cb boos

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sannnniee, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi hoi

ik ben gisteren naar de buerau geweest,
    yenthe was erg goed gegroeid.
    alleen stond het ze niet zo aan dat ik al op 4 voedingen was overgestapt.
    ik weet dat het niet mag.
    maar yenthe slaapt nu al van 21.45 tot 08.00 en geef haar ongeveer elke 4 uur een voeding dus
    08.30
    12.30
    17.00
    en 21.30

nu wil ze dat ik terug stap naar 5voedingen, terwijl yenthe het juist goed doet.
    wat zouden jullie doen ?

groetjes sandra

2. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn gezonde verstand zegt, dat als ze tevreden is en ze groeit goed, gewoon zo laten! Je zou evt de flessen iets op kunnen hogen, zodat ze wel aan haar hoeveelheid melk komt, zodat ze voldoende voedingsstoffen maar zeker ook vocht binnenkrijgt. Maar volg je gevoel en hou je kleintje in de gaten of ze goed groeit en tevreden oogt (nu met het warme weer zou ik ook haar plasluiers in de gaten houden).

groetjes, Natasja2

3. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    bedankt voorje antwoord.
    ze krijg nu 180 per fles..
    en weeg 5700 gram.
    zegroeit erggoed.120 gramper week. en heeft erg veel plasuiers. dus zie geen gevaar in.

4. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    lekker zo laten. anders gooi je het hele ritme weer om. Je moet gewoon een beetje liegen tegen dat cb joh! Zeg gewoon maar wat ze willen horen!

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik zou het ook zo laten! Je kindje geeft het zelf wel aan hoor als ze honger heeft! heerlijk toch dat jij ook lekker kan uitrusten in de nacht?

6. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Onzin wat het CB zegt, als ze maar genoeg voeding binnenkrijgt is het prima. Vier flessen van 180*6 lijkt me op haar gewicht helemaal prima. Inderdaad, als zij blij is en het goed doet dan is het goed. Er bestaat geen modelbaby, anders dan het CB denkt kennelijk...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Gewoon lekker zo laten. Als je kleine het maar goed doet. Ik lieg ook altijd een beetje hoor, vertel ze vaak gewoon wat ze willen horen, ook geen gezeur.

8. schanulleke

6 jul 2008
    48
    0
    0
    roze wolk!
    mijn jongste zit al vanaf 8 weken op 4 voedingen nooit commentaar gehad ze slaapt van 18.00 uur tot de volgende morgen half 7 en dan krijgt ze een fles en dan slaapt ze weer tot een uur of 10, staat wel tegenover dat ze overdag amper tot niet slaapt maar wij zijn er blij mee en het bureau kan me gestolen worden als ze het goed doet lekker zo laten

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    lekker je eigen gang gaan hoor. ze krijgt voldoende binnen, doet het zo te horen uitstekend, laat ze lekker zeuren, het is jouw kindje hoor ;)

10. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Waarom mocht je nog niet terug naar 4 voedingen?
    Ik ben met 3 maanden bij het CB geweest met Evi en had aangegeven dat Evi de fles van 23:00 uur niet meer wil, ze wordt zowiezo niet uit zichzelf meer wakker rond die tijd dus ik moet haar wakker maken en dan drinkt ze maar 40 a 50 cc slapend weg, dat vond ik zielig.
    Bij het CB vonden ze het dus prima dat ik de laatste fles weg zou laten want dat geeft Evi in principe zelf al aan.
    Evi krijgt nu om 7 - 11 - 15 - 19.30 en daar doet ze het vooralsnog prima op.

11. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    Ik zou door blijven gaan met 4 flessen.

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ons zoontje sliep al vrij vroeg van 20.00 tot 8.00 waardoor dus ook een fles minder (wel de andere flessen iets voller)
    dit was prima volgens het cb

13. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dus evi gaat na de fles van 19.30 naar bed voor de nacht?
    vreemdhe dat ze dat dan bij jou zeggen.
    evi en yenthe zijn bijna even oud.
    ik blijf het lekker zodoen !

14. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Blijft vreemd die grote verschillen tussen de CB's. Hier zijn ze heel 'makkelijk': als het goed gaat met het kindje, lekker doorgaan zoals je bezig bent.
    En over dat liegen: dat zou ik persoonlijk nooit doen. Ik zeg het wel gewoon ronduit als ik het er niet mee eens ben en waarom. Dan krijg je hun tegenargumenten en kan je zelf kijken of je het advies wel of niet opvolgt. En dat doe ik dus niet altijd. Maar liegen voelt ook niet goed. Als er wel een keer wat aan de hand is bij je kindje...
    Maar ja, ik heb dan ook begripvolle arts/verpleegkundige, als het echte zeuren zijn vragen ze er misschien ook om.

15. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    ja daarom vind ik het ook zo vreemd dat ze dat bij jou zeggen, terwijl ze bij mij zo makkelijk zeiden dat ik lekker terug moest gaan naar 4 flessen.
    Bij mij gaat ze dus idd nu na de fles van 19:30 uur naar bed voor de nacht.
    Ik zou het als ik jou was ook lekker zo laten!

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Saniieee , ze geeft het wel aan hoor als ze te weinig krijgt! Meestal mogen de beebjes na 4 voedingen als ze 6 kilo wegen, nou, nog effies en dan weegt ze dat wel hoor!

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Lianne was ook nog maar 3,5 mnd toen we al op vier voedingen zaten. Ging eigenlijk vanzelf, Lianne slaapt 's ochtends ook behoorlijk lang. Ze groeide er goed op, had geen honger, veel plasluiers, dus dan hoef je echt niet terug naar 5 voedingen! Wat ik wel gedaan heb, is twee flessen vervangen door 210+7 schepjes. Dat doe ik bij de laatste fles 's avonds en de eerste 's ochtends. De andere twee flessen geef ik 180+6. Op die manier krijg ze net wat meer binnen, zeker voor & na zo'n lange nacht!

18. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dank je wel.
    dat is wel een goed idee..om 210 te doen in de eerste en laatste fles.
    ze spuugt welveel..misschien dat het dan maar beter is dat ze iets meer binnen krijgt.

19. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bij veel spugen zou ik toch eerder kiezen voor (meer) kleine flessen dan voor minder grote...

20. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Een vriendin van mij geeft ook 4 voedingen i.p.v 5 aan haar zoon van bijna 4 maanden.
    Die geeft 4 keer 210/7 i.p.v. 5 keer 180/6. Dat is dus ook nog een optie.

Ik zou zeggen, als ze het goed doet en niet wakker word van de honger en gewoon goed groeit. Nergens zorgen om maken!

Deel Deze Pagina