wanneer zonder middagslaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door femhe, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femhe

femhe Lid

23 jan 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Onze zoon is ruim 22 maand en smiddags is het de laatste tijd vaak hard schreeuwen/huilen in bed. Ik ben zelf hoogzwanger en heb eigenlijk ook wel behoefte aan wat rust of slaap tussen de middag. Wanneer stopten jullie kindjes met hun middagslaapje?

En wat deden jullie om jullie kindje toch wat rust te geven als ze niet gingen slapen? Onze zoon is absoluut geen stilzitter. Dus gaat niet even rustig zitten oid. Toen hij jonger was en besloot niet te gaan slapen, ging ik meestal een stuk met hem wandelen of fietsen. Helaas kan ik momenteel, met die dikke buik, niet meer zo'n eind volhouden. Iemand tips?

2. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.055
    178
    63
    Gelderland
    Herkenbaar helaas. Onze dochter vermaakt zich alleen nog redelijk in bed. Ze gaat ook gewoon elke dag nog naar bed, dan maar alleen spelen, maar zo krijgt ze toch haar rust en als ze niet slaapt is ze in de avond niet te genieten helaas. Wij hebben een camera op haar kamer en ze is al 2 keer na 1,5 uur van vermoeidheid omgevallen van de slaap :D dus ze heeft het echt wel nodig... Hoop dat het een fase is. Op dit moment slaapt ze in de middag als haar broertje wakker is en andersom. Beetje jammer voor mama ;)

Behalve gewoon naar bed blijven brengen heb ik geen andere tips helaas.
    Sterkte ermee

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden heeft tot 3 jaar een middagslaapje gedaan.

Finley is net 2 weken met de middagslaap gestopt en dat gaat prima.

Het is denk ik totaal afhankelijk van je kind hoe lang die nog een middagslaapje wil doen.

4. walhalla

walhalla Lid

5 jan 2012
    41
    7
    8
    Onze dochter heeft rond die leeftijd ook zo een fase gehad, duurde een paar weken. Ik dacht ook dat het gedaan zou zijn met dat heerlijke uurtje rust, maar.... Inmiddels een paar maanden verder gaat zij met plezier maar bed s middags en slaapt vaak langer dan haar jongere zusje.

5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.111
    625
    113
    Mijn zoontje heeft bijna tot hij naar school ging een middagslaapje gedaan, vonden ze op het KDV ook wel bijzonder. Niet elke dag, maar meestal wel.
    Nu is hij 4,5 en komt vaak zo moe uit school dat hij vaak nog een uurtje slaapt op de bank.
    De een heeft het meer nodig dan de ander.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij zijn rond 3,5 met het middagslaapje gestopt. Daarvoor wilde dochterlief zelf bijna altijd wel eventjes slapen in de middag. Ze is nu bijna 4 en als het heel erg warm is of ze een hele drukke ochtend heeft gehad wil ze nog steeds wel even een dutje doen.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    mijn neefje is gestopt tussen 2.5 en 3. Zijn moeder was toen ook hoog zwanger.. Zij had als oplossing dat hij een speeltje uit mocht kiezen en meenemen naar zijn kamer. Hij moest dan eigenlijk gaan slapen maar mocht dan ook wel met dat speeltje spelen. Vaak ging hij dan toch even slapen en zo niet zat hij in zijn kamer te spelen.

8. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Onze zoon van 26 maanden doet (op een uitzondering na) nog steeds een middagslaapje. Heb een paar keer het idee gehad dat hij er klaar mee was, maar elke keer was dat maar voor een paar dagen en ging hij daarna gewoon weer slapen.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier idem maar dan zoontje zonder broertje of zusje :p
    hier nu 2 zulke fases gehad. Nu slaapt hij weer goed en is ruim 2,5 jaar. Wel niet meer dagelijks. Willen we de hele dag een uitstap doen doen we dat maar als we thuis zijn slaapt hij nog.

2 keer een ik wil niet meer slapen fase gehad. Denk dat de volgende keer wel een definitief afscheid van de dutjes gaat zijn.

10. L0veErin

L0veErin Actief lid

8 aug 2013
    165
    0
    0
    Mijn zoontje tot 3jaar ongeveer dat hij sliep smiddags!
    Kun je hem ook niet voor de tv zetten? (en zelf gaan liggen op de bank)
    Dat doe ik nogs teeds wel eens als mn jongste zoontje slaapt, gaan wij ook 'rusten' soms vallen we beide in slap, ik igg vaak wel :p en zoonlief blijft rustig tv kijken..

11. Ik vind dit zo heerlijk geruststellend om te lezen :) Hier ook 22 maanden en slecht slapen tussen de middag. Ik hoop dat het weer terugkomt :)

12. femhe

femhe Lid

23 jan 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties!! Fijn om te horen dat velen het herkennen, maar dat het toch weer terug kwam. Vandaag heeft hij overigens heel goed geslapen (zul je altijd zien he.. haha)

13. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Ik ging dan ook weleens op ons bed tv kijken. Ik lekker liggen en hij tv kijken. Soms viel ik dan in slaap en hij bleef wakker. Maar meestal viel hij dan ook in slaap.

Deel Deze Pagina