3-maanden-sprong...zuuucht.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bajou, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Wil het gewoon even van me afschrijven, want heb het gevoel dat m'n ventje me écht niet meer leuk vind! :)

Sinds 3 dagen is hij echt slechtgezind, voor die tijd keek hij me aan alsof ik zijn allergrootste liefde ben (haha..) en nu... nu ben ik opeens irritant ofzo?
    Ze zeggen in het boek, oei ik groei, dat baby's bij zo'n moeilijke periode vooral 'terug naar mama' willen. Maar daar merk ik weinig van, NIKS is goed. Ook papa niet.

Alles waar hij voorheen om moest lachen lokt nu nauwelijks nog een scheef glimlachje uit (terwijl hij vorige week echt kleine schaterlachjes produceerde *smelt*)

Alleen op de speelmat-niet goed
    In de relax met een speeltje-niet goed
    Bij mama of papa op schoot-niet goed
    Op de schouder het huis rondgedragen worden- 2 minuutjes goed
    en ga zo maar door.

Hoop echt dat deze moeilijke periode snel over is want ik mis m'n schattige lieverd, wat valt het nu opeens op hoe makkelijk hij was!

Verder eet hij ook minder, huilt hij vaak tijdens de voedingen (meestal een dwarse boer).
    Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed. En ineens veel langer ook, ipv tot 9u nu tot 11u!

Hij is ook niet ziek ofzo hoor, ik zie het gewoon aan de blik in z'n ogen; bad mood!

Lisa1987 vindt dit leuk.
  2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    oei dan staat ons nog wat te wachten als dit zo'n vervelende sprong is

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hahaha...nou bereid je maar voor, want er komen nog veel ergere sprongen aan.
    Wij zitten nu in de 11 maanden sprong. Daar ging een hangere periode aan vooraf, toen was het weer even goed en nu zitten we volop in de sprong.

Het leuke hiervan is dat hij weer nieuwe dingen aan het uitproberen is. Zo was hij al een tijdje bezig met zich op aan het trekken, maar sinds gisteren staat hij zo vlot en maakt hij stapjes. En hij maakt leuke klanken en een aantal klinken als mamma.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hij is hier net voorbij!! pff werd er gek van. leuk met de feestdagen zeg een kind wat de hele dag huilt..alleen mama was leuk en de rest niet, ja voor hooguit een kwartiertje. regeldag(en) er ook nog eens bij en de voedingen gaan al zo slecht
    maar goed hier weer voorbij, gelukkig :)

hij pakt dingen nu beter vast en voor de rest niet zoveel. veel verschillende geluiden maakte hij al, en zelf proberen te zitten deed ie ook al dus dat was het wel voor zo ver ik nu merk aan hem

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    ja dat is het hier ook; hij doet al zoveel dingen zoals: zelf recht proberen zitten, zelf grijpen (echt bewust naar speeltjes), grappige geluidjes etc.

Dan vraag ik me gewoon af wat het nut van die hangerige periode is :D
    Heb zo het gevoel dat onze vent éérst vanalles leert, en daarna pas chagrijnig wordt.

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja baby moet al die nieuwe dingen verwerken...plus de dagelijkse dingen die een baby al moet verwerken zoals, drukte tv/radio, mensen, uit wandelen spelen...

hier 4 mnd sprong half half...nog niet helemaal..omrollen wilt ie heel graag, kan heel lang op zn buikje spelen..alles in de mond...bijten/sabbelen op vingers/handjes...kwijlen veel lachen en hardop heel bewust van bekenden en onbekenden, andere geluiden ook ehct na porberen te doen

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    hier nog niet omrollen, wél van rug naar zij en omgekeerd. naja, tandenbijten maar... en straks om z'n prikjes, zal ook drama zijn :(

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    pff hier ook.. zit met één hand te typen en met de andere de kinderwagen op en neer te duwen... niks is goed en mevrouw weigert te slapen en we zitten ook weer terug op vijf voedingen..

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Overdag meer huilen en niets okee vinden, en 's nachts goed of meer slapen kan ook een telen van vermoeidheid zijn. Zeker met zo'n sprong. Hoeveel slaapt hij overdag en hoelang ertussen wakker?

Ze kunnen minder hebben dan je denkt. Ons meisje begon ook vorige week ineens overal om te huilen :$. Sindsdien laat ik haar langer slapen overdag, nou ja, dat probeer ik en merk ik pas hoe moe ze eigenlijk is.

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @babel, hij slaapt meestal een uur, is daarna een uur wakker, gaat dan weer een uur slapen enzovoort.
    Probleem is, dat hij éxact na 50min weer klaarwakker is en krijg hem dan maar héél zelden terug in slaap.

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Jep :D, dat was het hier ook! Maar dan 40 minuten. Dodelijk vermoeiend voor ons mama's ook nog! (Vond ik ieg).

Ik heb zelf volgens het boek van Ria Blom een aanpak gevolgd om dit toch te verlengen, en het werkte na 2 dagen al. Misschien moet je dat boek ook eens inzien!

Het komt erop neer dat je je kindje in bed houdt, liefdevol, met zo weinig mogelijk prikkels. Dat betekent gewoon laten liggen zolang ze zich "vermaken", en bij huilen wel zachtjes troosten, desnoods oppakken, maar weer terugleggen, etc, zodat ze wennen aan langere tijd rustig in bed zijn. Niet overstuur laten worden, dan ben je verder van huis! Meer slapen moet dan vanzelf komen. Zo kun je de tijd tussen de voedingen wat rekken, zodat ze ook per keer meer gaan drinken en minder vaak hoeven. Bijkomend voordeel bij ons ook meer slapen 's nachts. (Hoewel dat al vrij goed was.)

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik ga het eens proberen! Hoe lang laat je je kind dan op bed per keer?
    Is idd doodvermoeiend, je komt nergens aan toe!
    Bedankt voor de tip :)

Deel Deze Pagina