Hoi Meiden Ons zoontje is ruim 11 weken,64cm en weegt ruim 6 kilo. Hij krijgt flesjes van 150/5, meestal 6 per 24u maar een enkele keer 7. Er blijft meestal een klein beetje achter (20-30cc). De laatste fles krijgt hij rond 22, dan wordt hij wakker tussen 4-5 (hij is 2x rond 6:30 wakker geworden, geen idee wat er toen anders was). Hoe kan ik de hoeveelheid flessen gaan minderen? Is dat nodig om te proberen wat langer door te slapen? Ik ben bang als ik overga om 5x 180/6 dat we daar niet mee uitkomen. Hebben jullie tips? ervaringen? Vast bedankt!
Ik zou denken dat het prima gaat zo en zou gewoon bij flessen van 150/5 blijven. Als hij gaat doorslapen kan je altijd eens ophogen naar 180/6, maar als hij daar niet om lijkt te vragen kan je prima bij 150/5 blijven. Je zit nu wel aan de max, maar of je nu 5x 180/6 of 6x 150/5 geeft maakt niet uit. Af en toe een 7e flesje lijkt mij ook geen ramp als hij van elke fles zo'n 20-30cc laat staan. Anders zou je eens kunnen proberen om 's nachts een verdunde fles aan te bieden, dus bv. 150cc met maar 3 schepjes voeding. Sommige kindjes komen 's nachts alleen maar omdat ze even dorst hebben en hebben niet een volledige voeding nodig.
Dank voor je bericht Olifantje! Dus jij denkt niet dat het doorslapen afhangt van overstappen naar minder flesjes? Ingewikkeld hoor, zal ook bij alle kindjes weer anders zijn
Minder flessen kan je doorgaans niet afdwingen. Je kindje is eraan toe of nog niet. Zolang je kindje zelf niet laat merken dat hij met een fles minder kan, kan je beter die fles blijven geven, je merkt snel genoeg wanneer er een fles af kan. Ik voedde de jongste op verzoek en hij heeft alles zelf geregeld.
Doorslapen hangt inderdaad niet af van de grote van de flessen. Doorslapen doen baby's alleen als ze er aan toe zijn. Onze jongste slaapt vanaf 6 weken door (6 uur slapen) en dronk toen max 100ml per fles. Sinds kort slaapt ze het klokje rond en krijgt maar flesjes van 165ml Ik zou zo doorgaan, jullie zoontje gaat straks vanzelf langer slapen en dan kun je de flesjes gaan ophogen.
Ik reageer even alleen op jouw vraag over doorslapen want eigenlijk ís dit al doorslapen. Jouw kindje heeft dus ca 6 a 7 uur tussen deze twee flessen in zitten en op zijn leeftijd is dat eigenlijk wel gelijk aan doorslapen. Als je het niet red met jullie eigen bedtijd ritme zou je ook kunnen proberen die laatste avond fles wat later te doen. Wij deden die bij onze dochter graag rond iets van 23:00 en dan lag één van ons al in bed terwijl de ander nog gauw de fles gaf. Dan kan je direct slapen als je kleine weer ligt en pak je zelf ook die 6 a 7 uur zo goed mogelijk qua slaap. Wij hebben wel johannesbroodpitmeel (heel klein beetje) in de late avond fles gedaan vanaf ca 3 maandjes oud, maakte het net even iets zwaarder waardoor ze wel zeker het 7 uur maakte tussen de flessen in en soms 8 uur.
Mijn kleine is 13 weken en 6,5 kilo hij krijgt nu 6 keer 150 en 1 keer 180 die krijgt hij voor t slapen gaan. Ik kan ook echt niet minderen dit is wat hij nodig heeft. Hij slaapt ook 22:00 en wordt ong.4 uur wakker. Als ze gaan doorslapen gaat er vanzelf.wel een fles vanaf. Maar nachtfles.afbouwen denk niet dat dat gaat lukken pas als.je kindje eraan toe is. En.hier gelukkig flesje leeg en hij slaapt meteen weer verder dus kwartiertje bezig..maakt me niet uit.
Toen ZL ong zo oud was, kreeg hij om 22:30 een fles en werd dan tegen 4-5 uur wakker voor een fles. Dit was al doorslapen. Ik gaf san een kleinere fles, omdat ik om 8 uur de dag startte. Dan kreeg hij zijn volle fles. Hierna ging hij vanzelf iets langer slapen. Het werd toen 6 uur en langzaam 7 uur. Volgens mij gaf ik toen al wel vijf keer 180/6, maar dat kwam omdat de flessen van 150/5 steeds schoon op gingen en hij eerder kwam voor een volgende fles. Daarom overgegaan op 180. Hij had het gewicht en de lengte er ook al voor. Ik weet dat veel Mama's dit vroeg vinden, maar mijn mannetje deed het er goed op. Toen ZL 5,5 maand was ging de fles can 22:30 eraf en sliep hij tot 6:00. Is helaas nog steeds zo al heeft hij dan geen honger. Hij is gewoon wakker. helaas...
Dank meiden, goed te lezen hoe verschillend het bij iedereen gaat. Inmiddels drinkt de kleine rond 22u nog een fles van 180/6, en wordt hij de afgelopen week wakker rond 6-7, gaat prima dus zo! Net als bij jou Essie28, redden wij het niet met minder dan 6 flesjes per 24u. Soms zit er 4u tussen, maar soms ook maar 2. Geen idee waar dat aan ligt. We geven hem als hij wakker wordt nu 120/4, dan slaapt hij meteen weer en verspreid over de rest van de dag krijgt hij nog 4x 150/5 en dan dus voor het slapen 180/6. Maar volgens mij kan hij makkelijk altijd 180/6 drinken, maar dat redden we niet met de uren tussen de fles. Zal misschien nog wel komen!