Maatje groter kopen, dan kan het wel in de droger, ook bij hema moet je altijd vaak een maatje groter kopen soms wel 2 maten, omdat ze vaak maatje kleiner uitvallen en ook nog es krimpt...
ah ligt het daar dus aan. Ik had rompertjes bij de zeeman gekocht maat 68 en eergister nieuwe bijgehaald. Precies dezelfde en die leken veel groter maar ja die we al hadden zijn al gewassen en in de droger geweest... @emma2: zeggen ze daar ook wat over op het cb? Of was hij bij de geboorte al best zwaar. Want danisha was bij de geboorte 3338 en is nu 7420 en als ze zo blijft groeien moet ze op dieet van het cb.
Kyano heeft maar heel kort met 56 gelopen hij kon geen eens een 50 aan.. maar hij woog dan ook wel 4660 gr bij de geboorte .. Kyano heeft nu 62 en zelfs al 68
Onze kleine heb ik deze week zijn eerste 62 aan gedaan.. Sommige broekjes van 56 past ie ook nog, maar shirtjes zijn m in die maat nu toch echt te klein.. Nu is ons mannetje ook 2 weken te vroeg geboren en was een randprematuurtje (2560 gram) Heb wel het idee dat ie nu hard groeit.. Gelukkig maar! Het ene kind groeit in het begin snel, de andere wat later.. Nu schijnt het dat jongetjes over het algemeen wat sneller groeien en meisjes in het begin wat fijnere poppetjes blijven.. Liefs Faith
allebei mijn jongens konden niet eens in 50 en 56 heeft ook maar heel eventjes geduurd. Colin is nu 7,5 maanden, is 73.5 cm en 9,2 kilo en heeft maat 74/80. mijn oudste van 3,5 heeft maat 110/116, en voor hem zweer ik bij de verstelbare tailleband, hij gaat ineens enorm in de lengte en hij heeft sinds een aantal maanden gaan luier meer aan. dus alles zakt hem anders af.
@lauraatje: Wij schrikken ons elke keer een hoedje als we mick laten wegen. Op het cb stellen ze ons juist gerust en zeggen ze dat hij straks wel wat minder gaat groeien omdat hij meer gaat bewegen en dergelijke. Zijn grafiek loopt nog steeds lineair, ver boven alle gemiddelden, maar met een maand of 5 schijnt de grafiek wel te gaan afbuigen. Op dieet is onzin zegt het cb en ook mijn verloskundige. Daar ben ik wel blij om, want dat lijkt me heel vervelend voor de kleine. We wachten dus maar af. Ik geef volledig borstvoeding, misschien dat dat nog een verschil maakt met flesvoeding? We hadden veel kleertjes gekregen, vandaar dat we dat allemaal niet in de droger kunnen doen, omdat hij het anders nooit aan had gekund, maar alles wat we nu kopen, gaan we inderdaad maar een maat groter kopen (jemig....maat 80?).
@lauraatje: oja, nog vergeten, Mick was 4940 gram bij de geboorte. inderdaad een flinke kerel. Groetjes, Emma
Sara zit tussen 56 en 62 in. 62 is eigenlijk nog iets te groot, maar 56 begint toch wel te klein te worden... Lastig he! Ligt ook erg aan de kleertjes, of ze groot of klein uitvallen.
Wat grappig zeg dat dit deze vraag net nu wordt gesteld! Ik had het er echt net over met mijn man. Alicia is nl. al bijna 5 maanden (4 Juli) en draagt ook nog steeds maatje 50/56. En een vriendin van me die heeft een kindje wat 4 dagen ouder is dan Alicia en zij draagt nu maat 86!! Trouwens, Alicia woog 2965 gram bij de geboorte en was 50cm lang.
Jeetje wat een verschil kan er tussen die kleintjes zitten zeg! Wel ontzettend leuk om te zien. Kim was 2620gram en 48 cm bij de geboorte.Maandag naar het cb voor 2e prikjes en weer wegen en meten. 4 weken geleden woog 4375 en 56cm. Denk dat ze nu wel om en nabij de 5 kilo zit. Ben reuze benieuwd!
Kim zit ook nogsteeds in maat 56 hoor. Al wordt ze wel steeds groter. Ik denk dat ze over een maand naar de 62 gaat...
Heel herkenbaar hoor Yeline heeft ook een hele lange tijd maat 50/56 aangehad volgens mij tot 5 maand. Nu is ze 17 maanden en zit nog steeds in maat 68/74 Yeline was 3 weken te vroeg en is begonnen met maatje 44