Ritme baby en weer werken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xElles, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hai meiden,

1 februari moet ik weer werken. Ons dochtertje is dan 17 weken.
    Ze is nu 12 weken en er zit een heel fijn ritme in.
    Ze komt rond 07:00 voor de fles en gaat daarna meteen weer terug. Ze slaapt dan door tot ongeveer half 11. Om 11 uur weer de fles en rond half 1 weer terug naar bed.

Maar nu vraag ik me af wat wijsheid is.
    Als ik ga werken gaat ze 1 dag naar mijn sm en 2 dagen naar de gastouder. Mijn man brengt haar weg, ik haal haar op. Ze moet dan om 8:45 uit bed.
    Is het verstandig om nu al te beginnen met dat ritme? Dus haar nu ook al om 8:45 wakker maken en wakker proberen te houden tot de fles van 11 en daarna naar bed te doen, zodat dat straks geen problemen geeft? Of zeggen jullie van: ach, dat komt in februari vanzelf wel.

En ik vraag me ook af wat je dan op de andere dagen doet waarop ik of mijn man vrij zijn.
    Laat ik haar dan gewoon liggen 's ochtends tot ze wakker wordt? Of voor het ritme toch ook maar om 8:45 wakker maken en de dag beginnen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou nog even wachten. Voor ons als volwassenen klinkt het als een "paar" weken, voor een baby kan dat een wereld van verschil zijn. Grote kans dat haar ritme tegen die tijd thuis ook al compleet anders is.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou daar nu nog ook even mee wachten, je weet nooit wat ze zelf gaat doen in die weken.
    Hier was het trouwens toen hij ouder werd, na de fles van 7.00 wakker blijven en dan slapen van 9.00-11.00 zeg maar. Dat zou op dat moment voor jullie ook 'gunstig' uitkomen.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja daar heb je gelijk in natuurlijk. Misschien dan inderdaad verstandig om er nog even mee te wachten. Thanks!

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja dat zou een fijne zijn ja. Want om 9.00 is ze bij de gastouder.
    Nu valt ze nog als een blok in slaap aan het eind van haar flesje van 7.00 :)

6. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik heb mijn dochtertje er helemaal niet aan laten wennen en eigenlijk ging het gewoon gelijk goed..
    Het is echt go with the flow. Heb me daar echt druk om gemaakt of ze alles wel zou pikken om het ritme weer om te gooien maar ze doet het prima.
    Zou het gewoon pas op het moment zelf aankijken hoe het gaat.

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    En op de dagen dat we wel vrij zijn?
    Ook wakker maken om 8:45 of gewoon lekker laten liggen?

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik zou lekker laten liggen! Bij ons werkt dat echt prima.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Echt dit! Ik maakte me daar ook zorgen over maar echt die veranderingen gaan zo snel en het loopt echt wel. Go with the flow!

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zat me daar ook druk over te maken, met als gevolg dat ik in mijn laatste vrije weken de wekker ging zetten enzo... Belachelijk! Had ik nooit moeten doen. Sowieso zijn ritmes van baby's nogal flexibel. Het hele ritme kan opeens veranderen en je baby kan ook gewoon jouw eerste werkdag besluiten dat het om 5.00 uur al ochtend is. Je weet het gewoon niet van tevoren. Ik zou hooguit 1 of 2 dagen van tevoren alvast oefenen voor je eigen gemoedsrust, dat je weet hoeveel tijd het kost om iedereen op tijd klaar te maken op hetzelfde moment. Het is sowieso lastig om een steeds in beweging zijnd ritme te hanteren als er meer mensen betrokken zijn bij de verzorging van je kind, althans dat is mijn ervaring.

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Precies dit.

Ook het volgen van een ander ritme op de dagen thuis hoeft geen enkel probleem te zijn. Wij hebben een heel fijn KDV waar het ritme van de kinderen wordt gevolgd. Omdat de dagen daar toch wat intensiever zijn voor onze jongste zoon, slaapt hij daar vaak nog 2 keer per dag. Thuis zit hij nu meestal op 1 slaapje.

Deel Deze Pagina