Onze dochter van 9 maanden is zo'n moeilijke eter. Ik vind het zo lastig. Alles moet helemaal fijn gepureerd zijn, anders gaat ze kokhalzen. Ook drinkt ze altijd al heel slecht. Er blijven vaak halve flessen staan. Nu net een koekje verkruimeld en een papje van gemaakt...hoeft ze ook niet. Diksap gaat er ook niet in. Brood is helemaal een drama. Dan gaat ze kokhalzen en als het tegenzit, komt haar hele maaginhoud er weer uit. Iemand misschien tips?
De warme hap is momenteel ook een drama. Ze eet maar hele kleine beetjes. Alleen fruit gaat er goed in.
Hier ook 1 gehad in het begin. Wat een boer niet kent vreet die niet... nou lastig. Geen stukjes, pitjes, velletjes en ander drinken ho maar. Fruit ging goed zolang er geen pitjes of dergelijke in zaten. Kokhalzen ken ik hier ook maar dan vooral van de smaak. Hier was het standvastig volhouden. Nu eet ze eigenlijk alles maar vooral nieuwe smaken blijven wennen. Brood en pap vond ze gelukkig altijd lekker. Maar wel zonder pitjes.
Owhjah en warm eten heb ik gewoon nog erg lang gepureerd. Dat gedoe steeds en dat at ze dan wel. Korsten uit de hand wil ze die wel?
Melk is toch de belangrijkste voeding het eerste jaar? Ik zou gewoon blijven proberen, maar niet opdringen. Dat werkt averechts. Ze hongeren zichzelf echt niet uit.
Hier wil ze laatste tijd ook per se zelf eten. A la Rapley hier dus. Vergt wel even wat oefening en geduld! Maar het blijft een slechte eter hoor. Ik zou me er nu nog niet zo druk om maken. Rustig blijven en genoeg variatie aanbieden.
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik probeer me er ook niet al te druk om te maken, maar het zou het wel wat makkelijker maken. Gisteren was ze op een stukje komkommer aan het kauwen. laten we het dan maar een beetje op die manier gaan proberen. Bedankt voor de tips.
Zachte smaakjes zijn wij ook mee gestart. Geschilde komkommer, stukjes peer, mango (lekker zoet), gekookte pompoen. We moesten verder ook alles pureren en goed smeuiig maken met melk/water. Maar met 10 maanden wilde ze een stronk broccoli en daarna ging het allemaal makkelijker. Duurde nog wel even voor haar maag het ook allemaal aankon, maar de wil was er toen). Komt goed!