Zinkolie, waar te koop?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    De vraag zegt het eigenlijk al. Gisteren bij de dermatoloog geweest, en omdat Vigo heel erg last heeft van kapotte billetjes, heeft ze gelijk een dikke laag zinkolie op zijn billen gedaan. Vandaag zag ik al verbluffend resultaat!

Nu wil ik dit ook graag kopen, maar volgens mij kijk ik er in de schappen over heen? :( Waar kan ik dit kopen?

Alvast bedankt!

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je zou eens bij de apotheek kunnen kijken. of de drogist. meestal zit het in van die flesjes waar ook alcohol inzit. en anders dr swaab.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor je tip! Ik zal nog eens even goed kijken :)

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Misschien nog een tip....het is geen olie maar hele vette creme. Van het merk Zarqa. Het is speciaal voor baby's dus en er zitten verder geen bestanddelen in zoals parfum en kleurstoffen, etc. Maar wel gebaseerd op zink en kamille, om te verzachten.
    Hier is een linkje: http://www.zarqa.nl/30?itemID=254&navId=13

Ik gebruik het voor Yelena en het werkt goed. Een paar keer deed ik het niet en toen kreeg ze wel een beetje schale plekjes, toen wel weer ingesmeerd en het werd vrijwel direct minder.

Wat ook wel wil helpen is de luier volgens mij. Ik merk nu al dat als ik een ander merk luiers heb, plastic, dan wordt het erger. Ik gebruik zelf het liefst luiers van nature care; te koop bij Etos. Die laten lucht veel beter door dan die plastic dingen.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Aan het soot luier ligt het hier jammer genoeg niet... Welke luier ik probeer (en trust me, heb alles al geprobeerd!) hij blijft zere billen houden. Hij heeft echt een heel gevoelig huidje. Er hoeft maar iéts te gebeuren en: billen kapot!

En bedankt voor je tip. Waar kan ik die zarqa kopen?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij Etos hebben ze Zarqa.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Grrrr... en laten wij nu geen etos hier hebben... :(

8. melloncollie

Etos, soms Kalisvaart, de natuurwinkel --> Reformhuis, De Tuinen. Biosupermarkt....anders misschien via internet ?

9. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    hier hetzelfde, de dermatoloog had zinkolie geadviseerd, dat heb ik bij de apotheek gekocht.

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    volgens mij heeft kruidvat het van dr Swaab.

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dan ga ik vanmiddag maar even naar Kruidvat en anders door naar de apotheek! Thanks ladies :thumup:

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als zinkolie goed werkt, zou ik dat gewoon gaan gebruiken. Is een stuk goedkoper dan Zarqa. Wij hebben ook vaak zinkolie gebruikt bij kapotte billen. Nu gebruik ik bij rode billen Lanette creme, dat is ook een vette creme. Kapotte billen hebben we hier gelukkig niet meer.

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Zinkolie is inderdaad bij de meeste drogisten gewoon te krijgen..

Let wel even op met smeren, want het kan heel erg vlekken geven en die zijn zeer moeilijk te verwijderen...

Hier ook een kindje met kapotte billen, vandaag bij de huisarts geweest en die adviseerde Miconazolnitraat te smeren en daaroverheen een laagje sudocrème.. Dit schijnt het beste te helpen bij luierdermatitis zoals hij dat noemde, oftewel een schimmelinfectie ontstaan door het dragen van luiers :( (zou niet weten wat ik hem anders aan zijn kontje moet geven :) )

14. melloncollie

Och, Zarqa werkt prima en ik heb het er voor over. Verschil in prijs valt trouwens wel mee zag ik net. Je doet lang met zo'n tube; hij is nu voor net iets meer dan de helft leeg en ik gebruik hem al 3 weken bij elke schone luier.
    Ik heb graag iets zonder troep erin (weet niet of dat met zinkolie ook zo is) en het is niet op dieren getest/vegetarisch. Maargoed, wil geen principes overbrengen, maar deel gewoon mijn positieve ervaring.

15. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Miconazolnitraat is een soort antibioticazalf voor schimmelinfecties....
    die kunnen ontstaan door een nattig/vochtig huidje (dus goed drogen elke keer maar neem aan dat je dat wel doet)
    En grappig woord zeg luierdermatitus, hihih

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ja maak het elke verschoning goed droog, maar helpt dus niet voldoende, ook smeren met zinkzalf en sudocrème werkte dus niet :(

17. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier hetzelde probleem. Kapotte billen. Alleen zinkolie van Dr. Swaab helpt. Te koop bij Kruidvat.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij is Zarqa 2x zo duur....

Zinkolie is trouwens wel wat anders dan zinkzalf. Zinkzalf werkte hier niet bij kapotte billen, zinkolie wel. Bij rode billen smeer ik nu Lanette, daar zit verder ook geen troep in (wordt ook vaak gebruikt bij kindjes met eczeem).

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    @minyaweth, gewoon even vragen bij de kassa van de drogist :) denk dat alle drogisten wel zinkolie verkopen

20. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nee helaas, bij Etos en DA hebben ze het niet in het assortiment. Dat zijn toch de betere drogisten. Bij Kruidvat nota bene hebben ze het dan wel.

Deel Deze Pagina