3 maanden oud en nog maar 4 flessen...

Discussie in 'Voeding' gestart door Jalea, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    we hebben vanaf zn geboorte niets dan ellende gehad met zn voeding. diverse soorten voeding zijn voorbij gekomen, diverse voedingsschema's en hoeveelheden, niets hielp.
    uiteindelijk heb ik naar mn eigen intuitie geluisterd: andere voeding (friso intensief h.a. omdat hij op de huiduitslag na, alle symptomen had van allergie maar het cb dit niet serieus nam. hij krijste wel 8 uur op een dag en sliep overdag bijna nooit, hij was enorm onrustig), minder flessen op een dag maar met een grotere hoeveelheid, en vanaf dat hij 9,5 week is, krijgt hij nutrix door zn laatste fles omdat hij extreem hongerig is de hele dag door en het vooral snachts niet meer uit te houden was.
    zou het dan toch zo zijn dat mama's het zelf het beste weten :) want vanaf het moment dat wij deze dingen zijn gaan doen, kregen we binnen 3 dagen een heel ander jongetje ervoor terug! veel rustiger, tevredener, nog maar weinig huilen van de honger, en zowaar wat uurtjes slapen overdag...!
    mn zoontje gaat zo langzamerhand eindelijk wat langer slapen 's nachts, gemiddeld van 23.00 tot een uur of 6 a 7 (maar ook regelmatig al om 4 of 5 uur 's ochtends hongerig wakker)
    hij krijgt flessen van 180cc water, en door zn laatste fles voor de nacht krijgt ie 5 schepjes (maatschapjes van de friso voeding) nutrix door zn fles omdat ie anders nog geen 3 uurtjes slaapt na zn fles.
    het gaat nu eindelijk veel beter met hem, na maanden klooien met voeding doet hij het heel goed op friso intensief H.A. en voor de nacht de nutrix erdoor.
    maar nu hebben we het probleem dat hij regelmatig maar op 4 flessen uitkomt ipv 5 :confused:
    hij heeft nog geen vaste tijden waarop hij zn fles krijgt, dat hangt af van hoe laat hij wakker word van de honger. zodra hij wakker word 's ochtends of snachts krijgt hij een fles, en vanaf dan krijgt ie iedere 4 a 5 uur (meestal 5 uur, soms 4 uur als hij dat zelf aangeeft) een fles van 180cc water (dus iets van 195cc voeding). als we proberen om hem iets korter na zn vorige fles weer een fles te geven, dan wil hij die vaak nog niet. hij wil zelf echt die 4,5 a 5 uur ertussen houden.
    maar kleinere flesjes is ook geen succes, hij krijst alles bij elkaar omdat hij dan nogsteeds honger heeft...
    heel af en toe geeft ie wel zelf aan dat hij 5 flessen op een dag wil, soms met zelfs nog een half flesje extra tussendoor. maar het is vaker 4 flessen dan meer dan 4.

kort samengevat... het gaat nu heel goed met hem, maar krijgt hij niet te weinig als hij 4x daags 195cc voeding krijgt, en door zn laatste fles 5 a 6 schepjes nutrix?

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Als ik het zo lees lijkt het me dat hij voldoende binnenkrijgt (naar behoefte).....Hij geeft het zelf duidelijk aan als hij meer wil hebben, let maar op ;)

Fayley zit ook al op 4 flessen trouwens. H.A. van Nutrilon. Ze drinkt per fles gemiddeld rond de 215...dus ik maak flessen van 210 water en 7 scheppen wat 240 FV geeft. De ene fles drinkt ze helemaal leeg en dan laat ze weer wat staan, ze geeft goed aan wanneer ze vol zit.

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    sweetpee, zijn ze op het cb er niet op tegen dat fayley met 2 maanden al 4x 215cc drinkt? ik heb echt weeeeken gezeur gehad van het cb dat ze vonden dat ons zoontje veel te veel voeding kreeg (maar uiteindelijk dus de *piep* aan het cb, en eigen gevoel gevolgd)

hoe zie je aan fayley dat ze vol zit? mijn zoontje drinkt eigenlijk altijd zn flessen helemaal leeg, het komt zelfs 1 a 2x in de week voor dat hij na zn laatste voeding van 195cc met 5 schepjes nutrix, nog een half flesje van 60cc er achteraan krijgt omdat hij zn honger nog niet gestild is. (na 1,5 fles is hij dan ook totaal knock out ;))
    we geven hem liever niet 195 cc met nutrix + 60cc er achteraan, omdat wij ons afvragen of dat wel goed is voor zn maagje maarja.. al hij dat absoluut hebben wil... en we krijgen het eerder op de dag niet voor elkaar dat hij nog wat extra drinkt...

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Toevallig ben in donderdag bij het CB geweest en heb het gewoon gezegd, ze dronk toen 4x 200(zonder spugen, sóms een 'mondje' terug). Ze vond het wel wat vroeg en zien ze liever op 5 flessen. Maar aangezien Fay slaapt van ongeveer 20/21u tot 6/7u . En haar wakker maken vond ze niet nodig. Ik mocht wel áls Fayley wilde overdag nog een flesje van 100 geven....Nou dat gebeurt niet want daar is geen moment voor, ze laat 4-5 uur tussen haar flessen namelijk. Bovendien drinkt ze al vanaf het begin veel hoor, met 4 weken zat ze al op 5 van 165. En ze ze de regels/richtlijnen lang niet meer zo streng hanteren, gewoon voeden op verzoek werd me gezegd.

Wat ik je wel even wilde zeggen, Nutrix is bijvoeding en zo gaat het effect van H.A. wel verloren je kan beter Nutrition gebruiken begreep ik ;)

Maar jij kent je knul het beste en CB is om ADVIES te geven. Zolang hij er goed op groeit, goeie luiers maakt en vrolijk en helder is, gaat het toch prima?

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat een fijn cb heb jij zeg :D zullen we ruilen ;) ik heb maanden een hele strijd gehad omdat ze hem heeel strak op een schema wilden hebben van weinig voeding. ons kindje drinkt ook vanaf het begin al heel veel en ze hebben niets anders gedaan dan hele preken geven dat we het fout doen.

nutrix is inderdaad bijvoeding, we hebben lang getwijfeld maar we moesten iets.... nutriton kreeg ie vreselijk last van en stilde zn honger niet. dus uiteindelijk hebben we de gok toch maar gewaagd... tot nu toe gaat het heel goed. als ie wel allergisch word dan vinden we dat natuurlijk heel vervelend, maar nog maanden een krijsend kind van de honger dag in dag uit.. dat ging ook niet meer.
    door de h.a. komt ie nu iig veel minder in aanraking met koemelk, en dat is toch wel het belangrijkste nu. ik weet dat hij nu verhoogde kans heeft op allergisch worden voor bijvoeding, maarja... je moet iets als je zo'n hongerig mannetje hebt

6. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hihi nou als ik zo die verhalen lees van de CB's zit ik inderdaad bij een heel relaxte! Nuchtere Friezen, zou dat het zijn? :p Ben het zelf trouwens niet, paps wel hihi.

Maar ik geef je groot gelijk hoor, je moet doen wat het beste werkt voor je ukkie. Ik denk dat ik ook rond de 4 mnd al aan de bijvoeding moet anders worden de flessen wel erg groot ;)

Deel Deze Pagina