hallo, ik ben van de week bij het consultatiebureau geweest en ik mocht voor onze uk voor zijn laatste flesje rijstebloem gaan gebruikenhij is donderdag 3 maanden. ik heb nutricia bambix gekocht.en heb het gisteren voor het eerst gebruikt. 1 schepje. hij heeft er niks geen last van gehad wij zijn dit gaan proberen omdat wij onze uk van half 9 tot half 9 willen laten slapen. ( dit omdat hij overdag niet wil slapen ) maar nu vroeg ik mij af is 1 eetlepel niet een beetje weinig? ik vond de melk ook nog erg dun. wat is uw advies?
Beste Prachtigwonder, Hoewel ik niet achter het advies van het consultatie bureau sta zou ik het voorlopig even bij 1 schepje rijstebloem houden. Laat je kindje langzaam wennen. Je kindje 12 uur laten doorslapen met 3 maanden is nog een beetje teveel gevraagd. Dat red je ook niet met 2 of 3 schepjes rijstebloem. Hij is nog te jong om zo lang door te slapen. Meestal red je net 6 uur doorslapen ( en met een beetje geluk nog 1 uurtje erbij) Je kindje heeft op dit moment nog regelmatig een flesje nodig. Groet, saskia
mijn kindje sliep eerst van 10 tot half 7 zonder rijstebloem. dus hij sliep al wel goed door. en na half 7 een flesje gehad te hebben ging hij nog verder tot een uur of 10 dit was op 5 flesjes. dit omdat hij overdag niet wil slapen.( hij huilt de hele dag ) daarom heeft hij snachts juist zijn slaap nodig en die wil ik hem ook bieden. maar omdat hij nu op 4 flesjes zit 180cc kom ik met de tijden niet uit. ik begin nu dan smorgens om half 9 en eindig om half 9. om de 4 uur dus. ik zou niet weten hoe ik anders op 4 flesjes kom.en hij lijkt het er wel beter op te doen. hij is niet suf smorgens en hij is goed vrolijk omdat hij uitgerust wakker word. het consultatie bureau raadde mij het aan om hem net een iets langere nacht in de laten gaan omdat hij dus overdag niet wil slapen en hij toch ergens zijn rust moet halen. en savonds krijg ik hem ook maar met moeite in slaap. ik vond het in eerste instantie ook gek omdat het pas vanaf 4 maanden is. en ik heb dan ook net nog even een mailtje gestuurd of ze zeker wisten of het mocht en ze niet abuis zijn. het was de arts van het consultatie bureau.