Het leed dat sprongetje heet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pixie83, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Zucht....moet even van me afschrijven hoor.:)
    Onze kleine draak heeft duidelijk last van weer een sprongetje en ik ben het nu even flink beu!:(
    Je bent het ene sprongetje nog niet uit, komt de volgende alweer.
    Ze is volgens mij iets vroeger als wat in het oei ik groei boekje staat (bijna 7,5 maand), maar kan wel zowat alles aanvinken.
    Vooral het slapen gaan s`avonds is echt een drama....huilen, krijsen zo gauw je weg loopt en als je haar dan eindelijk in slaap hebt, wordt ze een uur later weer helemaal overstuur wakker en begint het weer van voor af aan. Ik ben onderhand de hele avond bezig met haar in slaap te krijgen bleh.
    Zo, ik ben het even kwijt:p

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Heel herkenbaar! Zl heeft er ook last van. Al een paar weken.Ben vanavond ook tot 10uur met hem in de weer geweest. Hopelijk is het snel weer over;) Succes ermee!

3. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Hier nu veel problemen met drinken, ze wil niks anders dan melk, en ook die drinkt ze maar half leeg.. Waardoor ze erg geobstipeerd raakt.

Soms piept ze snel en gaat ze 'nephuilen' als ik te ver wegloop, maar dat negeer ik een beetje en dan gaat ze al snel over tot zelf spelen. Maar meestal pak ik haar de eerste keer eventjes op de arm om te knuffelen, want dat is meestal wat ze gewoon wil.

2x gehad dat ze bleef jengelen als ik d'r neerlegde, toen in de draagdoek geknoopt en hops, zo mee met mama. Dat was goed voor mevrouwtje 😉 (= 7,5 maand oud)

4. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij gaan ze vanaf die leeftijd ook echt dromen en kunnen deze niet zo goed verwerken en raken ze er overstuur van. Gewoon er bij blijven en troosten totdat ze weer in slaap vallen :) Weglopen maakt het erger (Dit geldt alleen voor het geval ze overstuur wakker worden)

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, naar he die sprongen! Onze dochter is bijna 2, dus de sprongen hebben we gehad. Maar er blijven fases komen en gaan hoor. Ze ontwikkelen zich zo vreselijk snel in de 1e 2 levensjaren, ook niet gek dat je daar dan als baby/dreumes flink last van kunt hebben. Heb geen tips voor je, maar je bent niet de enige moeder die dit mee maakt. Wil je dan ook heel veel sterkte wensen!!

6. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Thanx;)

Ze heeft er nu ineens weer wat nieuws bij....wakker worden om 4 uur s`nachts en dan gewoon 2 uur wakker blijven....en wij dus ook Zzzzz heb onderhand de wallen op de grond hangen haha

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Herkenbaar!!! Hadden wij ook rond die periode. Het goede nieuws: mijn zoon was zo'n superschatje, na deze sprong. Echter, de volgende sprong komt er alweer aan!

8. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Herkenbaar. We zitten er hier ook middenin.. vreselijk!

9. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik kan het overdag nog wel hebben, maar als ze nu ook nog eens de avonden en nachten lastig is....dat is wel zwaar vind ik:(

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik geloof totaal niet in die sprongen. Is er niet iets medisch aan de hand? Het stikt op dit moment van de virussen...
    Als een kind zo slecht slaapt, zou ik toch even bij de huisarts dingen willen checken als de oortjes enzo :)
    Of op z'n minst even proberen of ze beter in slaap valt/doorslaapt met een paracetamol. Zoja, dan hebben ze ergens last van en kun je kijken of het iets van een virusje is, of dat je mogelijk aan oorpijn kunt denken en dus even moet laten checken bij de huisarts?

11. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Haar oren heb ik pas nog laten nakijken om het uit te sluiten.
    Ik geloof zelf wel in de sprongetjes, want tot nu toe heeft ze precies elk sprongetje nog gehad en ook precies zoals het geschreven staat in het oei ik groei boek. ;)

12. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    O, maar die sprong was ook wel echt de meest heftige tot nu toe hoor! Bah wat een erge. Hier dl 2 maanden elke nacht (even) wakker geweest. En ik ben een veewende moeder die een kind heeft welke vanaf het begin doorsliep dus dit was even flink wennen. Gelukkig hielp meestal een klein flesje en ging ze daarna weer lekker slapen.
    En uiteindelijk gaat het over! Al zitten we nu weer in de volgende sprong en wordt madam al boos/verdrietig zodra ik even uit beeld ga of van dr weg loop. Maar ook dat hoort er helemaal bij zegt "oei ik groei" :D

Deel Deze Pagina