Lichaam na de bevalling..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door flowersoflove, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben je tevreden over je lichaam na je zwangerschap(pen)?

1. Ja, ik ben tevreden met mijn lichaam.

2. Nee, ik ben niet tevreden met mijn lichaam.

3. Anders..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hoe staan jullie tegenover jullie lichaam na je zwangerschap(pen)? Ben je tevreden over je lichaam, of juist niet? En hoe komt dat, bijvoorbeeld omdat je nog niet op je streefgewicht zit, of juist omdat je dit wel zit maar niet meer zo strak in je vel zit als daarvoor?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ben niet bepaald tevreden over mijn lichaam :(

Heb nog een behoorlijk buikje, maar goed, ben nog geen 2 weken geleden bevallen dus hoop dat de huid nog wat strakker gaat worden.
    Heb ook behoorlijk striae overgehouden op mijn buik en mijn borsten zitten vol pigmentvlekken die hopelijk weg trekken.

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    #3 flowersoflove, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
    @drieka; Bedankt voor je reactie! En joh, je bent nog maar zo kort geleden bevallen, je lichaam heeft ook de tijd nodig hoor. Eerst maar eens lekker genieten van je gezinnetje, de rest komt later wel weer. :)

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier wel tevreden.
    Ik zou een kilootje meer kunnen gebruiken (maar dat gaat vast nog wel komen, zie onderschrift;)).

Mijn lichaam heeft een top prestatie geleverd en ik heb altijd gezegd : de mensen mogen van mij best zien dat ik een kindje heb gekregen.
    Het is dus alleen niet zichtbaar, ik ben hooguit (nog) wat magerder geworden, maar dat zou ook ergens anders van kunnen zijn.

En ik heb makkelijk praten, toevallig heb ik een hoop eigenaardigheden en zwakheden, maar mijn uiterlijk interesseert mij heel weinig:)

5. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb 'nee' gestemd, maar het niet tevreden zijn was er voor mij al voor de zwangerschap. Nu heb ik flinke striae op mijn buik, maar omdat dit een plek is die toch niemand anders ziet kan ik daar niet erg mee zitten.

Voor mij zijn m'n borsten en buik 'lelijk' en dit gevoel is wel versterkt sinds de zwangerschap. Helaas ook door een partner die soms nogal tactloos kan zijn hierin.:( Doordat ik in korte tijd 30 kilo aankwam en weer verloor (vocht vasthouden) is de huid daar nog eens extra uitgerekt.

6. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    @katenhond; Ik ben het helemaal met je eens: je hebt een kindje gebaard en dat mag men best zien. Maar iedereen denkt daar natuurlijk anders over, en dat is ook helemaal goed. En met die kilo's komt het bij jou vast wel goed, lekker die baby spekken in je buik! ;)

@martine1983; Wat vervelend dat je je zo voelt, en mannen.. Soms zijn het echt lompe wezens. Ik hoop oprecht voor je dat je je toch prettig gaat voelen met je lijf, je hebt ten slotte wel een kindje op de wereld gezet, en al snap ik dat we het liefst allemaal een strak en striae-loos lichaam hebben, we kunnen het helaas niet beïnvloeden.

7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dat lijkt mij eerlijk gezegd erger, dan dat je lichaam veranderd is.

Heb je hier wel eens echt met je partner over gepraat?
    Mannen redeneren nu eenmaal anders.
    Dus zegt hij uit zichzelf negatieve dingen over jouw lichaam of is het meer dat jij "bevestiging zoekt" en hij dan (vanuit zijn visie) "gewoon eerlijk antwoord geeft"?

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik zweef er tussenin ;)
    Ja ik ben tevreden over dat ik nu eindelijk van mijn fragiele lijf verlost ben.
    Nee ik ben niet tevreden over mijn buik. Mijn navel is een krater. En voor mijn gevoel paste ik veel te snel weer in mijn kleding, op de bhs na.. Nog geen 3 weken na de bevalling paste ik in mijn broeken.

Ik schaam me niet over de straie op mijn borsten. Ziet de buitenwereld niet of ik moet al naar een naaktstrand gaan ;) hihi maar dat staat niet op mijn bucket list. Verder heb ik bij mijn billen straie, mijn buik is gespaard gebleven. Ik zeg in het bijzijn van mijn man "mooie hè, die tijger borsten" :D en dan krijg ik geen ongepaste opmerking.

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Na twee zwangerschappen in twee jaar, ben ik nu 10 kg lichter, en daarvoor heb ik niets gedaan. Ben wel veel ziek geweest in mijn zwangerschappen. Een slechte eetlust icm veel overgeven.
    Opzich ben ik niet ontevreden over mijn lijf nu, maar alles hangt zo slap, en dat vind ik niet mooi. Daarvoor ben ik nu weer begonnen met hardlopen. Heb overigens nergens straiie.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb echt zon zwemband overgehouden. Mijn taille is best smal maar daardoor lijkt het heel zwanger zeg maar. Vooral lastig met kleren, in wijde dingen lijk je zo fors en da ben ik verder niet in strakkere dingen zie dus echt een vetrol. Grr. Verder niet veel veranderd hier.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Klopt inderdaad maar loop nog altijd in positiejeans rond, ik zou mijn eigen jeans wel aankrijgen want mijn benen en kont zijn niet dikker geworden maar door mijn buikje krijg ik mijn eigen jeans gewoon nog niet dicht helaas :(
    Maar och, de laatste weken van de zwangerschap kreeg ik zelfs mijn positiejeans niet meer aan en liep alleen nog maar in positiejoggingbroeken wat ik verschrikkelijk vond dus ben al blij dat ik weer positiejeans aankan, en ook weer normale schoenen want had zo gigantisch veel vocht in mijn voeten dat ik de laatste 5 weken alleen nog maar croqs aankon en daar puilde mijn voeten nog bovenuit van het vocht helaas.

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Dank je. Ach het is ook niet zo dat ik me er continu rot door voel hoor, maar ik heb bijvoorbeeld altijd al problemen gehad met het kopen van kleren vanwege mijn figuur. En na de zwangerschap had/ heb ik toch echt nieuwe kleding nodig omdat veel niet meer goed zit maar het is een uitdaging. En ik voel me niet snel ergens zeker in, waardoor ik vaak veilig dezelfde soort kleding koop wat me de keel uit gaat hangen. ;)

Hij zegt het uit zichzelf. Niet zozeer negatief als in bewust kwetsen, dat absoluut niet. Maar wel datgene waar ik al zo onzeker over ben, nog eens extra versterken. En dan in termen als 'zo wat een hangbuik eigenlijk' wanneer ik me aan het omkleden ben. Dat vind ik nogal tactloos. Als hij het gewoon zou benoemen zou ik het minder erg vinden.

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee ik ben niet tevreden.
    Maar nu ik eindelijk alles op de rit heb en ik een stevig ritme heb ben ik weer gaan sporten. 2x per week fitness en 2 a 3x per week canicross.
    Voeding aangepast en ik ga afvallen alle baby vetjes moeten er nu toch maar eens af...

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Na een jaar was ik pas weer op gewicht en weer tevreden.
    Nu op zich ook tevreden al wil ik er voor de zomer nog wel een paar kilo af.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben niet tevreden met mijn lichaam.

Ik zit netjes op gewicht maar mijn buik zit vol met striae van mijn eerste zwangerschap. Door de striae is het helemaal slap en flubberig.. En mijn navelpiercing is een heel lelijk litteken geworden omdat er precies overheen ook een striae zit, daardoor hangt dat velletje naar beneden nu.. Beetje moeilijk uit te leggen maar het ziet er allemaal bij elkaar gewoon niet meer uit. Gelukkig heb ik wel een man die mij elke dag vertelt dat ik er nog goed uit zie dus mede door hem durf ik mij wel in bikini te vertonen haha

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als mijn man zon opmerking zou maken dan had ik hem van 5 hoog naar beneden gegooit:$

17. Nee, ik ben niet tevreden. Maar niet omdat mijn lichaam er nu anders uitziet, maar omdat ik gewoon constant moe ben en me niet optimaal voel. Ik hoop dat het ooit weer beter wordt.

18. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Nogal tactloos:(:$

Ik vind het eerlijk gezegd niet eens tactloos maar behoorlijk denigrerend en onnodig grof:).

Persoonlijk zou ik dit absoluut niet accepteren.

19. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Gelukkig voor mijn man ben ik niet zo agressief uitgevallen. :p

Dat vind ik ook hoor en maak ik dan ook wel duidelijk.
    Helaas komt hij uit een nest waar het normaal is om op deze wijze je mening te geven. Nu is hij volwassen dus ik verwacht van hem echt wat anders, maar soms gaat het helaas nog wel eens 'mis'. En ja dat is kwetsend en ik ben dan ook echt kwaad.

20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben nog niet tevreden. Mijn buikje is nog heel erg flubberig en heb last van zwangerschapsstriemen. Deze gaan waarschijnlijk nooit helemaal weg en baal ik flink van.
    Voor de rest ben ik qua gewicht redelijk tevreden. Moet van mijzelf nog 3 kilo afvallen want dan zit ik op mijn normale gewicht.

Deel Deze Pagina