Zoontje zit graag in bad maar vind de haren spoelen eng.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sydneys, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij zit dus graag in bad, kan er een halfuur in spelen.
    Hij gaat er zelfs in rechtstaan wat niet mag maar dit vermeld ik even zodat jullie weten dat hij echt niet angstig is voor water.

Maar de haren spoelen is een ramp. Oke wat overdreven gezegd maar hij vind het echt eng!
    Hij verstijfd en maakt van die stikgeluiden, ook als er zeer zeker geen water over zijn gezichtje komt. Het is gewoon de angst waardoor hij die geluiden maakt. Stik en slikgeluiden

Eertst spoelde ik zijn haren met een bekertje, daar kreeg hij angst van dus nu met de douchekraan heel zachtjes.
    Ik laat hem de stralen voelen met de handjes, dat is goed en interessant, ik sloep wat over zijn ruggetje en dat vind hij ook leuk. Het zijn echt alleen de haartjes spoelen.

Dit is nu sinds 3 weken. Ik wil niet dat hij echt bang van water word. Dit wil ik voorkomen daarom dat ik het nu al maar vraag

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Heeft ie veel of lang haar? Misschien als hij je 'helpt' dat hij het prettiger vindt.

Als hij kort haar heeft zou ik het gewoon met een washandje doen.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Voor een jongen redelijk lang.
    Teveel voor met een washandje

4. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38

Wat een schatje! En idd veel haar.
    Ik zou proberen om het samen te doen.

5. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Heeft hij eens per ongeluk water in zijn ogen gekregen waar hij van is geschrokken?

Mijn zoon is iets jonger, maar hij heeft ook zo'n fase gehad. Had dus water in zijn ogen gekregen en sindsdien doodsbang geweest voor het bad. Zodra zijn kontje het water raakte was het schreeuwen. Dit is vanzelf over gegaan, maar meer door erg veel afleiden. Heel veel zingen en gek dansen zodat hij niet zou focussen op het water over zijn hoofd. Na een paar weken ging het over.

Ik probeer even hardop te denken he, maar stel nou dat je een badmutsje opzet, zo'n plastic ding net als in het ziekenhuis. Dan voelt hij wel het water, maar zijn hoofd wordt niet nat. Hij voelt het dan dus niet direct op zijn hoofdhuid. ALs hij daar dan aan gewend is kan je het weglaten.Of klinkt ik nu erg raar?!:D

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij heeft inderdaad eens een beetje zwitzal champoo in een oogje gehad en ook niet lang geleden.
    Maar ik ga gek doen en zingen de volgende keer doen

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Verkapt-kijk-mij-een-mooie-auto-hebben-topic :D !!!!

(grapje!!!)

Ik gebruik hier een gietertje en dat vind hij he-le-maal tha bomb!

8. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,036
    293
    83
    Female
    Hier nog zo een hoor, is ook altijd zo geweest. Volgens mij is er niks "engs" gebeurd, maar goed. Hij wil ook zeker graag in bad en schreeuwt moord en brand als hij eruit moet ;)

Bij ons helpt het inderdaad wel als je een beetje gek doet. Wij doen bijvoorbeeld water in onze twee handen die je als een kommetje houdt en dan met een plons en veel kabaal en gek doenerij over zijn bol. Dit doen we dan wat om de beurt, zoon, papa/ mama en dan is het wel te doen. Neem aan dat het vanzelf beter wordt...

Succes!!

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,827
    2,682
    113
    Mijn dochter is een echte waterrat, met peuterzwemmen gaat ze met vedl plezier onder water zwemmen. Maar haren wassen is altijd een drama geweest.Ik spoel de shampoo er snel met een bekertje water uit. Inderdaad even gillen, maar die 2x per week overleeft ze wel. Gietertje ga ik ook eens proberen!

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier t zelfde.. Dacht dat t was gekomen omdat ik sinds 10 mnd niet meerbabyzwem.. Maar dat hoeft dus zo te lezen niet eens uit te maken.. Ik zie altijd tegen t haren wassen op... Ik doe t maar zo snel mogelijk en binnen half min. Is zijn haar wel uitgespoeld.. Hij gaat helemaal staan en naar me toe.. Neem altijd f twee x pauze zodat ierustig word.. Zelf doen ga ik eens proberen maar denk niet dat hij daar de lol van in ziet!

11. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi hij heeft dat shirt daar aan;). Goede maat zo te zien:)

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mijn dochter van twee vindt het nog steeds één groot drama om shampoo uit te spoelen. Ik heb dan ook geen gouden tips :(
    Ik zet de douchekop erop en het is even 10 seconden afzien. Haar haren zijn ook te lang om met een bakje of gietertje aan te modderen.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Washandje voor zijn ogen??

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja past goed. Ben er heel tevreden over :D

Ja haren spoelen zijn maar 10 seconden gelukkig :p ben blij te lezen dat het "normaal" is :)
    Omdat dit nog nieuw is wilde ik toch vragen wat ik er aan kan doen, omdat ik geen waterangst wil creëeren maar ik ben nu gerustgesteld :)

Als ik de haren spoel zegt hij letterlijk "eh eh eh heh heh eh" oogjes dicht.
    Echt zo een paniekkreetje wat ik nog nooit gehoord had

Washandje voor de ogen werkt niet, dat doe ik ook heel vaak. Maar maakt bij dit nieuwe geen verschil

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Ik ken geen kind dat dat wel leuk vindt. Zelf doen hielp hier wel even, dus zelf haar nat maken met bekertje water en er shampoo in doen en weer uitspoelen. Washandje voor de ogen en hoofd achterover helpt het beste maar breng dat maar es over....
    Hier dus ook drama maar is nu wel een stuk beter. Communicatie gaat ook veel beter nu, dat scheelt enorm.

16. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik heb zelf ongeveer tot mijn vijfde jaar angst gehad voor haren uitspoelen door inderdaad prikkende ogen, moest en zou altijd een washandje voor mijn gezicht houden. En schijnbaar gilde ik altijd "handdoek! handdoek!" om het water weg te vegen. Dus helaas kan het ook zo zijn dat het niet overgaat :p

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Laatst had ik hier wel eens iets gezien wat volgens mij handig is in dit soort situaties.
    Ik ga het eens opzoeken haha

18. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Anders misschien aanleren dat ie bij het ogen opdoen eerst even in zijn ogen wrijft, anders prikt het water natuurlijk.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit lijkt me wel wat :D

20. fafa

fafa Niet meer actief

Whahaha... briljant ding!

"goededag, heeft u ook een kinderafwateringssysteem?"

Share This Page