alweer ziek.......wanneer ors geven bij diarree en spugen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miepie77, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    ons kereltje heeft vanmorgen weer flink overgegeven en ook de 2 flessen erna kwam ALLES er met een flinke golf uit. daarna heeft ie wel nog 60 + 2schepjes voeding en wat venkelthee binnen gehouden.
    Bij het temperaturen kwam er een enorme diareegolf.....

had ondertussen al de ha gebeld, aangezien ie ongeveer 4 weken geleden in het ziekenhuis heeft gelegen omdat ie uit dreigde te drogen (zelfde verhaal als hierboven, alleen was ie toen binnen enkele uurtjes al licht uitgedroogd), de assistente gaf aan dat ik moest proberen om m extra vocht te geven, ors was nog niet nodig.

ik ben nu zo bang dat ie weer uit gaat drogen en weer naar het ziekenhuis moet.......... :(

wanneer zouden jullie beginnen met ORS? voor mijn gevoel moet ik er nu al mee beginnen, maar ik weet niet of dat t slecht is om dit (onnodig?) te geven, hebben jullie nog adviezen?

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik zal het geven zodra er niet zoveel plass en/of poepluiers zijn...

ik ben tijdje terug naar turkije geweest daar raadde ze ook aan meenemen die zakjes toen zeiden ze dat ik ze zou meoten geven als ze neit wo eten of drinken en als ik twijfels had kon ik ze geven zeiden ze kon geen kwaad.. maar over zeggen ze wat anders en adners gewoon oven ha bellen misschien heeft die een idee?

3. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    Hoi meid,

wat vervelend he dat spugen en diarree, mijn dochter is momemteel herstellende van een zeer hardnekkig soortgelijk virus. Ik kan je geen advies geven over of het slecht is of juist niet, maar ik zou zeggen volg je gevoel, en naar mijn mening is het altijd nog beter om het wel te geven ipv straks weer naar het zh te moeten, want dat is geen pretje natuurlijk. Mijn dochter is er net uit ontslagen, zij kreeg ORS via de sonde omdat ze niks wilde nemen.
    Anders bel je gewoon de ha nog eens, of ms kun je er iets over vinden op het internet? Maar het allerbelangrijkst, volg vooral je gevoel!

Liefs p, en sterkte met je mannetje

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier ook net herstelt van heftige buikgriep.
    Kijk het ff aan of de rest van het drinken er nu wel in blijft, zou ik zeggen. Blijft hij 1/2 dagen overgeven, dan kan je ORS geven hoor. Kan geen kwaad. Hoop alleen dat hij het lust, want het is vies. Ze hebben het ook met vruchtensmaakje, en dat schijnt iets lekkerder te zijn.
    Heb nog wat tips voor je:
    - 120 cc water met 3 schepjes poeder en na een uur nog een keer.
    - wat extra sterke diksap,zoveel hij/zij wil
    -ORS heb je ook in vruchtensmaak
    -geen vastvoedsel aanbieden de 1-ste dag alleen maar laten drinken
    -potjes voeding van 4 maanden,zonder brokjes
    -als het iets beter gaat potjes van 6 maanden
    -een peer helemaal pureren samen met beschuit,bleef hier vaak binnen.
    -domperidon zetpillen als ze ook veel spugen,zorgt dat het voedsel sneller
    door de maag gaat,is zonder recept te verkrijgen.

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hier ook een kleintje van 6 maanden met spugen en diarree. Ben op advies van de huisarts ORS gaan halen. Dit mag ik gebruiken zolang ze diarree heeft. Ik mag de voeding maken met de ORS oplossing. Dus ik geef nu 70cc ORS oplossing met 2 schepjes voeding. Dit heeft ze gelukkig vandaag al 2 keer binnen gehouden.

Succes ermee en gewoon je gevoel volgen!
    Als je het echt niet vertrouwd arts bellen.

Anouk

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve heeft dit ook gehad begin december.
    We hadden ook ORS gehaald(ook omdat wij ook ziek zijn geworden toen)
    Als je merkt dat je kindje minder plasluiers krijgt gewoon ORS geven.
    Je hebt ze idd in vruchtensmaak maar die zijn ook vies hoor haha
    Heb die genomen omdat ik dacht dat ie wel lekkerder zou zijn maar dat is niet zo.
    Het is wel ietsjes zoeter,maar lekker is het echt niet.
    Maar altijd lekkerder dan de gewone!
    Gewoon je gevoel afgaan
    Die zit vaak gewoon goed!
    Beterschap voor je kleintje!

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het verbaasd mij Anouk dat je de voeding aan mag maken met ORS. Volgens de verpakking, en andere mama's die ik sprak, mag dat niet.

8. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Klopt. Het verbaasde mij ook.
    Ik kreeg dit advies bij de apotheek en toen ik thuis de bijsluiter las, zag ik dat die iets anders adviseert. Ik heb toen de huiarts gebeld.
    Deze gaf mij aan, dat dit wel mocht.
    Je moet alleen eerst zorgen dat je de ORS oplossing met 200ml. maakt. Dan daarvan 70ml (milou weegt ongeveer 7 kilo) nemen en de voeding 2 schepjes erbij.
    Je mag NIET 200ml voeding maken en daar de ORS bij.

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ok. Thanx. Had ik dit nu maar eerder geweten.

Deel Deze Pagina