eerste fles was het feest. Spùgen, niet normaal, alles zat onder. Na even zoeken kwam ik uit op de comfort, mengen durfde ik echt niet, gezien zijn heftige reactie op de standaard (en HA voeding). En alleen comfort ging prima hoor. Het is iets lichter verteerbaar dan standaard voeding (al doet de dikte van de voeding anders vermoeden), maar mijn zoontje had genoeg aan zijn 5 flessen van 180+6.
Nou ik ben vanaf gistermiddag de comfort gaan gebruiken en net de laatste fles heb ik weer standaard gebruikt. Dit omdat mijn dochtertje vandaag meerdere keren erg dunne poep (zeg maar gerust diaree) heeft gehad. Consultatiebureau heeft wel gezegd dat de poep dunner zou worden, maar dit lijkt me toch ook niet de bedoeling. Daarnaast heeft ze toch nog (aardig wat) gespuugd, dus kan dan net zo goed de standaard voeding weer gaan gebruiken.. Moet over anderhalf week naar het consultatiebureau heen, benieuwd wat ze zullen zeggen.. Weet ook niet of het een goed idee is om de voeding te gaan mengen...
Wij gaven Friso comfort 1 en deden 3 schepjes standaard en 3 schepjes comfort en gaven het met speen nr 3 van avent. De pap spenen en 123 spenen gingen voor hem echt veelste snel ook als we alleen comfort gaven.
Heeft jouw kindje dan geen last van diarree gehad? En ook niet meer gespuugd? Wij gebruiken op dit moment alleen weer de standaard, maar het spugen is (helaas) weer toegenomen.. maar zoveel diarree is helemaal niet goed lijkt me...