Hallo dames! Ik ben momenteel nog niet misselijk, maar ik weet dat ik bij mn zoontje wel een paar weken behoorlijk naar was. Toen werkte ik in de zorg en kon ik gewoon even weglopen als het teveel werd. Nu zit ik vast achter een computer te bellen en kan ik niet even weg als ik te misselijk wordt. Ik vraag me wel eens af hoe ik dat ga doen hahaha.. dus daarom mn vraag hoe jullie het met jullie werk doen?
Gefeliciteerd!! Ik werk (ook) op een telefonische klantenservice dus kon in de misselijke dagen ook niet zomaar weg. Kan moeilijk de klant laten hangen terwijl ik naar de wc ren Gek genoeg was ik alleen thuis goed misselijk, op het werk viel het reuze mee omdat ik iedere pauze (blokken van max 2 uur) even wat at. Al was het maar wat kleins. Was wel altijd iets wat ik lekker vond. Vaak dus een liga of prince mini stars, tussen de middag lekker brood etc.
Gefeliciteerd allebei. @Daphne: ja ik werk ook bij een klantenservice en om de 2 uren eten zal wel helpen denk ik ja. @Panter: oh hemel, dan heb je het flink te pakken. Hopelijk mag dat snel afzakken. Hoe lang heb je er al last van? Wel om jezelf denken hè met dit weer ivm uitdroging.
Ik heb medicatie gekregen van de gynaecoloog, emesafene. Dit hielp voor mij voldoende om weer normaal te kunnen functioneren op het werk. Ik bleef wel misselijk, maar minder en ik gaf niet meer over. En als medicatie niet werkt en je kunt niet functioneren op het werk, dan kun je je ziek melden, gelukkig was dit bij mij niet nodig.
Het is hier zo'n 1,5 week geleden begonnen. Medicatie en rust voorgeschreven gekregen en gaat nu stuk beter. Als ik weinig prikkels om me heen heb geef ik zo'n 2-4 keer over. Maak ik me te druk dan 10-15 keer.
Ik werk op een werkplaats met cpv patiënten. Gelukkig kon ik dankzij collega's regelmatig van de groep af rennen om over te geven op de wc, want heb de eerste 16 weken heel veel gespuugd op t werk. Vanaf 12 weken kreeg ik emesafene voorgeschreven, vanaf dat moment ging het langzaam beter. Nu al paar weken niet meer misselijk of overgegeven gelukkig! Veel sterkte en succes!
Ik werk ook op kantoor aan de telefoon en ben echt een paar weken (3 dacht ik) thuis geweest omdat ik alleen nog kon liggen. Zitten was al te zwaar omdt ik me zo zwak voelde. Zetpillen hielpen niet dus uiteindelijk andere soort zetpillen gehad die na n paar dagen eindelijk hun werk deden. Toen kon ik weer functioneren op het werk. De keren dat ik nu nog overgeef is alleen sochtends en savonds en dan ben ik vaak thuis
Wow jullie hebben het allemaal wel zwaar te pakken zeg. Laurazoey: je bent tot nu toe de volledige zwangerschap misselijk geweest?
Dat is zeker een aanrader. Even je huisarts bellen en vragen om medicatie. Met emesafene zetpillen ging het stukken beter. Ik had ze op vrijdag gekregen (gelukkig) want je mag hiermee een aantal dagen geen auto rijden wat voor mij best een probleempje door de weeks is. Hierna ging het gelukkig al stukken beter (thuis dan voornamelijk)
Dankjewel allen! Ik heb er nog niet veel last van, maar omdat het deze zwangerschap al zo vroeg begint voorspel ik niet veel goeds. Daarom alvast voorbereiden. Gelukkig alleen deze week nog en dan 3 weken vakantie. We zien wel hoe het daarna gaat.
Oow vreselijk die misselijkheid. Ik heb het tot een week of 14 gehad, moest sochtends zeker 3 of 4 keer naar de wc. Ik heb ook een kantoorbaan en heb mijn collega's al vroeg ingelicht over de zwangerschap zodat ik zonder excuus naar het toilet kon.. ik had ook andere kwaaltjes waardoor ik ze wel op de hoogte moest stellen (lees flinke buikpijn ivm obstipatie, duizeligheid). Ik neem de telefoon aan en als ik dan van mijn plek moest nam een collega het gewoon over.