Mijn vriend kwam gisteren met de mededeling thuis dat de waterpokken zijn uitgebroken bij m'n jongste op de psz. Balen natuurlijk want het valt dus allemaal tegelijk met de baby ed. De juffen vonden het ook erg vervelend ( er is nog een andere hoogzwangere en vorige week net 1 bevallen ) en zeiden er begrip voor te hebben als we hem nu thuis wilden houden... Maar goed, wij hebben zoiets van; als hij besmet is, dan is dat toch al gebeurd. Nu vraag ik me af hoe het zit / gaat als hij de waterpokken krijgt en het contact met de baby. Ik las al dat de baby antistoffen van mij mee krijgt ( ik weet namelijk zeker dat ik ze gehad heb door een of ander grappig verhaal over mijn waterpokken dat ik nog steeds moet aanhoren ) Of loopt het kindje evengoed een risico om het toch te krijgen?
Poeh... Wat ik had gelezen is dat die kleintjes alsnog risico lopen. Had het uitgezocht voor mijn kleine dame. Ik zou het voor de zekerheid bij je verloskundige navragen.
Mijn vk zei vd week dat het het op zich niet meer uitmaakt omdat je kindje al met de andere kindje in contact is geweest met waterpokken. Ik heb de vraag ook gesteld nl omdat mij zoon ze nu heeft en ben 37 weken zwanger. En jij geeft nog antistoffen mee wat op zich genoeg zou moeten zijn, maar zeg nooit nooit dat je baby het niet zou krijgen