Beste deskundigen, Mijn dochtertje van 6 weken is na 2 weken borstvoeding over op kunstvoeding. Wij geven dit met de Medela calma fles. Ze moet goed zuigen wil ze iets binnenkrijgen. Ze drinkt de laatste week alleen zo slordig. Ze zuigt dan namelijk een aantal keren hard en laat haar mond vollopen, maar vergeet of ze is te moe om te slikken, zodat een gedeelte van de voeding zo haar kraag instroomt. Ze groeit goed dus ik denk dat ze ondanks wel voldoende binnenkrijgt, maar ik vraag me af of dit wel de juiste fles/speen voor haar is. De Philips avent fles hebben we eerder al eens geprobeerd maar daarbij was het probleem dat ze veel te hard zoog terwijl dat bij die speen niet hoeft. Hebben jullie misschien tips? Moet ik een andere fles/speen proberen en zo ja welke? Alvast bedankt!
Hallo! Het kan zijn dat je kindje ook dit weer doorkrijgt en dat het dan wel goed gaat, maar je zou ook kunnen kijken naar andere fles/spenen. De (betere) drogist kan daar wel goed advies in geven. Wij horen zelf goeie ervaringen voor kindjes met een grote zuigkracht op Difrax, dr. Braun. Succes, groeten Femke
Hallo Femke, Bedankt voor je advies! Ik ga vandaag maar eens naar de drogisterij voor een andere fles. Over de Difrax fles heb ik inderdaad ook goede verhalen gehoord. Dr. Braun ken ik niet, maar ik ga eens kijken. Nogmaals bedankt! Groetjes