Zwanger? (pil en diarree)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wvw, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hier mijn vraag richting jullie. Ik weet dat ik het pas echt weet met een zwangerschapstest of test via de huisarts, maar toch even hier, omdat ik hier veel van dit soort onderwerpen voorbij zie komen.

Ik zit al zo'n tien jaar aan de pil en slik hem goed. Nu heb ik het laatste weekend van juli vier dagen ernstige diarree gehad. Ik slik de pil altijd voordat ik naar bed ga, tijd verschilt wel.. zo tussen 11 en 12 uur zeg maar.
    Drie dagen van de dagen dat ik diarree had zat er wel ongeveer minstens 3/4 uur tussen, maar ik werd wel die eerste ochtend rond 7.30 uur 's morgens wakker, de tweede ochtend om 4.30 uur en de derde ochtend om 3.30 uur met ernstige diarree zeker één keer per uur de hele ochtenden..
    Ik heb de pil op de normale manier geslikt en ik ben de week daarop in mijn stopweek ongesteld geworden (op de dag dat ik het altijd wordt, was nu 6 augustus).

Nu heb ik wel last van aantal kwaaltjes, dat ook symptomen van zwangerschap kunnen zijn: jeukende ogen, steken in mijn onderbuik (vooral rechts), steken in mijn benen, soms beetje pijn liezen, soms niet veel kunnen hebben, slechter slapen (onrustig en paar keer wakker worden en moeten plassen), het lijkt erop dat ik een donkerdere rand om mijn tepel heb, verder lijken ze niet groter, gister en vandaag ietswat gevoelige tepels, veel trek..

Wat denken jullie kan het zo zijn dat ik zwanger ben of niet? Als het zo is, is het zo en zijn we er ook blij mee. Financieel zou later beter uitkomen, aangezien we volgend jaar willen trouwen;).

Ik ben nu dus pas in einde van de eerste week van mijn pilstrip.. dus testen kan voorlopig nog niet.. denk ik. Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen. Je hebt de pil wel echt een aantal uren voor de diarree geslikt dus ik zou zeggen dat hij gewoon veilig is, maar een pil is nooit helemaal veilig, dus op basis van dit zou ik je niet kunnen helpen. Wacht een week af met testen in ieder geval.

Groeten Evelien

3. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Evelien! Dat is waar.. Vandaag weer wat steekjes in buik gehad en rugpijn en beetje duizelig vanochtend. Dat laatste kan ook komen omdat ik vanochtend wat minder heb gegeten. Ik kijk het maar aan. Als het zo is, zou ik het ook wel leuk vinden haha, maar wat ik al zei, wat later komt beter uit. Maar we willen wel kinderen..

Groet

4. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Hmm vandaag en gisteren dus weer duizelig, trillerig af en toe. Gisteravond kloppend gevoel bij mijn tandvlees gehad, af en toe last v onderbuik en steekjes.. Ook paar keer bloedsmaak gehad, vandaag heb ik gloeiend pijnlijk gevoel in mijm liezen vooral rechts..
    Ook nog af en toe jeuk bij ogen, neus en hoofdhuid..
    Weekend jarig, drink maar geen alcohol voor zekerheid..
    Is dit nou allemaal zo toevallig.. en zouden deze klachten nu al kunnen zijn allemaal?

Groet,
    Wvw

5. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Tja, lastig te zeggen. De klachten/ zwangerschapsverschijnselen zouden dan wel erg vroeg optreden inderdaad, maar is niet onmogelijk. Misschien voor de zekerheid over ongeveer 1 week een keer een test doen. Dan weet je het zeker.
    Groetjes Gea

6. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie Gea. Als het zo blijft, ga ik wel testen ja.. Vind ook wel lastig met als ik wel ongesteld wordt, aangezien ik de pil slik en dan niet helemaal vertrouw als ik ongesteld word.. Aan andere kant blijft er dan echt een hele kleine kans over.
    Ben vandaag ook weer paar keer duizelig geweest en vooral nu.

Verder valt het mij op dat ik mij vandaag, maar ook gisteren en dacht eergisteren heb verslikt. En vandaag heb ik vanaf 12.15 uur tm einde middag op mijn werk in mijn eentje en steeds echt om helemaal niets, helemaal in een deuk gelegen. Ik hield niet op met lachen, bloedheet ervan, zweten, tranen haha.
    Begon met dat ik moest lachen omdat ik me steeds verslik en toen echt om alles en niets haha.
    Mijn collega zei gelijk rest van de middag, dat ik zwanger ben..
    En ook nog steekjes vooral rechts..

Deel Deze Pagina