hoe nu berekenen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door niek, 9 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hallo meiden, ik heb net een test gedaan, maar was negatief (had ook niet anders verwacht). Ik ben nu vanaf mei bezig en ik zit tussen de 30 en 33 dagen. Ben nu nog niet ongi, maar als ik dat vandaag nog wordt dan is het de laatste 2 keer 33 dagen geweest. Moet ik nu van de langste cyclus uit gaan, als het deze keer dus 34 of 35 dagen wordt, dan dat ook aanhouden? Hebben mer mensen van die onregelmatige cyclussen en wat doen jullie daaraan? Zou een ovulatietest meer wat voor mij zijn? Hoop dat iemand mij kan helpen...
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als je cyclus steeds wisselt is het wel verstandig ovulatietesten te gebruiken, maar je moet dan wel uitgaan van je langste cyclus.
     
  3. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    dus iedere keer als ie langer wordt, dan ook van de langste uitgaan? Ik wordt er soms wel een beetje moedeloos van, sorry dat ik zo loop te zeuren, ik moest het even kwijt :(
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als je gewoon verder zou gaan moet je van de langste uitgaan, maar met ovulatie testen moet je van de kortste uitgaan dacht ik ergens gelezen te hebben, dan is de kans dat je je eisprong mis namelijk het kleinst.
     
  5. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik denk dat ik eerst even een keer van de langste uit ga, ik ben tot u toe steeds te snel te fanatiek geweest en juist in de belangrijkste periode niet. Wanneer dat niet werkt ga ik een ovulatie test kopen.
     
  6. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hallo, daar ben ik weer. Hier even mijn cyclussen van de afgelopen paar maanden: 31,32,31,33,36. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik zat zelf te denken aan een cyclus van 33 dagen te houden. Hoop dat jullie tips hebben..
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zou het gemiddelde nemen. Mocht je ovutesten gaan gebruiken zou ik de kortste nemen.

    Groetjes
     
  8. millie

    millie Lid

    17 okt 2005
    21
    0
    0
    kapster
    eys
    hoi niek,

    voor mijn eerste zwangerschap had ik ook zo'n onregelmatige cyclus en toen ik dat eindelijk doorhad bleek dat ik de 17 en 18 dag een eisprong had en ben toen gaan testen met de staafjes van de drogist en het was bij de tweede test meteen raak!!
    ga op je gevoel af en dan lukt het vast groetjes millie:rolleyes: [/img]
     
  9. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Niek,
    Ik zou ook er van uitgaan van het gemiddelde 33 dagen dus. Zelf heb ik ook ongeveer zo'n cyclussen gehad als jij, en 1 keer 28 dagen en de langste 36 dagen.
    Ik wens je veel succes.
    Groetjes Nancy
     
  10. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    dank je wel, ik ga deze maand de ovulatie test proberen om te kijken wanneer het nou precies is, ben benieuwd!
     

Deel Deze Pagina